Recept voor Valentijnsdag : Gejat!


Ik heb niet zo veel met Valentijnsdag. Ik heb al een keer mijn dubbele gevoelens over Kerstmis neergeschreven en hetzelfde geldt voor Valentijnsdag. Eigenlijk moet je je iedere dag rekenschap geven van de banden die je hebt met je geliefden en wat je kan doen om die te verbeteren. Ook moet je iedere dag laten merken hoezeer je je geliefden en je vrienden waardeert.
Maar net als met Kerstmis is het toch ook goed om er een dag bij stil te staan en een beetje moeite te doen om te zeggen dat je van je geliefde houdt.
Ik hou er dan van (net als met moederdagcadeautjes) als het weinig of geen geld en een beetje moeite kost. Je moet kunnen zien dat degene die het geeft er energie in heeft gestopt om jou te laten zien dat ze je waarderen.
Ik heb ooit een keer een briefje gelezen wat diepe indruk op me maakte: “Ik verlang zo naar je, ik hou zo veel van je dat je altijd in mijn dromen bent. Oceanen wil ik overzwemmen om slechts een blik op je mooie gezicht te kunnen werpen, Bergen wil ik beklimmen tot op de hoogste top als ik weet dat jij op me wacht daar. Niets is me te veel om je te overtuigen van mijn brandende liefde. Ik hou van je voor nu en voor altijd!
Veel liefs en kussen ,
Jouw Alexander
P.S Ik kom morgen even als het niet regent…”

Op Facebook kwam ik een verwijzing tegen die precies is wat ik vandaag met jullie aan Valentijnsgevoelens wil delen.

Hier kan je het in het engels lezen, maar ik heb het even vertaald. Helaas kan ik de foto’s niet laten zien, alleen op Facebook, maar als je even op haar blog kijkt kan je ze in hun volle glorie zien.

Anna the Red schrijft op haar blog

Een hartvormig ei maken

In mijn vorige logje, beschreef ik hoe je een vierkant ei en een pyramidevormig ei kan maken van hardgekookte eieren. Het was leuk om de eieren in verschillende vormen te maken. Jullie zullen wel denken: Wat een hoop werk om zo’n ei in vormen te maken en ik ben het helemaal met jullie eens. Ik ben nu eenmaal een beetje gek . Dus nu ga ik jullie de Japanse manier om een ei te vormen laten zien .
Je hebt nodig:
– ei
– een opengeknipt leeg melk- of sapkarton (uiteraard gewassen en gedroogd)
– satéstokje of shaslikstokje
– twee elastiekjes

Je kookt het ei hard (meerdere is ook goed) en terwijl het nog warm is, wordt het gepeld en op het karton gelegd, dan duw je het satéstokje bovenop het ei en maakt de uiteinden aan het melkkarton vast meet de elastiekjes. Het is nu de bedoeling dat het satéstokje een holletje midden op het ei maakt. Zorg er wel voor dat het ei nog warm is, anders zal het barsten onder de druk van het stokje.
Laat het een minuut of tien zo zitten; zet het ei desnoods in de koelkast als het erg warm is.
Dan haal je het stokje weg en snijdt het ei doormidden. Viola: het ei is hartvormig en de dooier ook.
Je kunt ze zo op een schaal leggen, maar je kunt ook de bodem bijsnijden zodat het hart kan staan…

Dit had ik moeten weten toen ik het koud buffet maakte voor Jessica’s bruiloft! Het was toch leuk geweest om b.v. de huzarensalade daarmee te garneren. Ik ga het zeker onthouden. Het is ook een erge leuke activiteit met kinderen lijkt me. Misschien ga ik ze wel met mijn kleinkinderen maken als ik in maart in Nederland ben…..
Als je geliefden nu maar niet de conclusie trekken dat je ze een ei vindt als je ze dit voorschotelt……. een ei met een hart, dat dan weer wel

4 Reacties op “Recept voor Valentijnsdag : Gejat!

  1. Een hartvormig ei, wel iets om te onthouden, ik ben het trouwens met je eens voor zover het Valentijn betreft. Neem gewoon zomaar door de week eens een bloemetje mee, of geef een lief kaartje, maar nooit op zo’n opgelegde dag als Valentijn, moederdag, vaderdag. . .of welke commerciele dag dan ook

  2. Oooh wat vind ik dat schrijfsel van Alexander leuk!!!

  3. Ik heb wel gezorgd dat mijn partner een kaartje heeft.
    Maar dat ei idee is (k)eileuk!!!

    Corina

  4. Ik gaf mijn lief kaartjes voor een concert van Frank Boeijen. En die had ik al een tijdje in huis maar ik heb ze toch speciaal voor deze dag bewaard. Gewoon, zodat we er dit jaar wél aan doen (ik kreeg van hem een heel mooi betonnen hart).
    Leuk briefje trouwens van die Alexander.

Geef een reactie

