Verjaardag deel 2


Op zaterdag hadden we een heus dilemma. Toen ik nog in Zweden was, had mijn dochter al gevraagd of ik deze zaterdagmiddag en -avond voor de kinderen wilde zorgen en ik had ja gezegd. Mijn dochter had een belangrijk meidenfeest waar ze als schoondochter absoluut niet gemist kon worden en mijn schoonzoon had een tenniscompetietiewedstrijd. Nu was dat normaal niet zo’n probleem geweest, zelfs niet met een half ziek kind, als ik niet woensdag in Overschie het circus had gezien. Er liepen drie olifanten en een stelletje kamelen bijna los daar op dat grasveldje:


Heet leek me leuk om met de vijf grootsten naar het circus te gaan op zaterdag. De baby zou dan vanzelf ook mee moeten, maar dat kon wel. Maar als nu Jesse te ziek was om mee te gaan, dan betekende dat dus dat de oudste en ik ook niet konden. Hij leek weer aardig opgeknapt zaterdagochtend. We hebben even met elkaar overlegd, hem paracetamol gegeven en het erop gewaagd. In de auto naar Overschie viel hij in slaap. Omdat we nog wat tijd over hadden, heb ik hem lekker een uurtje laten slapen. Toen hij wakker werd, was hij echter helemaal niet in orde. Ik had er al spijt van. Maar na een groot glas water, knapte hij zowaar aardig op. Wij naar het circus….

Ik was helemaal vergeten wat voor HERRIE het altijd is in een circus. Er wordt keiharde muziek gespeeld en het licht flitst aan en uit in allerlei schreeuwende kleuren….. pff, wat een belevenis! Het meisje zat ademloos te kijken op schoot of lag in de wagen ademloos te kijken. Ze vond het fantastisch! Toen ze er genoeg van had, heb ik haar in de draagzak genomen en in de p.estherrie heeft ze nog bijna een uur geslapen.Ik heb mijn handen over haar oortje gehouden.Het zieke manneke heeft de eerste helft goed doorstaan, maar na de pauze was het ineens genoeg…. Hij wilde naar de WC om te plassen hoewel hij een luier aanhad en daarna wilde hij niet meer naar binnen. Bij de ingang hebben we door de opening nog naar de olifanten gekeken; hij had ze bijna gemist. Ik was blij dat het afgelopen was, ik was blij dat mijn andere schoonzoon er ook bij was, anders had ik het niet geweten… Gauw naar huis en slapen met die hap. We hadden tussendemiddag al warm gegeten (restjes van de Chinees van gisteren) dus ze konden na een boterham, achter elkaar pijama aan, tanden poetsen, hup naar bed…. Het meisje drinkt eigenlijk nog alleen borstvoeding, maar ze heeft een beetje fles op en wat banaan en ze ging er op slapen! wel werd ze in de loop van de nacht steeds wakker en wilde haar moeder heeeel dicht bij zich hebben, moeder die te veel borstvoeding had zodat ze niet kon drinken waardoor ze nog harder moest huilen, maar dat was niet meer mijn verantwoordelijkheid
En toen was het zondag, toen was hij echt jarig, daar had hij al maanden naar uitgekeken. Hij was heel redelijk toen hij wakker werd! Maar ja, je weet niet hoe hij zou zijn om drie uur als de visite kwam. Traditie in ons gezin is de versierde beschuit, dus die mocht niet ontbreken natuurlijk.

kost geen drol, maar staat superfeestelijk...


Natuurlijk moest zijn cadeautje uitgepakt worden voor we naar de kerk gingen. Hier moest eerst even een misverstand uit de weg geruimd worden. De kinderen dachten dat de buurman dit grote cadeau had gegeven., omdat hij het kwam brengen op vrijdag.

Hij had het echter alleen maar in ontvangst genomen, omdat we de post niet hadden gehoord. Wij hadden dit echter al weken geleden hier besteld en laten toezenden. De stal werd meteen in gebruik genomen door de dieren allemaal OP het dak te zetten, want dan konden de auto’s er in, logisch toch?

Verder ging het de hele ochtend goed in de kerk, hij heeft ook nog getracteerd in de kinderkamer. ‘s Middags om drie uur kwam de visite.
Wordt vervolgd…

9 Reacties op “Verjaardag deel 2

  1. Lang geleden dat ik bij een circus was, maar ik weet nog goed de herrie en de schreeuwende kleuren. Ik kan me voorstellen dat zoiet te overweldigend is voor een ziek mannetje.
    Maar wel feestelijk hoor die beschuiten. Bovendien heel logisch om de dieren op het dak te zetten zodat de auto’s naar binnen kunnen. Is het wel een stal, het lijkt Noach’s ark wel met die twee giraffes.

    • Noachs ark bestaat ook, maar die was niet in de uitverkoop… Dit speelgoed is namelijk razend duur. Destijds, met mijn praktijk, heb ik van alle dieren een moeder of vader met een baby opgespaard. Je kon er van alles mee doen namelijk om de spraaktaalontwikkeling, articulatie, verkleinwoorden, lidwoorden en bezittelijke voornaamwoorden mee te oefenen zonder dat de kinderen het als oefenen zagen. Het ligt ook zo lekker in de hand met die ronde vormen en neutrale warmte. Ik kocht er iedere maand 1 of twee. Nu profiteren de kinderen er van. Het is per ongeluk meeverhuisd, dus nu heb ik iederre maand een paar dieren in mijn koffer gestopt. Er komt ook nog een legologje aan, ook van dat speelgoed waar je van alles mee kan doen en waar ik een hele kist van heb.

  2. Mijn dochter riep altijd “die heb ik van de postbode gekregen” als iemand vraag van wie ze nou weer zo’n mooie jurk o.i.d. had gehad…. Ik ben nogal van de internetkoperij, maar dat ik het bestel en betaal, dat kwartje was niet bij dochter gevallen…

  3. Hahaha wat schrijf je weer heerlijk, net of ik erbij ben. En zo lekker herkenbaar ook… (na)genieten!

  4. Je bent toch ook wel een superoma, hè? Naar het circus met de hele club… geweldig! En wat een ontzettend leuk cadeau heeft je kleinzoon gekregen! Ik ben gek op houten speelgoed, dus… dit is echt té gek!!

    • Dank je @Wondel! Eigenlijk ben ik zelf nog een groot kind, dus ik doe die dingen nu met hun zodat het lijkt alsof ik ze een plezier doen, maar ondertussen………

  5. Oh het circus. Leuk! Enne: fijn dat de jarige job het uiteindelijk allemaal best goed gedaan heeft. Leuk cadeau zeg. Ik hartje dit soort speelgoed.

Geef een reactie

