Het is nu wel officieel: ik kan naaien


Dat had mijn oude handwerklerares eens moeten zien, of de lerares stofversieren die ik ooit had en die me een 0 op mijn rapport gaf. “Want”, zei ze, “meestal geef ik een 1 voor de moeite, maar jij hebt niet eens de moeite gedaan”…..
Omdat wij een aantal dagen dusdanig weer hadden dat het gras nooit droog genoeg was om te maaien en het wel alsmaar groeide, ben ik maar iets gaan naaien. Toen ik nog in Nederland was, heb ik bij Ikea stof gekocht en eenmaal thuis heb ik een patroon uitgeprint van haar. Ik had nog nooit zoiets gemaakt en het was moeilijk om te begrijpen wat er bedoeld werd zeker voor zo’n hork op naaigebied als ik, ik ben namelijk ruimtelijk infantiel, hoe je alles binnenstebuiten moest doen en dan de hele tas door de voering heen moest halen MAAR het is gelukt, voilá:
de voorkant of de achterkant:

De achterkant of de voorkant:


Zo doe je hem dicht zodat hij ergens aan kan hangen

en zo is de voering compleet met zakken waarin je kleine zaken kan leggen zoals zakdoekjes, telefoontje, portemonneetje en wat dies meer zij. Dan hoef je niet de hele tas door te spitten iedere keer….

Mijn dochter wil zo’n tas hebben liefst twee om aan haar draaggeval te hangen zodat ze haar handen vrij heeft en toch schone luiers, flesje en wat crackers voor de jongens mee kan nemen. Hij is nu dus klaar en ik post dit logje om vanavond half zeven, want dan is ze op Schiphol en kijkt ze niet meer op mijn blog. Om half elf komen ze aan en morgen begint de pret. Ik heb wat materiaal verzameld over Zweden met wat spelletjes en puzzeltjes en we gaan natuurlijk ook nog naar allerlei dingen. Bovendien kunnen ze in de tuin en in het speelhuisje spelen. Ik heb het vandaag helemaal schoon gemaakt. Misschien gaan we zelfs wel de vloer verven of schilderijtjes maken voor aan de muur daar. Het wordt vast erg leuk!

28 Reacties op “Het is nu wel officieel: ik kan naaien

  1. Wat een super leuke en handige tas. Veel plezier samen!

  2. Ikea stof in Nederland kopen?
    Mag ik dat humor noemen.
    Een knoop aanzetten blijft voor mij een opdracht.
    Vrolijke vakantiegroet

  3. Mooi! Ik ben jaloers! (-; Nouja, wie weet, ooit…

  4. Wat een leuk stofje! Heel veel plezier met de logees! Wat moet dat heerlijk zijn om ze bij je over de vloer te hebben! Lekker genieten!

  5. Hai,
    We hebben voor een paar uurtjes internet gekocht op de camping en zodoende kan ik je volgen! Hier nog steeds nat, maar het wordt beter zeggen ze!!! Leuke tas Janneke en ik begrijp nu wat je bedoelde…..knap gemaakt hoor……en van mij krijg je een 10!!!! +++…….
    Geniet van je tijd met je dochter en de kids…….ga je nog naar de caramelkokeri??……Dat zouden de kinderen nog wel willen, alleen heen en weer voor die lekkere snoepjes….
    Liefs, Lydia

  6. Wat een super handige tas en dan nog leuk ook! Dat je kan naaien hebben we al gezien aan je quilt!

    Veel plezier met je dochter en de kids. Geniet er van!

  7. Wat heel erg leuk. En wat een super leuke/lieve moeder en oma ben jij!

  8. Wat een leuk en praktisch tasje! Gaat vast goed van pas komen.

    ot: zou je het leuk vinden om eens gastblogger op mijn site te zijn?

    • O ja, wat LEUK! Ik had ze al gezien je gastlogjes, maar ik dacht dat die voor familie o vaste vrienden waren gereserveerd….. Later dan, nu heb ik eerst mijn dochter. Ik kom er op terug, goed?

      • Limoentje

        Nee joh, mijn familie weet niks van mijn site af! Ik wil ga nu (nu mensen willen gastbloggen) vooral mensen vragen die een beetje in het zelfde schuitje zitten. Dus: ook verhuisd naar het buitenland, of in het land zelf, maar met een heel groot verschil.
        Veel plezier met je dochter!

  9. Hoi Janneke,
    Ik ben supertrots op je naaikunsten! Keurig gedaan. Heel veel plezier de komende tijd en geniet van elkaars gezelschap!
    Liefs Marja aka Borduurmuppet

  10. O ja, de ‘haar’ link doet het niet…van wie is het patroon? :-))

    • O ja, je hebt helemaal gelijk! Ik moest dat nog doen, maar toen heb ik het er snel opgezet… Komt nog, ik beloof het je…..

  11. Ik zei het al op FB…. Ik ben verliefd!! Geweldige tas!!!

  12. Wat een leuke tas! Die wil ik ook wel maken, handig als luiertas. Dit keer krijg je een 1 EN een 0 ! 🙂
    Jasmijn

  13. Wat een vreselijk gave tas zeg! Heel knap gedaan. En het stofje is ook zo leuk! Ik denk dat je dochter er heel blij mee is.
    Veel plezier met de kinderen en kleinkinderen, met zo’n oma als jij wordt het vast superleuk.
    Groet, Tineke.

  14. Hihi, ik moest lachen om jouw log; zo herkenbaar. Op de basisschool was ik een ramp met handwerken. We moesten een teckel breien, een kat haken en noem maar op. Ik weet niet wat voor nieuwe rassen ik ontwikkeld heb maar blij was de handwerkjuf niet. Inmiddels is het goedgekomen. Niet dat ik het veel doe maar breien en haken lukken me prima, net zoals het moet ;-).

  15. Jeannette Luksen

    geweldig mooie tas, knap van je. Veel plezier met de kleinkinderen en doe Lieke de hartelijke groeten. Jeannette

  16. Wat een gave tas! En veel plezier met je familie.

  17. Wat zijt gij toch een veelzijdig mens! Helemaal leuk, die tas! Geniet van jullie samenzijn. Dikke zoen uit Hengelo.

  18. Heel erg leuk je tassen!!
    Fijne dagen.

    Corina

  19. Wat een leuke tas, van mij krijg je er een 11 voor, dan heb je die voor de moeite van vroeger er gewoon extra bij 😉
    Maar ik ben het met Rob eens Ikeastof in Nrderland kopen, dat is echt humor !
    Ik wens je heel fijne dagen toe met dochter en kleinkinderen, geniet er van.
    Inmiddels is het hier al twee dagen stralend weer, hopelijk blijft dat zo en is het bij jullie nu ook mooi.

  20. Yeah! Je kunt het!!!! Heel gaaf geval, handig modelletje… Ga zo door!

  21. Hi Janneke,

    Ik ben de vakantieblogpost aan het lezen en kom bij je leuke tas uit. Heel mooi geworden complimenten! Waar heb je het patroon van want ik wil hem ook wel maken.

    groetjes,

    Dorothé

  22. Ik vind het een kunstwerk. Winny

Geef een reactie

