750 meter lichtblauwe draad en een witte wereld


Mijn log-cabine blokken zijn allemaal gemaakt en aan elkaar genaaid. Ik heb een grote zwarte lap gevonden voor de randen en de achterlap. Ik heb de zwarte lap eventjes neergelegd met de quilt-top er op en het ziet er prachtig uit.
Ik had een heleboel combinaties gemaakt met donkere vierkanten, schuin en recht, met strepen of banden enz. enz., maar ik vind hem zo het mooiste.

Als ik dit met de hand had moeten doen, was ik nu nog volop bezig met blokken te maken. Heel saai werk, alleen maar rechtuit naaien. Ik heb al een grote klos garen gebruikt van 500 meter en nu heb ik de volgende voor de helft leeggenaaid.
In Nederland weer eens wat stofjes inslaan en zo’n spuitbus waar je je vulling mee kan insmeren zodat hij vanzelf plakt en je meteen met quilten kan beginnen.
Daar beginnen we dan in mei mee. Misschien ga ik er ook wel een maken voor op bed, weer ietsje anders, met andere kleuren.Ik heb in een tijdschrift een Amish-quilt gezien met een grote ster met allerlei facetten erop, in het midden. Het verliep heel mooi van kleur. Als ik het patroon van zo’n ster kan vinden, ga ik hem maken.

Verder hadden wij hier een verrassing: witte Pasen! Vrijdag begon het eerst te regenen, toen daalde de temperatuur en toen begon het te sneeuwen. Toen hadden we dus vrijdagavond het idiote fenomeen, dat het om kwart over acht nog niet donker was, maar dat het wel sneeuwde. Zaterdagochtend lag er een laagje van 4-5 centimeter en we hadden al zomerbanden!

voor de deur..


Het vroor een graad of drie, dus het dooide niet echt hard weg. Pas toen de zon halverwege de dag begon te schijnen, kwam de temperatuur iets boven nul en werd het nog sprookjesachtiger met die blauwe lucht en die heldere zonneschijn. We hadden verder een heerlijke, maar koude dag, eerste Paasdag. Gisteren begon het weer een beetje te regenen en nu is alles wel zo’n beetje weg……

Toen we boodschappen gingen doen, heb ik wat foto’s genomen en ook onder andere van een postbus die midden in het natuurgebied staat, geen huis te zien in de omtrek. Je vraagt je af van wie die is…….. Misschien van de zwanen in het meer erbij?

Leo is vanmorgen naar Caïro vertrokken en ik vertrek om tien over vijf. Om zeven uur ben ik dan op Schiphol en ga naar mijn dochter in Overschie. HOERA!! Tot daar en anders tot op het weeweewee.

20 Reacties op “750 meter lichtblauwe draad en een witte wereld

  1. Hij is prachtig geworden. Ik ben dol op die kleuren.
    Veel plezier in Nederland.

  2. jaloers!!!!!!!!!!
    Lydia

  3. Wat is het mooi geworden, een blikvanger in de kamer! Deze kleuren spreken mij ook erg aan.
    Een goede reis naar NL, veel plezier met al je ‘ontmoetingen’!

    Tot horens op het www!

  4. Wat ontzettend goed gemaakt zeg…past ook geweldig:) maar dat wist je wel… Overschie… daar heb ik jaren gewoond aan de Schie….toen we op het kleinpolderplein nog met rolschaatsen in de zomer en sleetjes in de winter de rondingen maakten….

    veel plezier

    • Het past niet helemaal, maar omdat er zwart omheen zit, merk je daar niks van. Mijn dochter woont ook aan de Schie, maar er wordt nu alleen nog maar gerolschaatst op het Saenredamplein…..

  5. Heeeeel mooi geworden!
    Fijne tijd in Nederland!
    groet, Tineke

  6. Hoi Janneke, prachtige quilt heb je gemaakt, fijn he een naaimchine. Veel plezier in Nederland!
    Groeten Marja

  7. Een witte pasen….. Wat nou vrolijke kuikentjes in een zonnig groen grasveld?! Die deken is mooi!

  8. Prachtig werk zeg. En gossie, wat reizen jullie toch wat af!

  9. Je quilt is prachtig geworden. Ik vind dat ook echt bij Zweden horen. Koude nacht? ’s avonds kil op de bank? Heerlijk warm. Hier schijnt het zonnetje, maar we schijnen ook slechter weer te krijgen. Geniet van je kinderen en kleinkinderen! Groeten Anna Marie.

  10. Je quilt is een beauty geworden. Ik ben benieuwd naar vervolgprojecten. Verder vraag ik me af of Zweden heel veilig is als je zo op je blog aankondigt wanneer je vertrekt. Ik zou dat hier in Nederland niet durven.

    Fijne vakantie gewenst,
    groetjes,
    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

    • Dan zullen ze toch eerst ons huis moeten vinden! Bovendien houdt de buurman mijn planten en post bij. Ik heb niet eens de deur op slot..”…..

  11. Dat zal ik niet weten Henny! Ik ben bij jou thuis geweest…..

  12. Wat mooi geworden!
    Fijne dagen in Nederland!

    Corina

  13. dag naamgenoot! mooi om je quilt te zien! ik heb er pas eentje afgerond van vierkante blokjes van oude mannenruitjesoverhemden. het is niet een echte quilt met een patroon; gewoon allemaal vierkantjes (300). maar ik ben er erg trots op, vooral omdat ik het recycle idee zo leuk vind. ik ben nu voor mijn dochter bezig; die krijgt vierkantjes van oude bloemetjesstofjes van de kringloop…
    groet, janneke (www.jannekesjoligwereld.blogspot.com)

  14. Hoi Janneke,
    Je laat hier wel eens wat meer ziet en het valt me op dat het allemaal van hoogwaardige kwaliteit is. Je hoeft geen vrouw te zijn om dat te kunnen vaststellen. Dit laatste is ook weer zoiets. Helemaal af!! En bovendien kleurt het ook nog eens bij dat onverwachte sneeuwlandschap.

    Wel koud om in die sneeuw eitjes te verstoppen. 🙂

  15. Die quilt…. wauwwwww…. Heel veel plezier bij je dochter!! Ging je Ellen nu ook nog ontmoeten? Veel plezier dan!

  16. Ohh wat een mooi plaid met blokken is dat geworden prachtig hoor.
    groetjes
    Constance
    http://www.atelierconstance.blogspot.com

  17. Ja, het lukt me eindelijk weer om hier te reageren…..Prachtige quilt heb je gemaakt en hopelijk heb je een heerlijke tijd in Nederland (gehad?)!

  18. Prachtig, die quilt! Wow, wat een meesterwerkje Janneke.
    Fijn dat Leo gewoon weer kan reizen na het hachelijke avontuur vorig jaar. Geniet van je tijd in Nederland.

Geef een reactie

