Zelfs biasband kent nog maar weinig geheimen voor me……


Lang leve Internet!! Omdat schortjes niet zoveel zin hebben voor een baby, wilde ik voor die twee kleintjes een mouwslabje maken. Even googlen en HOPPA, notabene bij haar vond ik een hele handleiding. Ik herinner me haar omdat ze een keer zo’n ijselijk verhaal heeft geschreven over een gemene hond en de eigenaar die haar angst een beetje belachelijk maakte. Witte badstof had ik al gekocht en ik had ook nog van dat plastic tafelkleed. Ik had mijn zinnen namelijk gezet op een slab met zo’n bakje eronder waar het eten in valt. Na een beetje knutselen zat hij min of meer in elkaar.

Nu moest ik mijn volgende angst overwinnen. Mijn moeder werkte wel met biasband, maar ze had er een hekel aan. . Ze was altijd aan het mopperen als ze het ergens op zette. Dit mouwslabje MOET echter afgezet worden met biasband, dus ik ontkwam er niet aan. Maandag biasband gekocht en me in de winkel laten uitleggen hoe je het moet gebruiken. Ik moet zeggen dat het wel meeviel. Alleen die mouwtjes waren een crime. Ik heb ze aan de buitenkant met de hand afgezet want ik kreeg ze niet onder de naaimachine zonder meteen de hele mouw dicht te stikken… Maandagavond was ik al een heel eind en vanavond heb ik het afgemaakt. Nu moet ik ook nog zeggen dat ik echt niet de hele avond zit te naaien hoor! Dat is hoogstens anderhalf uur per avond. Mijn snelheid en handigheid nemen echt per keer toe. Het is zelfs zo dat de eerste mouw ook nog minder goed gelukt is dan de tweede mouw, zulke dingen.Ik ben niet ontevreden over het uiteindelijke resultaat, oordeel zelf maar:

voorkant...

achterkant

15 Reacties op “Zelfs biasband kent nog maar weinig geheimen voor me……

  1. wat heerlijk om jou naaimachine vorderingen te zien……. ik heb geen eigen plekje voor mijn machien maar moet hem iedere keer uit de kast halen als ik stofjes zie gaat het kriebelen maar denkend aan het tevoorschijn haklen en weer weg moeten zetten laat de kriebels direct weer verdwijnen 😦 maar goed mijn tijd komt wel weer hoop ik als er wat kinderen het huis uit zijn 🙂

    het schortje is schattig geworden ik vind vooral het cupcakeplastic erg leuk!!!
    dikke knuf
    Aliue

    • Ja, ik besef me wel degelijk dat het een luxe is om je naaimachine te kunnen laten staan. Ik was vorige week bij een vriendin en zij moet ook iedere keer haar naaispullen opruimen. Ik weet niet of ik dan ook iets uit mijn handen zou kunnen krijgen, want dan zou het gevoel van ‘moeten’ mischien te groot zijn en dan zou ik helemaal niets meer doen…..

  2. goed gelukt zeg!

    ik weet naar wie je linkt door het hond-verhaal, dat op mij ook nogal indruk maakte, maar ik kan de link niet aanklikken en die in de vorige blog ook niet.

    misschien ligt het aan mijn computer, maar ik laat het je voor de zekerheid toch even weten

  3. Ziet er heel leuk ui! Knap van je hoor!
    Tineke.

  4. Zoooo… wanneer begin jij je eigen zaakje. Ik wed dat je genoeg afnemers zult hebben!

  5. op naar de dekens en de hesjes in Zweden, nu kan je het wel zelf. 🙂
    Liefs, Lydia

  6. Heel leuk!!!!!!!!!!!
    Ik heb momenteel ook de crea kriebels..

    Corina

  7. Leuk!! Als ik zulke pietepeuterige mouwtjes afbiezen wil doe ik dat voor ik de naad dichtstik!

  8. Als je het baisband erop naait voor je de mouwtjes dicht naait is dat een stuk makkelijker.

Geef een reactie

