chocola, chocolate, chocolat, choklad


Net als gisteren, ga ik vandaag weer een aanname, een zekerheid aan flarden slaan. Deze zal met veel meer gejuich ontvangen worden, denk ik…….
Ik heb ooit iemand ontmoet die geen chocola lustte en ik weet het nòg. Verder ken ik niemand, niemand die geen chocola lust. Ik ken wel een aantal mensen dat verslaafd is aan chocola. Wij eten chocola ondanks het feit dat het niet goed is voor de lijn, dat het niet gezond is enz. Er is die prachtige franse roman over iemand die zulke heerlijke chocola kon maken dat zelfs de pastoor ervoor zwichtte uiteindelijk. Hij wordt op een ochtend gevonden in de etalage die hij helemaal leeg heeft gesnoept……

Dan heb ik nu heel goed nieuws voor iedereen die altijd maar worstelt met zijn/haar behoefte aan chocola en tegelijkertijd worstelt met zijn/haar gewicht. Er is een uitgebreid onderzoek gedaan waarin ze allerlei combinaties maakten van eetpatronen en bewegingsoefeningen bij mensen en altijd, ALTIJD bleken de mensen die chocola gebruikten een lager BMI te hebben dan anderen. Dus aan alle mensen die aan het lijnen zijn: eet rustig regelmatig chocola, dat is goed voor de lijn! Als je het allemaal (helaas in het Engels) nog eens wil doorlezen HIER staat het beschreven.
Ik ken slechtere methodes om af te vallen…..

22 Reacties op “chocola, chocolate, chocolat, choklad

  1. He dat is nu balen. Ik hoor namelijk tot het kleine groep (schijnbaar) mensen die niks aan chocola vindt. Dus dan moet ik toch maar wat meer gaan sporten etc.

  2. En de Noorse sjokolade…. overheerlijk! We gaan gewoon door.

  3. Ik ben ook dol op chocolade. Momenteel op brosrepen, omdat daar lucht in zit! Dan houd ik mezelf voor dat het minder erg is, omdat ik immers half lucht hap en half chocolade.

  4. Ik ben ook dol op chocolade. Momenteel op brosrepen, omdat daar lucht in zit! Dan houd ik mezelf voor dat het minder erg is, omdat ik immers half lucht hap en half chocolade.

    Momfever ben ik, Vlijtig Liesje. Wat een gedoe met dat wordpress…

  5. Ik kan me voorstellen dat als je 85% of 90% chocoladerepen eet, met mate, dat best goed kan zijn. Kan me niet voorstellen dat als je veel melk- of witte chocola eet, dat echt goed kan zijn ;), met name vanwege de grote hoeveelheid suiker erin. Als je minder/weinig suiker eet, zijn die 85%+ chocoladerepen zelfs zoet 😀

  6. Oeh! Dit zijn blogjes waar een vrouw blij van wordt! Maar wat Mirjam al schrijft, zou het ook gelden voor de melk en witte variant?

  7. Ik sta al een paar dagen droog: geen snoep, geen suiker, geen chocola…. Dus DANK voor deze tip! (Gelukkig heb ik zo een feestje, daar is vast wel wat te vinden (-; )

  8. De film is geweldig, het onderzoek ken ik, mijn chocolade-inname is er echter niet door verhoogd, ik zeg niet dat ik het niet lust, maar ga meer voor de zoute en hartige dingen. Overigens er is chocolade wat ik wel echt lekker vindt, daarbij is de reguliere chocolade een laf zoetig aftreksel; http://www.lovechock.nl/

    liefs Monique

  9. Goed nieuws, hier stond het zaterdag in de krant en ik dacht eerst “haha 1 April…” maar nee, dat bericht blijkt dus echt te kloppen. Geweldig. Janneke, mocht ik jou straks gaan ontmoeten … er zit genoeg Zwitserse chocola in mijn koffer!! 🙂

    • Ja, we gaan elkaar in ieder geval ontmoeten! De dagen dat jij bij Mariam bent, heb ik het helaas te druk, maar woensdag, donderdag of zaterdag kan ik. Voor mij komt de donderdag het beste uit, of woensdagavond. Op zaterdag kunnen we elkaar wel ontmoeten, maar dan heb ik drie kleinkinderen om op te passen. Je kan natuurlijk daarheen komen (HIA), maar ik kan ook evt naar Alblasserdam komen met hun (wel een gedoe). We hebben het er nog over…
      liefs.

  10. Ik ben ook geen chocolade liefhebber……
    Alleen bij -20 maak je me wel blij met chocolademelk.

    Corina

  11. Dit geldt idd alleen voor extra pure chocola en dan ook nog niet teveel!!
    Elke dag ong. 25 gram is prima!!

  12. Als ik als chocolade eet, graag een brosreep,please!
    Maar geef er niet om hoor.Ik word er niet dikker van(geen aanleg voor).Hou heel niet van snoepen en koekjes enzo.
    Volgens het berekeningsplan gaat het prima!
    Voor kinders werkt het plan niet echt geloof ik.
    Groet, WIlma

  13. Ik vind chocolade best lekker, maar het is niet zo dat ik er verslaafd aan ben. Verre van. Kan het heel goed laten staan. Ja, die film, die zag ik pas voor het eerst. Leuke film!

  14. o wat is dat een gerust gevoel
    we zijn er n.l grote liefhebbers van

    • Ik heb een Dicky gekend. Zij woonde in Alphen a/d Rijn, kwam uit Leiden en had drie of vier oudere broers. dat ben jij niet toevallig hè?

  15. nee ik heet wel Dicky maar woon in het zuiden van het land
    groet, Dicky

    • Bedankt! Ik ben al een tijdje op zoek naar haar, maar ik weet haar achternaam niet meer. Dan is het moeilijk zoeken bij Facebook

      • mijn moeder heeft een vriendin die Dicky heet in die regio. haar meisjesnaam weet ik niet maar ze heet nu Adams.

  16. Ik heb het aan mijn lief laten lezen!! Hij is chocolade kopen…. nu…. 😉

  17. Ik heb ooit gelezen dat chocolade stofjes bevat die de immuniteit tegen kanker bevorderen. Meer zelfs nog dan vruchten. Als dat waar is, is dat een extra aansporing om af en toe een stukje te nemen. Maar op voedingsgebied ben ik geen deskundige.

  18. Mijn blik viel als eerste op de filmposter: ik vind haar dus een van de mooiste vrouwen ooit. Ken je de film Blue? ZO mooi…

    Maar goed….gek he….ik heb NIKS met chocola. Ik ben meer van de hartig. Ik heb een zwak voor kaas: kan er niet vanaf blijven. Maar paaseitjes of repen? Nee….doet echt niks voor me…..gekke vrouw ben ik!

    *knuf*

Geef een reactie

