Verjaardag deel drie en Ikea


Hij stortte precies in toen de visite kwam. Gelukkig hadden er een aantal mensen afgezegd (er was marathon in Rotterdam), zodat de drukte nog meeviel
Er was een prachtige lieveheersbeestjestaart (hij was heerlijk Lieke!):

Hij kreeg een prachtig brandweerpak, waar hij niet eens van kon genieten, zo beroerd voelde hij zich…..

Hij had het fut niet om de visite open te doen, hij at maar een klein stukje van zijn taart en sloeg zo lusteloos tegen de piñata dat hij bijna niet open ging. Het was echt heel zielig. Daar had hij zich nu zo op verheugd! Daar had hij het nu maanden over gehad!
We hadden al lang geleden in ons hoofd om naar de Efteling te gaan maandag, maar die plannen hebben we maar snel laten varen. Gelukkig hadden we nog niets tegen de kinderen gezegd. We besloten een ander plan uit te voeren, mede omdat hij de volgende morgen wederom weer aardig fit was. Al vanaf vorig jaar zomer heeft hij steeds gezegd: “Als ik drie jaar ben, dan mag ik in het ballenbad bij Ikea!” Hij was nl. geweigerd vorig jaar en Simeon (oudste) mocht wel! Dus wat doe je als je in Zweden woont en je bent in Nederland? Juist, dan ga je naar Ikea!
Wij dus eerst lekker ontbijten voor een prikkie en daarna de kinderen in het ballenbad. Het was echt een hele tijd geleden dat ik met mijn dochter in Ikea was! Heerlijk een beetje struinen bij het speelgoed en handige opbergdingetjes… Na een kwartiertje kwamen we weer langs de ballenbak en we gingen even kijken hoe het met Jesse stond. Hij stond een beetje lamlendig tegen een muurtje te leunen en de juffrouw wilde ons juist oppiepen, want ‘hij wilde bij mama zijn’. We hebben hem meegenomen en in de maxicosi gezet (het meisje zat bij mama op de rug). Die was natuurlijk veel te klein: zijn hoofd stak er bovenuit en zijn benen vanaf halverwege de dijen er onderuit (geen foto). Toch is hij in die houding in slaap gevallen en hebben wij nog de hele benedenverdieping ‘gedaan’ op ons gemakkie, terwijl de oudste zich heerlijk vermaakte in de ballenbak. Ik had bijna nog van alles gekocht, maar dat vond ik toch wel een beetje onzin eigenijk…. Ik heb alleen stof gekocht die bij de rugdrager past en waar ik twee ‘zijtasjes’van ga maken voor mijn dochter. Als ze dan van de zomer weggaat met de kinderen, kan ze flesjes water meenemen en luiers zonder dat ze een aparte tas mee hoeft of ze de wagen mee moet nemen om de spullen te dragen. Want het meisje gaat op de rug. Mijn dochter doet gewoon het huishouden en van alles ondertussen.

afwasmachine uitruimen


Gelukkig lopen de Efteling en Ikea niet weg. Als het mannetje weer beter is (ondertussen is hij beter, maar nu ben ik er niet) en het is geen vakantie in België of Nederland, gaan wij naar de Efteling en we kunnen ook nog naar Ikea als het rotweer is. Komt helemaal goed!

13 Reacties op “Verjaardag deel drie en Ikea

  1. Had nog niet op deel 1 en 2 gereageerd maar och wat sneu voor het mannetje dat hij zich zo beroerd voelde op z’n verjaardag! Hopelijk is hij nu weer opgeknapt en heeft hij de rest van de familie niet aangestoken. Wat een prachtige foto van je slapende dochter en kleinzoons. Onbetaalbaar!

  2. Een schitterende trilogie met in de hoofdrol een prachtig mannetje! Wat een rijkdom!

  3. Briljant, die foto met draagdoek en afwasmachine…

  4. oh, wat een heerlijke taart! knapte ie daar niet meteen van op?!

  5. Triest voor die knul, had hij er zo naar uitgekeken en dan wordt hij nog ziek ook acherme, maar gelukkig dat je nog niets had gezegd van de Efteling, wat in het vat zit verzuurd niet.
    En ik zie een bekend beeld voor ogen , toen mijn dochter en zoon klein waren (nu 38 en 34) heb ik ze altijd in een soort van ‘slendang’ meegenomen, zo half op mijn heup. Ik had een vreselijke hekel aan de kinderwagen, zeker in de stad veel te onhandig. En inderdaad, ik deed ook huishoudelijke karweitjes met een slapend of halfwakker kind op mijn rug. Tegenwoordig heb je van die handige dingen die er specifiek voor gemaakt zijn, ik had een langwerpige lap stof, schuin om mijn lijf en het kind en knoopte die tussen mijn borsten vast. Tja een mens moet kunnen improviseren.

  6. Ik had en heb een hekel aan mn kindjes op mn rug dragen dus ik droeg ze altijd op mn buik. Ook met zo’n band zoals Haba beschrijft.

    Corina

  7. Handig zo’n rugzak voor de baby! Arme jarige, zo ziek op zijn eigen feestje…

  8. Ach arm wat heeft het manneke het goed te pakken zeg. En dat net als je jarig bent en als er zulke leuke plannen zijn (die hij gelukkig niet kende). En mag je dan eindelijk in de ballenbak, ben je nog niet fit. Arm kindje. Hoe is het nu met hem? Toch zeker wel beter nu?
    Wat een mooie taart en wat een mooie foto van je dochter met het kindje op de rug.

  9. wat een leuke taart.. en ja ziek zijn op je verjaardag is een ramP!!!

  10. naar de Efteling of naar Ikea tijdens een schoolvakantie ook 🙂

    • Natuurlijk, maar dan sta je eindeloos te wachten voor je ergens in kan….. Een van de voordelen van thuisonderwijs is nu juist dat je je kan permitteren om naar zulke dingen te gaan als de andere kinderen naar school zijn….. Bij Ikea was het evenwel nog druk, maar met bejaarden die kwamen ontbijten en moeders met babies en hun eigen moeders. Bij de ballenbak echter waren maar drie kinderen die van mijn dochter meegeteld…

  11. Zo sneu ziek op zijn verjaardag, misschein maakte de taart een btje goed.
    Grappig hoor de kleine op de rug!

  12. Ach, wat sneu voor het manneke!
    Prachtige foto van je dochter en haar meisje. Je zou denken dat zo’n kind dan voorover tuimelt, maar ze blijft dus gewoon rechtop zitten? Wow! Ik wou dat ik zo’n ding had gehad….

Geef een reactie

