Lieve lente, lalalala en post uit Noorwegen!


De hele wereld komt hier aan mijn keukentafel. Zo heb ik een tijdje geleden via Facebook een vriendinnetje van de lagere school teruggevonden. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat zij mij vond. Ze woont al 40 jaar in Noorwegen. Vorige week had ze een berichtje achtergelaten op Facebook, dat ze een aantal foto’s voor me had, nog van de lagere school. Nu moet je weten dat zowel mijn vader als mijn moeder toen op die school werkten als leerkracht. Ze had een klassefoto van allebei, een met mijn moeder als leerkracht zonder mij erop en een met mijn vader als leerkracht met mij erop. Verder had ze nog een foto van mij toen ik bij het Hofpleintheater toneel speelde avant la lettre dan hè, het was in de grote Schouwburg van Rotterdam. Echt heel leuk, bedankt Corrie!!
Ik weet dat het in Nederland ook heerlijk weer is, maar ook hier is het heeeele vroege lente!. Hier hebben we een strakblauwe lucht en wel 12 graden. Maar de zon is erg warm hoor, we hebben vanmiddag buiten gezeten en ik heb in de tuin gewerkt in mijn t-shirt. Ik ben ook de serre aan aan het opruimen en klaarmaken voor het zaai- en plansseizoen. Ik heb de dahlia’s in grote potten gezet. Die worden begin juni in de tuin gezet met pot en al, dan bloeien ze eerder. De in huis overwinterde planten zijn in de serre gezet, bijgeknipt en hier en daar gestekt (geraniums). Vandaag hebben ze allemaal een sloot water gehad en morgen geef ik in ieder geval de abutilon flink wat mest, dan gaat hij knop zetten. Ik heb een foto van de beginsituatie gemaakt en als alles dan opgeruimd en gezaaid is, krijgen jullie een fotoreportage…
Ik kan nog niet spitten, want de vorst zit nog in de grond en het water kan dan niet goed weglopen. Je loopt dus heerlijk te soppen in de tuin.
Iedereen vraagt hoe het nu met Leo gaat, want daar heb ik een tijdje al niet over geschreven. Het gaat GOED! .Hij is weer bijna de oude. In april gaat hij waarschijnlijk weer hele dagen werken. De voorbereidingen voor de dialyse zijn voorlopig twee maanden opgeschort, omdat zijn nieren op het moment niet achteruit gaan. Wel heeft hij het nog snel koud, maar niet meer zoals het was. Vandaag hebben we voor het eerst geen vuurtje gestookt, maar ja, het kan net zo goed vannacht weer gaan vriezen hoor, met die open hemel.
Allemaal leuke dingen. Ik heb zaterdagmiddag een vrouwendag van onze kerk en dan vertrek ik vrijdag al naar Uppsala waar het zoontje van onze Nederlandse vrienden 1 jaar wordt. Vrijdagavond vertrek ik dan naar Stockholm waar ik blijf slapen en dan kan ik zaterdagmiddag naar die vrouwendag. Zaterdagavond ben ik dan weer thuis. Verder kom ik 10 april weer naar Nederland net te laat om haar de marathon te zien lopen om de verjaardag van mijn kleinzoon mee te maken die drie jaar wordt en misschien, misschien zie ik haar dan ook eindelijk……
Ja, de moderne communicatiemiddelen zijn een zegen, vooral als je in het buitenland woont, maar soms, soms is Zweden ineens een heel eind weg, b.v. als je je zieke vriendinnetje even een knuffel wil geven….

6 Reacties op “Lieve lente, lalalala en post uit Noorwegen!

  1. ja, hier ook mooi weer. ’s nachts nog wat vorst aan de grond maar in elk geval mooi genoeg om de boot te poetsen en in de was te zetten. nu nog ’n likje onderwaterverf en de mast nog een laagje blanke lak en dan kan ‘ie weer het water in. op naar onze eigen steiger 🙂
    goed te horen dat Leo weer bijna de oude is !

    hej !

  2. O ja, Ellen komt ook 10 april naar hier :-). Eindelijk kunnen jullie elkaar gaan zien!

  3. Yes, daar ben ik héél blij mee… een échte ontmoeting met jou, prachtig! Wij hopen op 9 april wel in Utrecht te zijn om mijn lieve vriendinnetje de marathon te zien lopen.

    En ja, die knuffels moeten soms virtueel en daar zal ik nooit echt aan wennen, vrees ik.

  4. Wat leuk het contact met Facebook! Hier heb ik het ook, blijft leuk.
    Alvast veel plezier op 10 april.

  5. Wat een gezellig en opgewekt logje. De vrolijkheid en belofte van de lente klinkt er in door.

Geef een reactie

