Beetje aangeslagen



Het blijft me verbazen dat negatieve feedback zo’n veel grotere impact heeft dan positieve. Je kunt iemand tien complimentjes maken, maar die ene aanmerking komt aan en blijft hangen, maakt hem/haar onzeker. Dat is een van de redenen dat ik vast heb besloten zoveel mogelijk positieve feedback te geven en de negatieve voor mezelf te houden.Vorig jaar schreef ik in dit logje dat het juist de mensen zijn die je na staan, die soms zulke opmerkingen maken. Nu krijg ik weer dat nare gevoel terug van vorig jaar. En dat komt allemaal hierdoor. Als ik haar blog lees, ben ik blij voor haar, voor haar gezin, maar ook voor de mensheid. Klinkt misschien raar, maar het is erg inspirerend en hoopgevend om te zien hoe iemand haar talenten op zo’n manier ontwikkelt en vormgeeft aan wat het betekent om een vrouw te zijn in deze tijd, een gelovige vrouw in deze tijd. Verkeerd bezig??? Hoe dan?? Tijdverspilling?? Zo’n waardevol blog en dan tijdverspilling??? Gezin te kort doen?? Ik ken niemand die zoveel tijd en liefde in haar gezin stopt als zij… Ik kan er met mijn pet niet bij. Maar ja: als zulke kritiek zich in je vastzet, moet je eerst even schoon schip maken bij jezelf, even nagaan in hoeverre die kritiek gerechtvaardigd is….. Nu maar hopen dat ze de veerkracht heeft die ik denk dat ze heeft. Hopen jullie allemaal mee?

25 Reacties op “Beetje aangeslagen

  1. Ik hoop heel hard met je mee!

  2. Bedankt Janneke,
    Ik hoop het ook!

  3. Tsss, wat een ennadenkende teactie, en ook wat jammer dat mensen zich dit zo aantrekken.

  4. Bedankt voor het posten! Misschien een beetje raar, maar ik lees haar blog eigenlijk nooit om verschillende redenen. Maar nu heb ik toch een reactie gegeven daar, en ook die van jou gelezen. Komt wel goed! (In de oorlog word je sterk)

  5. Ik hoop en bid met je mee!!

    Corina

  6. Zeker hoop ik mee! Bedankt voor deze post en je mooie reactie bij op haar blog.

  7. Ik geen je volkomen gelijk. Aan het aantal reacties op Teunies blog te zien, zijn er heel veel mensen die met haar meevoelen, voor haar bidden, en haar willen steunen. Mijn reactie was nummer 171 en dat zegt genoeg denk ik.

  8. Sorry er moest staan, ik GEEF je volkomen gelijk. Nou lijkt het net alsof ik het juist niet met je eens was. Maar dat is niet zo.

  9. Jammer dat het zo ver moest komen.
    Ik hoop alvast met jullie mee dat ze er alsnog mee verder gaat.

  10. Ik ken haar blog niet. Wel snap ik wat je bedoelt. Vreemde reactie van die persoon denk ik, ik nee, aan dat haar kideren allemaaL netjes eten krijgen en ze niet meer dan 23 uur per dag aan haar blog besteedt?

  11. Lieve Janneke, je hebt het weer eens percies zo verwoord hoe ik het voel en hoe ik erover denk. Ik ben blij met de reactie van Willem. Teunie en Willem zijn prachtige mensen!

  12. Ik hoop ook dat Teunie blijft bloggen. Want al reageer ik eigenlijk bijna nooit op haar blog, ik lees het altijd wel. En het blijft me verbazen, dat zij zoveel energie heeft om haar grote gezin zo geweldig draaiende weet te houden. Maar misschien zit zij momenteel in een wat mindere periode, en dan trek je je de kritiek van een persoon die je na ligt veel meer aan!?
    Ik vond jouw reactie op haar blog heel mooi hoor.
    Groet, Tineke.

  13. Dat is nou ook wat, Henk en ik hebben ook een eigen site, en dat is heel prettig voor ons en hoop voor anderen. Waarom zou je geen fijne dingen met elkaar mogen delen? Er staat nog niet heel veel op, want we zijn er nog meer bezig.

    Dat zijn een van de voorrechten van deze tijd. En als je fijne dingen hebt te delen maak je de wereld toch een beetje gelukkiger, laat dat voor deze persoon een troost zijn. Commentaar zal altijd blijven.

    zonneschijn

    als zonneschijn te koop zou zijn
    wat zou dat dan goed lopen.
    want iedereen zou dan toch wel,
    een straaltje willen kopen.

    wanneer alles somber lijkt
    en je het even niet meer weet,
    dan denk je hé ik heb mijn straaltje nog
    en als je het doosje open deed,
    dan kwam er een warm zonlicht uit
    die je hart weer kon verwarmen.
    en alle somberheid verdreef
    zodat je het leven weer kon omarmen
    de depressiviteit verdween
    je leven had weer zin.
    Er kwam een lach op je gezicht
    er was een nieuw begin
    als zonneschijn te koop zou zijn
    zou ik dit willen geven
    aan al mijn vrienden als kado
    voor een licht en zonnig leven
    zodat ook zij dan net als ik
    geen tijd meer gaan verspillen
    aan dagen, nachten, somberheid
    maar gaan leven zoals zij willen.
    (dichter onbekend)

  14. Je hebt een positieve en waardevolle reactie op haar blog gegeven Janneke. En ik hoop ook dat ze haar eigen keuze zal maken, ze betekent zoveel voor menigéén!

  15. Voor je vriendin Eenvoudig Leven
    Naar mijn gevoel komt die persoon, juist omdat die je zo na ligt, door de gemaakte opmerkingen, aan de wortels van je zijn. Laat je hierdoor niet ontwrichten. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Een boom is niet alleen maar takken, maar ook vruchten, bladeren, en bloesem.

  16. Ik hoop ook echt dat ze weer verder gaat.We hebben toch allemaal wel eens dat je het niet met iemand eens bent?Maar dat hoef je niet te zeggen toch?
    Enne,via Teunie ben ik hier terecht gekomen,al lang geleden.
    Groet vanuit de kou.
    Wilma

  17. Hallo Janneke
    Ik ben het met je eens. Gelukkig is de persoon waar het over gaat gezegend met een behoorlijke dosis gezond verstand. De keuze is aan haar, maar ik hoop dat ze blijft bloggen.

  18. Hoi Janneke,
    Wil je even laten weten dat ik een (on) regelmatige lezeres ben en erg geniet van de manier waarop je schrijft. Zo ken ik je ook vanuit P.hoek: gedreven en altijd in de weer.

    Lieve groet, Marion

  19. Ik ben ook niet zo n reageerder maar wel lezer van jouw vlot geschreven en interessante blog.

    Zag dan ook je reactie staan op de blog van Teunie. Je hebt geschreven wat ik ook dacht!
    En terug lezend zie ik dat Ellen het ook zo voelt, en zij kent de familie goed.

    Laten we hopen dat ze het goede evenwicht hervindt, aan Willem ligt het zo te lezen niet, en dat is toch wel het allerbelangrijkste.

    met vriendelijke groet Roos -Jenny.

  20. Ik ken haar Blog niet dus ik heb er even een kijkje genomen , maar dat is te kort om er een mening over te geven. En een mening geven doe ik zeker niet! Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier moet kunnen bloggen, iedereen heeft recht op een plekje in dit Blog land. Laatst hoorde ik ook al een verhaal over een blogster die dacht een leuke give away actie te doen, schijnbaar sloeg het cadeautje wat ze wou weggeven niet echt aan bij haar mede blogsters want het werd volledig afgekraakt. Ik kan deze reacties echt niet begrijpen en ik vraag mij dan ook ernstig af waar wij mee bezig zijn. Ik dacht dat bloggen en blogs lezen iets is wat iedereen voor haar of zijn plezier doet. Als je iemand zijn blog niet leuk vind of te oppervlakkig dan ga je toch gewoon een blog zoeken die bij jou past , maar je laat iemand toch wel in zijn waarde en ontneemt hun toch niet hun plekje met kritiek! Ik hoop dat deze Mevrouw haar plezier in het bloggen niet verliest en niet haar plekje opgeeft door kritiek van anderen.

  21. Annette,mag ik dit gedicht gebruiken?

    Corina

  22. Janneke, heel mooi verwoordt.

    Voor mijzelf hoop ik dat ze weer door zal gaan met bloggen. Als ik even zat ben van het moeder/poetsvrouw/taxi/juf/verpleegster/maatschappelijk werkster zijn helpt het me echt om even aan haar te denken.

    Voor haarzelf hoop ik dat ze een keuze maakt waar ze zelf helemaal achterstaat. Of dat nu betekent dat ze weer start met schrijven of niet. Ik wens haar daarin veel kracht toe.

  23. Ik zou ook graag even op haar weblog willen gaan kijken. Maar om een of andere reden krijg ik geen weblog als ik op de linkjes in je stukje klik. Zal wel te maken hebben met deze pc en de verouderde IE. Mag je de linkjes misschien via mail ontvangen. Alvast bedankt.

    Groetjes

    Willem

  24. Hallo Janneke,wat is het stil hé,zo zonder Teunie.En dan te weten dat we haar voorlopig niet zullen lezen.Maar ik wil vooral niet aan mijzelf denken,maar aan onze lieve blogvriendin!Want dat is ze voor velen,hartelijke groet Rieja.

Geef een reactie

