Log-cabin op de naaimachine…


Toen wij net in Zweden woonden en de meubels nog in Nederland waren, heb ik een vloerkleed gekocht. Ik vind het nog steeds mooi:

We hadden er toen een hele lelijke bank bij en dus heb ik toen blauw geruite dekens erover gekocht. Toen onze bank uit Nederland kwam, pasten de kleuren helemaal niet bij het kleed, dus daar kwamen dezelfde dekens op.

Ik ben niet dag en nacht met mijn inrichting bezig, maar dit is me toch een doorn in het oog. Nu ik een naaimachine heb, ben ik dus begonnen aan een log-cabin quilt die dezelfde sfeer uitstraalt als het kleed. Ik heb log-cabin altijd erg mooi gevonden, maar ik vond het zo saai om te maken met de hand, steeds maar weer die rechte naden stikken. Nu is dat anders, het gaat veel sneller en zo. Het meeste werk was nog om al die repen stof te scheuren en te strijken. Ik heb al één blokje af:

Als je zo dat blokje ziet, denk je misschien:”Jasses, wat tuttig” en zo ziet het er ook uit als je het blok in detail bekijkt. Het is echter maar 23 bij 23 cm en als je het bij het kleed ziet, ademt het toch echt dezelfde sfeer uit:

Het gaat goed, nog 99 te gaan…..

12 Reacties op “Log-cabin op de naaimachine…

  1. jaja, nog 99…..en ik doe het je nog steeds niet na……..
    Lydia

  2. inderdaad zo op het eerste gezicht dacht ik mmmm nee, maar naast je kleed heb ik zoiets van je hebt gelijk ben benieuwd hoe alle 100 blokken aan elkaar er uit zien 🙂

  3. Succes dan. Ik zie het eindresultaat vast verschijnen hier.

  4. morgen janneke,
    inderdaad past ie mooi bij het kleed.
    En ook met log cabin zijn mooie dingen te maken, het ligt er maar net aan hoe je de blokken “plaatst”.
    Knap wat jij allemaal doet hoor.
    groet mien

  5. Leuk zeg!!

    Corina

  6. Mooi hoor … ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Nog 99 te gaan …. ik zou er geen geduld voor hebben ( denk ik). Het kleed en je bankdeken lijken op mijn computer grijs.

    • Ze zijn toch echt blauw hoor, ook als ik op mijn eigen blog kijk. En wat dat geduld betreft: ik zie het als spelen, spelen met lapjes. Het hoeft echt niet morgen af, zelfs niet deze zomer. We zien wel…… Ik ga nu eerst de dahlia.s in potten zetten. Dan zijn ze al min of meer gegroeid als ze naar buiten gaan.

  7. O gut daar moet je een geduld voor hebben!

  8. Prima match!! Maar je hebt nog wel even te gaan dus…. 😉

  9. Leuk Janneke, je hebt zeker wat te doen… maar gelukkig lees ik dat het geen aangenomen werk is. Zomaar tussen de bedrijven doorneem ik veilig aan.
    Gaat het met Leo nog steeds goed? of mis ik de info daar over…
    Succes met de rest van je quilt

    grts

  10. Ha Janneke,

    Af en toe lees ik je blog en geef ik geen reactie, wat niet wil zeggen dat ik ze niet leuk vind. Integendeel ! Voor je quiltprestatie neem ik wel m’n petje af hoor. Geduldwerkje he? Maar als je gedreven bent voor iets, is geen moeite teveel. Dan verlies je de tijd en voor je er erg in hebt is het middernacht. Haha! Dat heb ik met schilderen.

    Succes met de blokjes!

    je ouwe vriendin Henny

Geef een reactie

