22 kinderen van 12 jaar.


Morgen een jaar geleden ging een kind dat ik goed kende plotseling dood. Hij is nog niet vergeten door mij. Regelmatig denk ik nog aan hem. . Vandaag denken we allemaal aan de 22 kinderen die in het busongeluk zijn omgekomen, waarvan ik er geeneen ken. Ik ken alleen iemand die daar in België woont, in Heverlee. Als mensen dood gaan is er meestal veel verdriet. Als kinderen doodgaan, is er verslagenheid. Het hoort niet, het kan niet, het mag niet. En toch gebeurt het…… Net als vorig jaar heb ik even geen woorden. Verslagenheid, dat is het enige dat in me opkomt.
Morgen of overmorgen, dan kom ik weer met leuke weetjes en grappige verhalen, nu even niet.

15 Reacties op “22 kinderen van 12 jaar.

  1. Geen woorden voor. Allemaal in de leeftijd van de mijne…………

  2. Echt onbeschrijfelijk erg. Verslagenheid ja, lamgeslagen.

  3. Het is afschuwelijk. Je kind verliezen is het ergste wat een ouder kan overkomen…

  4. Verschrikkelijk. Hier is het hele land stil. Wat een drama, wat een verdriet. Wat een pijn. In gebed en in gedachten bij de ouders, broertjes, zusjes, oma`s, opa`s …. vriendjes en vriendinnetjes. Niet te vergeten bij de hulpverleners die de hele nacht doorgewerkt hebben – ook voor hen was het extra moeilijk omdat het kinderen waren.

  5. en we denken aan de familie van de chauffeur (die verantwoordelijk was voor de bus vol…), en aan de kinderen die het overleefden maar het meemaakten…..We denken aan iedereen die dit leed raakt van ver of dichtbij…..
    De zon schijnt vandaag maar ik blijf stil in een hoekje zitten. Vandaag is het hier oorverdovend STIL in huis

  6. Ik ben niet objectief maar de dood van een kind is nooit te begrijpen!!

    Corina

  7. Het houd me ook erg bezig. Terwijl dat ergens ook weer gek is, want er gebeuren dagelijks met heel veel kinderen drama’s.

  8. Kinderen horen niet te sterven en zeker niet op een afschuwelijke manier. Ik denk dat iedereen dat zo zal voelen.
    Ook voel ik mee met de nabestaanden van de volwassenen en toch is dat voor mijn gevoel anders, die kinderen hadden nog een heel leven voor zich. Dat is zo plotseling afgekapt.

  9. Verschrikkelijk is het. Mijn hart gaat uit naar de ouders en familieleden…

  10. Mijn ouders wonen vlakbij Lommel… Vier van mijn nichten wonen in Lommel en hun kinderen zijn schoolgaand. Ook lagere school, ja… En één van de ‘kleintjes’ was met wintersport met de school. Ik lag stijf in bed! ‘Gelukkig’ voor hem en mijn nicht en haar man was zijn groep op maandag al naar huis gekomen… Wat een verdriet en chaos voor de andere ouders nu.
    Het is om te janken!

  11. Ik schiet iedere keer vol als ik de beelden zie en de verhalen hoor.
    Het is meer dan verschikkelijk… ik knuffel die van mij nog maar eens extra…

  12. Ik weet niet waarom maar vandaag moest ik een paar keer aan jou denken. Misschien gaan we elkaar over 3 weken ontmoeten, het zou geweldig zijn. Ni får ha en fortsatt skön söndag.

    • Wij zeggen dan gewoon: “Har det så bra”…. Ja, het gaat nu echt gebeuren. Ik kom 10 april ’s avonds aan…..
      Die woensdag ben ik bij mijn dochter en in ieder geval op zondag bij mijn jarige kleinzoon. De rest is in overleg vrij in te vullen. Ik ga ook nog een dag naar de Efteling. Maar leuk, leuk, leuk. Waar slapen jullie?

  13. Belgie….zo, zo , zoveel kinderen…

    Ik heb veel last van het feit dat ik er weinig ruimte voor heb. Ik heb last van het feit dat ik niet zo onder de indruk ben.

    Ik ben bezig met mijn eigen kinderen: ik heb de sportcoaches ingeschakeld: hou ze in de gaten, als ze stil zijn, als ze ongewenst gedrag gaan vertonen….
    Ik probeer een beetje extra veiligheid in te bakken voor ze.

    Ja, ik kreeg het nieuws van de bus mee en rationeel weet ik hoe erg het is en ik schrik van mezelf hoe weinig het emotioneel binnenkomt…

    Het is blijkbaar zo…ik kreeg je kaart…*kus*

    • Natuurlijk, je kan even geen ander verdriet bergen…… Komt helemaal goed hoor! Met jou en met je Daltons en met je onlevingsvermogen, komt helemaal goed.

Geef een reactie

