Alle beginnersfouten gemaakt, maar er is alvast één van de vijf schortjes af!


Ik ben met het schortje van de grootste begonnen. Als dan iets fout zou doen, kon ik er eenstuk afknippen en voor het kleinste kleinkind doorgaan….Een heleboel fouten heb ik alvast gemaakt: Ik heb de banden er verkeerd aangezet en er weer afgehaald. Ik heb gestikt zonder draad (draad was uit de naald geschoten). Naaimachine is vastgelopen bij de onderdraad, garen bleek te dik.
Ik heb een mooi randje aan binnenkant gezet en ging over een van de banden heen. Ik kon de ronding niet anders dan bobbelig krijgen (de andere kant ging al beter) Mijn applikatiesteek bleef hangen op een paar spelden. Ik maakte een foutje met het borduren van de naam (dus heb ik hem apart op een lapje gezet en dat over de oude naam heen geapplikeerd). Ik ben er een hele week mee bezig geweest (heb tussendoor ook nog een proefwerk voor zweeds geleerd en gehaald en allerlei huishoudelijke klussen zoals hout halen, vuurtje stoken, eten koken, badkamer schoonmaken, logjes maken, logjes kijken, logjes beantwoorden, telefoongesprekken en skypegesprekken voeren, boodschappen doen enz.), maar MAN, WAT IS DIT LEUK!!!!
Het is verreweg de leukste verslaving die ik ooit gehad heb, in ieder geval veel leuker dan Farmville…..

Iéén bobbelige ronding en één mooie ronding.....


Met een echte zak! Bovenin zie je waar mijn drie spelden zaten....


Misschien zijn ze allemaal wel af als ik begin maart naar Nederland ga, maar ik reken er niet op.

19 Reacties op “Alle beginnersfouten gemaakt, maar er is alvast één van de vijf schortjes af!

  1. Leuk, leuk, leuk…..
    ben jaloers op jouw machine…..
    wie wet ooit als de kinderen de deur uit zijn, krijg ik ook wel zin….en veeeeeeeel tijd.
    Voor nu zijn de mijne prima!

    liefs, lydia

    • Ja, ik las op een blog van iemand dat haar jongste naar de kleuterschool was en dat ze nu ook weer aan het naaien is geslagen….. Mijn jongste is allang de deur uit, maar pas hier vind ik de rust om uuuuuren te proberen en weer te proberen….. Ik was met mijn vastgelopen draad naar de naaiwinkel teruggegaan. Ik dacht dat de spanning niet goed was, maar de draad was dus te dik voor die bijzondere steken…. De naaimachineman gaf me trouwens wel een vet compliment, omdat ik al zulke ingewikkelde steken gebruik, terwijl ik toch nog nooit eerder op een naaimachine had genaaid. Dat had ik wel even nodig om door te zetten……

  2. Alle begin is moeilijk! Maarrrrrr… super leuk hoor! De kinderen zullen heel blij zijn met hun schortje van hun oma! Daar ben ik van overtuigd. Bij het laatste schortje heb je zoveel routine, dat maak je vast “even in een handomdraai”!! Ha-ha.
    Groet, Tineke

  3. Wat leuk zeg. Wat zullen de kinderen hier trots op zijn! Ik zie het aan de dingen die mijn moeder voor de meiden maakt. Met sinterklaas kreeg oudste nog een door oma gemaakte badjas!

  4. Daar zijn ze vast heel blij mee!!
    En wat een prachtige steken allemaal!!

  5. Wat zal Eelke bij zijn met de schort die oma gemaakt heeft voor hem! De schort ziet er erg leuk uit! Alle begin is moeilijk en van je fouten leer je. En dat je er plezier in hebt is zeker ook belangrijk. Ik ben benieuwd naar de volgende schort.

    Vroeger heb ik veel genaaid voor mijn dochter, ik ontwierp en Ik tekende de patronen zelf of als ik in een tijdschrift een leuk plaatje zag maakte ik er zelf een patroon van. Ik heb ook veel gebreid, tegenwoordig kom ik niet verder dan sokken breien voor mijn kleinzoons, want die zijn zo lekker warm. Gewoon geen tijd! Ook mijn jongste is al jaren de deur uit!
    We zijn nu aan het oppassen in Middelburg! Leuk! Pa en ma zijn een avond uit in Utrecht en komen morgen tegen de avond weer terug.

  6. Ha Janneke, was even zoeken naar jouw blog hoor.
    Lees dat je in maart richting N’land gaat. Komen jullie daar nog regelmatig?
    Begrijp dat je voor werk van je man in Zweden bent, betekent dat dat jullie tzt ook weer terug gaan?
    Wij gingen richting Spanje puur voor werk, maar het bevalt ons zo goed, dat we er mogelijk wel gaan blijven. Groet!

    • Nou weet je, we hebben het hier erg naar onze zin hoor, daar niet van. Maar ik ie ons hier niet in een verzorgingshuis zitten, terwijl onze kinderen en kleinkinderen in Nederland wonen. We kijken we, maar we gaan op een gegeven moment wel terug…..
      Ik ga een keer per maand naar Nederland, behalve in juli en augustus. Het is van hieruit heel makkelijk. Wij wonen 10 minuten van het vliegveld op het platteland en er gaat 2x per dag een rechtstreekse vlucht naar Amsterdam, anderhalf uur. Je bent eerder in Amsterdam dan in Stockholm hiervandaan….. Het is een heel klein vliegveldje, meer een busstationnetje, dus alles is ook zo afgehandeld. Er hangt een bord in de aankomsthal dat je een nummer moet bellen als je iets aan te geven hebt….
      Alleen toen Leo ziek was eind vorig jaar, was Zweden ineens een heel eind weg, echt!

  7. Nou, je wilt wel meteen alles tegelijk doen! En het lukt ook nog eens heel aardig. Leuk hoor!

  8. Joehoee Janneke, u go girl! Ik ben fier op u!

    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  9. Leuk zeg!!

    Corina

  10. wat een mooie steken! ik naai veel zelf voor de kinderen. 3 meisjes, dus lekker veel rokjes ed. mijn kinderen zijn nog klein en ik werk ook veel buitenshuis maar ik vind naaien juist lekker ontspannen op de momenten dat ik thuis ben. beter dan tv of computerspelletjes inderdaad. al kan ik wel heel goed tegelijk wordfeuden..

    maar als ik dit zie moet ik toch maar eens gaan sparen voor een nieuwe machine denk ik!

  11. Grappig om te lezen. Ook ik maak veel fouten als ik na lange tijd weer eens iets naai. Maar wat een voldoening, de aanhouder wint!

  12. Die anoniem was ik dus, sorry…
    Groeten van Jolanda

  13. Wat leuk zeg! Zulke cadeautjes, waarin iemand tijd heeft gestoken, zijn goud waard.

  14. Nou ik vind het knap gedaan, met bobbelrandje en al. Ik gebruik mijn machine voornamelijk voor kleine reparaties. Vroeger heb ik wel jurkjes voor mijn dochter gemaakt en later nog een hoop poppenkleertjes. Tegenwoordig dus niet meer. Wie weet begin ik ooit nog eens opnieuw, al weet ik dat nu niet.

  15. LIKE!! 🙂 goedzo! je moet toch ergens beginnen he!

  16. Hij is stoer geworden!!!

Geef een reactie

