Daarna werd ik gekust en gekroond…….


Ook al woon ik in Zweden, mijn verjaardag is beslist niet ongemerkt voorbij gegaan. Facebook- en blogvrienden van over de hele wereld stuurden felicitaties, BEDANKT!!. Ik kreeg van verschillende mensen kaarten en zelfs cadeautjes. Purperpolletje stuurde me zelfgehaakte hoesjes voor om een jampotje en daar kan je dan een lichtje in doen, BEDANKT. Marja, de boduurmuppet (geen blog) stuurde me een zelfgemaakt zakdoekenhoudertje en ze stuurde zelfs Leo een kaart met als cadeautje papaverzaad! ERG BEDANKT! Ik kreeg telefoontjes uit Flensburg, Hendrik-Ido-Ambacht, Rotterdam, Klaaswaal en Australië van familie en mijn oudste dochter was er met man en kinderen. Zij hebben me geweldig geholpen in de eeuwige strijd tegen de paardenbloemen. Bovendien staat hij eindelijk op mijn aanrecht te pronken, de Delftsblauwe waterkoker! Ik had hem vorig jaar al gekregen in Nederland, maar zo’n ding is lastig in je koffer te stoppen. Hij lag bij de kinderen en nu eindelijk, kon hij met de auto mee. Er zaten ook nog twee koelkastmagneetjes bij en een uitlekbakje voor theezakjes. BEDANKT LYDIA!!

cadeautjes! Als je lang genoeg in het buitenland woont, ga je vanzelf van Delfts Blauw houden…..


Maar: het aller- allermooiste cadeau kreeg ik van Leo, namelijk software om quilts mee te ontwerpen. Het is een fantastisch programma. Je kan alles instellen, grootte van je blok, van je quilt, van de rand. Er zitten honderden blokken en quiltpatronen in en een aantal kant en klare quilts. jullie begrijpen dat dàt beneden mijn waardigheid is… Ik heb al een quilt ontworpen voor op ons bed en ik ben een strippenquilt aan het ontwerpen.
Het leuke is, dat je je eigen stoffen kan inscannen en die dan invullen. Het probleem was alleen: ik had geen scanner, dat wil zeggen: ik heb een scanner, ooit gekregen, maar die had ik nooit aangesloten. Toen we er naar keken zaterdag, bleek dat er een oude verbinding op zit die op een vaste computer moet en wij hebben alleen laptops hier.. Dus zijn we zaterdag een scanner/printer gaan kopen, want onze printer deed het ook niet meer op wifi. En het is zo LEUK!!! Ik wist niet of ik het kon, scannen, maar het is echt een eitje.

Een quilt met 1 grote ster in het midden voor op ons bed . Foto vanaf de pc genomen, want ze hebben maatregelen genomen dat je de blokken niet zomaar kan kopiëren……


Dus nu heb ik een nieuwe verslaving. Ik zit de hele dag te kijken wat ik leuk vind, te proberen hoe ik de kleuren kan combineren, enz. enz. Ik print kant en klare patronen uit. Ik hoef het alleen nog maar te naaien. Het aantal voorgenomen projecten groeit en groeit, maar ik ben mijn bankbekleding eerst aan het quilten, ben bijna op de helft. Daarna moet ik hoezen maken voor de kussens daar (ik neem gewoon effen korenbloemenblauw, anders wordt het te druk) en daarna moet ik twee tassen maken en daarna een smokjurkje maat 74 en nog een maat 116 . Daarna kan ik die quilt voor op ons bed maken en dan wil ik ook nog voor mijn zoon in Flensburg een quilt ontwerpen en maken voor op hun bed, maar ik weet de kleuren pas als we daar half juni heengaan. Ik heb me echt voorgenomen om ieder project ook echt af te maken, anders zit je met een berg onafgemaakte zaken en dan zinkt de moed je in de schoenen. En nu is het ook nog eens voorjaar. Ik heb eigenlijk genoeg te doen in de tuin, maar ik kan niet langer dan anderhalf uur achter elkaar daar werken. Daarna moet ik minstens drie uur iets minder zwaars doen, ik word oud….. Gelukkig heb ik nu een tuinman die op onnavolgbare uren ineens komt en dan een gedeelte van het afgesproken zware werk doet. Ik heb nog geen rekening gezien, ik ben benieuwd……. En dan ga ik nu maar eens ouderwets strijken, want dat moet ook gebeuren, maar wel met een DVD-tje erbij.

26 Reacties op “Daarna werd ik gekust en gekroond…….

  1. Wat ben je verwend, en wat leuk die haakpatroontjes. ben er ook weer ingedoken, na de Zpaggetti (haken), nu een boek besteld met granny square patronen. Erg leuk en inspirerend, en je kan er even aan werken zonder veel zooi overhoop te halen.
    Woooow en leo zijn kado vind ik geweldig, en ben benieuwd naar het resultaat. \
    Ben ook nog steeds benieuwd naar Villa Zebra????
    Liefs, Lydia

  2. hallo Janneke…. natuurlijk word je niet vergeten… daar zorg je zelf wel voor hahahahaha…. strijken? dat mag ik ook straks.. als de droger klaar is. Maar dan met een leuk boek op mijn oren. Een tuinman.. dat is een onvervulde wens hier…quilten is leuk om te doen, voornemens zijn spannend om te maken ( de halve pret is immers voorpret) en dat je geen tijd hebt om te reageren en/of te loggen is alleen maar goed: je hebt een druk leven en geen geraniums om te zien groeien….

  3. Ha, Janneke, wat ben je verwend, zeg! Gaaf, zo’n programma. Gevaar is natuurlijk dat je weer niet achter je laptop bent weg te branden, terwijl quilten nu juist om het quilten gaat 😉 Of zie ik dat helemaal verkeerd?

    Trouwens, dat cadeautje van mij was niet eens als verjaarscadeautje bedoeld… Je had nog wat te goed van mij. Toevallig kwam het dus zo rond je verjaardag aan.

  4. Hoi Janneke,
    Ik vergeet jullie niet hoor, ik vind het veel te leuk om met jullie mee te leven in de gang van zaken in Zweden. Ik was even minder online vanwege school, maar dat is klaar en nu kan ik weer helemaal los, hihihi.

    Hopelijk doen de zaadjes het, het is een prachtige papaver.
    Je quiltprogramma ziet er prachtig uit en zelfs mijn vingers beginnen te jeuken en ik heb nog nooit gequild.

    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  5. Hej Janneke,
    Ik wist helemaal niet eens dat je jarig was, dus daarom hoorde je ook niets. Alsnog van harte gefeliciteerd! Je verjaardag was evengoed wel geslaagd en je bent inderdaad verwend…

    • Ik was een dag nadat jullie langsgekomen zouden zijn, jarig, een dag na Leo dus!

      • Dus dan zouden we op Leo z’n verjaardag langsgekomen zijn, begrijp ik dat goed? Ook dat wist ik niet. Wat jammer.

      • baasbraal

        Anders had ik de taart klaar gehad. Volgende keer beter, wat een leuk logje trouwens over jullie zomergasten!

  6. Ik wist niet dat je jarig was, dus alsnog van harte gefeliciteerd! En nog heel veel gezonde jaartjes gewenst natuurlijk!
    Leuk zeg, zo’n quiltprogramma, ik kan me voorstellen, dat je daar heel enthousiast van wordt. Je hebt leuke cadeautjes gekregen.
    ik vind in de tuin werken ook best vermoeiend, en dan hebben wij nog maar een kleine tuin. maar als je elke dag een uurtje er in werkt, dan komt er toch ook wel schot in? En zo’n tuinman is natuurlijk helmaal ideaal voor het wat zwaardere werk.
    Succes met al je bezigheden!
    Groet, Tineke.

  7. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je nieuwe software en ik ben benieuwd wat je eerste project gaat worden.
    Groeten Anna Marie.

  8. alsnog van harte gefeliciteerd!

  9. Alsnog van harte Janneke! Dat het leven nog maar veel voor je in petto mag hebben en dan bedoel ik uiteraard alleen mooie dingen.
    Wat een superprogramma zeg, daar komen nog veel mooie quilts uit ‘rollen’ denk ik zo. Succes ermee en liefs uit Hengelo.

  10. Gefeliciteerd,ook ik wist dit niet!!

    Corina

  11. Nog vele jaren in gezondheid! (was op reis en dus loop ik achter :-))

  12. Hee Lieverd, het is straal aan me voorbij gegaan, dat je verjaarde. Lekker attent mens ben ik toch :-(. Maar alsnog van harte gefeliciteerd. Wat ben je verwend!! Maar je hebt wel 3 levens nodig om je plannetjes ten uitvoer te brengen :-). Da´s ook mijn ´probleem´. Nou ja, geniet er van!
    Teunie

    • Nou, ik ben ook niet zo attent hoor! Maar gelukkig zijn er een heleboel mensen WEL attent…… Ik mail je nog even uitgebreid een dezer dagen…

  13. Goed, ik wist het dus niet. Van harte alsnog!!!

  14. hej janneke, ik wist helemaal niet dat je jarig was!
    bij deze alsnog een gelukkige verjaardag 🙂
    en wat een leuke cadeautjes 🙂
    en zo veel plannen… veel plezier!!!

  15. Van harte gefeliciteerd nog! Zo te lezen en te zien heb je een heerlijke dag gehad.

  16. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, beter laat dan nooit! Wat ben je verwend zeg! Heerlijk! Wat een mooi programma om quilts te maken, super! Daar zul je vast veel plezier van hebben.

  17. Nog van harte gefeliciteerd en nog vele goede,gezonde(quilt?)jaren toegewenst.Ben ook reuze benieuwd hoor,was het ook van plan,maar heb het maar naast me neer gelegd. Te druk met gezin,business etc.
    Groet, Wilma

  18. Hoi Janneke,

    Gefeliciteerd met je verjaardag en de beste wensen voor je nieuwe levensjaar voor je eigen geluk en gezondheid en die van je dierbaren. Omdat ik je nog niet zo lang volg wist ik niet van je verjaardag, dus ik kon je ook niet eerder feliciteren.

    Ik ben benieuwd naar je quiltavonturen en hoop dat je er veel over zult bloggen.

    groetjes,

    Dorothé

  19. Goh ik wist ook niet dat je jarig was, dus nu te laat maar nog een gemeend “HARTELIJK GEFELICITEERD” van mij. Je bent gelukkig wel heel goed verwend zie ik. Wat fijn zo’n programma waarmee je je eigen quilts kunt ontwerpen, dat is aan jou wel besteed , dat weet ik zeker.
    Dat sterontwerp voor op je bed, lijk me een prachtige quilt worden, trouwens die bankbekleding gaat natuurlijk voor, dat begrijp ik. Je zult nog tijd tekort komen als ik het zo lees.

  20. Nog van harte gefeliciteerd Janneke!

Geef een reactie

