Mislukt op twee manieren: Sorry Eva!


Je kunt hier geen enkel peil trekken op het weer. Gisteravond had het nog aardig gesneeuwd. Vanmorgen was het schitterend weer/ Toen ik om 10 over half acht naar school reed, was de zon net boven de horizon en bescheen de toppen van de bomen en de heuveltoppen. De bomen waren dus voor de helft van roodkoper en voor de helft gewoon kaal. Ik had mijn camera niet bij me om het vast te leggen.Samen met de verse, felwitte sneeuw en de felblauwe lucht, was het net een sprookje, een sprookje in -16, dat wel.
Toen ik om een uur of elf thuis was, was het nog steeds schitterend zonnig weer. Ik schepte er nog over op tegenover mijn dochter die in regen en grauwheid zit. Ik had de telefoon er nog niet opgelegd of het bewolkte en een half uur later begon het te sneeuwen… Nu had ik gisteren haar beloofd dat ik een experiment zou uitvoeren. Ik had zelf bedacht dat ik er foto’s van zou nemen. De temperatuur was ondertussen opgelopen tot -2, dus ik wist niet of het zou lukken.
Laarzen aan, muts op, camera mee, toverbeer mee kan je hier kopen.

Zijn hoed is de dop. Als je in zijn buik knijpt, komt het haakje omhoog en kan je blazen.....

Er was aardig wat wind en die kwam van alle kanten. Het duurde dus even voor ik een bel kon vangen en dan duurde het ook nog even voor hij er niet werd afgeblazen. Ik heb hevig geprobeerd foto;s te maken en da is niet gelukt. De bellen waren òf al geknapt òf ze waren aan de horizon verdwenen, of ze werden besneeuwd. Een keer dacht ik te zien dat de bel bijna, bijna bevroor, maar voor hij helemaal bevroren was, brokkelde hij heel langzaam af en knapte. Misschien was het ook niet koud genoeg. Ik zal het morgen nog een keer proberen in de ochtend als het wat kouder is….. Ze zijn dus niet bevroren en ik heb geen foto kunnen maken, sorry Eva.

7 Reacties op “Mislukt op twee manieren: Sorry Eva!

  1. oooh wat jammer!
    maar wél fijn dat je het probeerde janneke 🙂
    hij zal misschien niet helemaal bevriezen, maar het uiteenspatten (zoals in de zomer) zou er niet bij moeten zijn.
    ben benieuwd voor morgen, jeeej!
    (wie had er ooit gedacht dat ik nog eens enthousiast zou worden over vriezen hihi)

  2. Aha, daar heb ik nog nooit bij stil gestaan dat dat misschien kan. Moet ik ook maar ‘ns gaan proberen als het vriest.

  3. Haha. Ik zie toch liever jouw natuurfoto’s!

  4. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik ze alvast gegoogled heb – lijkt me wondermooi om in het echt te doen!

  5. Ja, ik heb ook al gegoogled en zag het op een YouTube filmpje opgenomen in Minnesota. Ik las ook dat het minimaal -12 moet zijn. Ik denk dat ik ook nog maar eens zo’n bellenblaasding aan ga schaffen 🙂

  6. In dit mannenhuishouden vinden ze dit ook vast een gaaf experiment alleen wat ik me dus afvraag,bevriest afwasspul? Tenminste daar maken wij bellenblaas mee.

    Corina

    • Blijkbaar moet het dus onder de 12 graden zijn om te bevriezen, morgenochtend hoop ik. Vanmorgen was het -16, maar nu is het bewolkt….

Geef een reactie

