Mijn grote kleinzoon is vandaag vier geworden!


Natuurlijk heb ik vanmorgen om acht uur al gebeld, natuurlijk heb ik er de hele dag aan gedacht, maar dit jaar ben ik niet op zijn verjaardag. Ik wil in ieder geval altijd komen als ze drie worden en dit jaar kom ik dus op de verjaardag van zijn broertje.
Het is een echte helper en een echte filosoof die alles wil doorgronden en onderzoeken. Dan zegt hij “Oma”, “Ja” “Bij die witte molens hoeft niemand bij te blijven hè, dus die kunnen gewoon draaien, maar bij die oude molens moet altijd iemand bij zijn hè, en daarom draaien die bijna nooit” Dus ik vroeg hem wat er dan kon gebeuren als niemand op de molen lette. Dat wist hij eigenlijk niet. Toen heb ik met hem het liedje “Meunier tu dors, ton moulin va trop vite, meunier tu dors, ton moulin va trop fort” gezongen en het voor hem vertaald. Bovendien heb ik hem verteld dat de molen in brand kan vliegen als hij te hard gaat. Nou dat was wat! Dat moest helemaal uitgeplozen worden. Of diegenen die hem wakker maakte dan ook de molen stilgezet had. “Nee, dat kan alleen de molenaar maar. Hij heeft hem alleen maar wakker gemaakt” En of er wel eens een molenaar zijn molen zacht gezet had en toen was gaan slapen en of het toen midden in de nacht hard was gaan waaien en de molen te snel was gegaan en of hij dan wakker was geworden of dat de molen in brand was gegaan. Enz. Enz. We zijn er over beziggeweest van Rotterdam tot Amsterdam.

Planten water geven de tuin bij ons oude huis. Gieter waar ga je met dat jongetje naartoe?


helpen met stofzuigen


beer in de draagdoek


van de hele hoge glijbaan op zijn buik


vorig jaar......


Omdat hij vorig jaar zijn verjaardag niet helemaal aan kon, wilde mijn dochter het wat kleiner vieren dit jaar. Maar nee: hij wilde een groot feest met een echte pinata en veel visite. Dus heeft mijn dochter iedere dag even geoefend met zeggen dat hij dan veel cadeautjes moest uitpakken want dat ging vorig jaar fout: hij wilde met het eerste cadeautje spelen en verder met rust gelaten worden en veel handjes moest geven en dat het druk zou zijn en het is heel goed gegaan. Af en toe kwam hij even bijtanken en trok zich even terug, maar dan kwam hij toch weer handjes geven en cadeautjes uitpakken. Hij wordt echt groot!

16 Reacties op “Mijn grote kleinzoon is vandaag vier geworden!

  1. Van harte gefeliciteerd met die grote jongen, ja het gaat hard en nu naar de lessen van mama.

    groetjes, Jeannette

  2. Van harte gefeliciteerd met die grote kleine kerel!

  3. Gefeliciteerd met je bijzondere kleinzoon

  4. van HARTE gefeliciteerd met dit heerlijke mannetje…… neem samen met Leo iets lekkers om het op afstand mee te vieren 🙂 dikke knuf Alie

  5. Gefeliciteerd met die grote kleinzoon. Leuk dat hij zo over de dingen nadenkt , mijn kleinzoon heeft dat ook altijd al gedaan.

  6. Proficiat met die grote, kleine man.

  7. Gefeliciteerd met je kleinzoon! Leuk zo’n kleine filosoof in de familie!
    Groet, Tineke.

  8. Gefeliciteerd!!! En nu naar school dus?! Wat een mooi jongetje (van binnen en buiten). Maar je tuin op de eerste foto vind ik ook erg mooi…

    • Ja, die tuin…… Het kost heel wat jaartjes om hem zo te krijgen, maar hier heb ik ook plezier in tuinieren, alleen anders. Ik weet dat we hier binnen een paar jaar toch weg zijn, dus de lange termijnplanning ligt op zijn gat. Mijn kleinzoon gaat overigens niet naar school. Mijn dochter gaat thuisonderwijs geven aan de kinderen….

  9. Van harte gefeliciteerd.

    wat een rijkdom dat zo’n prachtig kereltje je kleinzoon is!

  10. Ha Janneke….Gefeliciteerd en zo te lezen zit dat kleine kereltje heel diep in jou hartje en ben je altijd bij elkaar toch?

    Wat leuk…Thuisonderwijs…In Engeland gewone zaak maar hier …..?
    Groetjes van ons..
    Jan Joris Rens Rita

  11. Gefeliciteerd!!

    Corina

  12. Hi Janneke,

    Vandaag las ik je commentaar op Eenvoudig Leven en klikte even door naar je bolg. Het is echt een hele leuk blog. Mag ik je bij deze complimenteren en ivm de blog van vandaag dan even feliciteren met je kleinzoon.

    groetjes,

    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

  13. Gefeliciteerd met jullie kleinzoon, wat een prachtig mannetje. Een kleine onderzoeker in de dop die het naadje van de kous wil weten 🙂

    Groetjes, Joke

  14. Geweldig wat er allemaal in die koppies omgaat. Gefeliciteerd met je kleinzoon!

Geef een reactie

