Overal puntjes!


Gelukkig is het nu niet zoals in 1867, want de vorst is nu al uit de grond en het is nog niet eens april…. Het is 16 graden en de zon schijnt overvloedig en langer dan bij jullie. Het oude gras en de bruine plantenresten zijn onder de sneeuw vandaan gekomen en nu komen daartussen allemaal puntjes uit de grond.

stokrozen...


hulst in knop


sering.....


Mijn aardbeien komen ook al weer op. Wisten jullie dat de aardbeien hier veel zoeter zijn? komt door de vele uren zonneschijn die ze krijgen.

,
O, ik hou zo van dit seizoen!
Over een paar weken groeien hier alweer de vitsippor en blåsippor

Onze twee rotsen. De achterste is alleen 's winters te zien...

Ik zag vandaag alweer een klein hoefblad in de tuin en overal, OVERAL komen bolletjes uit de grond!! Ik heb ook alweer een aantal akeleien zien komen, dus dat wordt prachtig. Het zware werk dat aan de tuin vast zit, wordt wel steeds zwaarder, maar ik heb nog steeds hoop op een tuinman als ik mijn belangst overwin.

8 Reacties op “Overal puntjes!

  1. Ja, ik houd ook zo van dit seizoen. Al die beloftes van mooie frisse planten die op komst zijn.

  2. Het is een grote explosie van groen!!! Ik kan daar zo van genieten. Ik werk in Rotterdam en wordt ook regelmatig voor gek verklaard als die “boerentrien” weer praat over al het groen dat ik onderweg tegenkom. Pech voor de stadse mensen die daar blijkbaar niet van kunnen genieten of het nooit zien met hun ogen wijd open. Jij, ik en vele anderen ‘zien’ het gelukkig wel allemaal.

    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  3. Heerlijk seizoen, de lente!
    Alles loopt uit, het zonnetje schijnt, lekker een beetje tuinieren, plantjes kopen, mmmmmm! Ik geniet ervan!
    Groet, Tineke.

  4. Mooi alles zo te zien groeien & bloeien. Nieuw, jong leven!

  5. je maakt me nog jaloers…

  6. Hier komt ook van alles de grond uit , jammer genoeg groeit ook het onkruid hard, dus dat wordt weer wieden.

  7. De lente is veelbelovend. De groei zal er wel goed in zitten met die mooie dagen. Maar ja…inderdaad, dat onkruid.

  8. Hej Janneke,
    Ja, die aardbeien! Zelfs hier in Jämtland zijn ze erg zoet! Wat wil je met 24 uur licht op je bolletje :-). Ik ga je ook nog een mailtje sturen. Tot dan…

Geef een reactie

