Ondergedompeld…


Mijn tante in Australië is de enige zus van mijn moeder. Mijn moeder was 11 jaar ouder. Nu is een zus van 11 jaar ouder vanzelf al behoorlijk dominant, maar mijn moeder als zus van 11 jaar ouder was toch wel SUPERdominant. Mijn tante heeft een boek geschreven dat over haar leven gaat. Gisterochtend is het aangekomen met de post en ik heb bijna alleen maar zitten lezen tot zonet. Mijn logje over de kopermijnen in Falun is niet geschreven, mijn logje over het verplaatsen en op blokken zetten van ons logeerhuisje is niet geschreven. Het logje dat ik in gedachten heb over gebarentaal bij babies moet nog maar even wachten. De strijk is niet gedaan. Ik heb zelfs geen gras gemaaid. Ondergedompeld ben ik geweest in het leven van mijn moeder en mijn tante. Nu heb ik het boek uit en nu moet ik alles ook nog een plaatsje geven, pfffff. Er komt vast wel weer een logje hoor, maar nu even niet. Ik heb familieperikelen om te verwerken.

PAUZEXXXXPAUZEXXXXPAUZEXXXXXPAUZEXXXXXPAUZEXXXXXX Maar niet te lang hoor, ik beloof het

14 Reacties op “Ondergedompeld…

  1. Dat is natuurlijk superinteressant om te lezen. En al helemaal als het je eigen familie is.

  2. Hou jij maar even pauze, doen wij ook, alleen anders…..we staan op het punt om weg te gaan en het REGENT…..en het blijft REGENEN………we wachten nog maar even….en misschien wel een nachtje…………
    Liefs, Lydia

  3. Kan me voorstellen dat zoiets confronterend is. Succes met het een plekje geven.

  4. Wat een mooi blogje en wat lijkt het me bijzonder om je jeugd vanuit een ander perspectief te lezen. Logisch dat dat een plekje moet krijgen.

  5. mooi!
    mijn moeder heeft 10 jaar geleden een boek geschreven over de generaties vrouwen in haar familie om zo de familiegeschiedenis een beetje op te tekenen.
    dit jaar wordt haar zus – die in italië woont – 60 en legt ze de laatste hand aan een boek over het dorp waarin ze samen opgroeiden en de gewoonten daar.
    heerlijk vind ik dat…

  6. Zo te lezen staat er veel in het boek waar je niet van af wist. Het is natuurlijk vanuit het perspectief van je tante geschreven, wellicht dat je moeder een totaal ander verhaal zou hebben gemaakt…
    Je maakt me overigens wel nieuwsgierig…

  7. ik ken me het helemaal voorstellen… soms kom je dingen tegen die je zelf anders had gezien… maar pas op hoor.. dit boek is ook een verhaal van één kant. Daarom niet minder waar, maar wel vanuit jouw tantes beleving geschreven.

    en voor de rest: maak je niet druk… het komt wel….

  8. Kunt u even naar ilse vdv bellen? Bedankt

  9. Lijkt me heel spannend om zo’n boek te lezen! Misschien krijg je opeens een heel ander beeld van je moeder? En leeft die tante nog? Dan zal zij wel heel oud zijn. Heb je haar wel eens ontmoet in Australie?
    Neem wel de tijd om alles te laten bezinken, want als ik zo je logje lees, dan is het wel een boek dat indruk op je heeft gemaakt.
    Sterkt ermee!
    Groet uit een verregend Zeeland, Tineke.

    • Ja, ànders niet helemaal, maar ik wist niet dat ze zo ver gegaan was op de door haar ingeslagen weg……… Het heeft me wel weer eens doen beseffen dat je je leven niet over kan doen. Je kan er maar beter proberen zo veel mogelijk van te maken, dan gebeurt er nog genoeg wat je anders had gewild achteraf.

  10. Heftig!!

    Corina

  11. Ik kan me voorstellen dat je alles even een plekje moet geven. Het gaat tenslotte toch over je eigen familie en dat komt zo dan toch wel heel dichtbij. Neem je tijd, je blogjes komen wel weer!

  12. Begrijpelijke pauze. Neem je tijd. Wij blijven binnen wachten. Het is toch rot weer.

  13. Oei, even goed door elkaar geschud dus? Kom maar even lekker bij en laat het maar bezinken…. Xx

Geef een reactie

