Foto’s van een ontplofte bom in de keuken en nog een nieuw recept


Toen ik in Nederland bij mijn kinderen was, heb ik ook nog een gesprek met mijn dochter gehad over de verschillende blogs. Haar woorden: “En dan kijk je naar die foto’s en dan is alles zo mooi en zo perfect en dan voel ik me zo stom dat ik dat dan niet voor elkaar krijg, dat ik van die kinderen heb met peutertantrums(schrijf je dat zo?) en dat ik soms geen tijd heb voor de was en zo.” En dan wil ze ook nog thuisonderwijs gaan doen…. Maar toen had ze op zo’n blog gekeken van een eerlijke moeder die thuisonderwijs gaf. Zij begon met te vertellen dat ze zo’n leuk scheikundeproefje hadden gedaan en dat ze zo’n leuk en leerzaam uitstapje hadden gehad en toen liet ze daarna een aantal foto’s zien van de was en de afwas waar ze geen tijd voor had gehad en de rommel die overbleef na het scheikundeproefje.
Dus nu heb ik besloten om even aan jullie te laten zien wat er in 20 minuten tijd gebeurt als ik heel creatief schaaldierenlasagna ontwerp..

links van de schaal lasagna

rechts van de schaal lasagna


het andere aanrecht.....

Het was een grote bak kwark die ik kreeg en dus heb ik vandaag een hartige taart gemaakt waarvan het deeg uit zelfrijzend bakmeel en kwark bestaat met een beetje melk en een beetje olie. Het idee is niet van mij, maar van mijn goede collega Karin Brinkmann waar ik een keer een broccolicamemberttaart heb gegeten.

Ik vond alles op Internet, eerst na ingetikt te hebben: ‘hartige taartbodem met kwark‘ en daarna ‘Broccoli-camemberttaart‘. Het is een recept van Albert Heyn en Karin en ik hebben het iets veranderd. Ten eerste is die taartbodem dus iets anders en ten tweede deed Karin er walnoten door i.p.v. cashewnoten wat ik erg lekker vond. Ik had nu geen walnoten in huis en ook geen cashewnoten, dus heb ik er hazelnoten doorgedaan (door de ene helft want Leo mag ze niet hebben), hetgeen ook lekker was. Het voordeel is dat je het ruim van te voren kunt klaarmaken en dan even in de oven opwarmen of het gewoon koud eten. Ik heb er een beetje appelmoes bij gegeten, maar je kan er natuurlijk ook sla bij maken, hoeft niet.

19 Reacties op “Foto’s van een ontplofte bom in de keuken en nog een nieuw recept

  1. o zo ken ik je helemaal niet…..hihi
    lydia.

  2. Ik heb de foto’s van je ontplofte keuken meteen aan mijn partner laten zien. “Kijk schat, ik ben ECHT de enige niet!!!”

  3. het mag dan een bende zijn die heel herkenbaar is na iets nieuws uitvogelen …. dat is iets wat we op de koop toe nemen toch…….:P als het resultaat er zo yummie uitziet en waarschijnlijk nog yummier smaakt…

  4. Hihi……dat hebben jij en de Bevelvoerder dus totaal met elkaar gemeen: ik herken helemaal mijn keuken in de foto’s als hij heeft gekookt. Maar weet je, er komen de lekkerste dingen uit met heel veel liefde gemaakt…net als bij jou dus!

  5. Hihihi heel herkenbaar!! En die taart ziet er zalig uit!!

  6. Wahahaha, als het maar lekker was! Toch?? *troost*
    Ik heb nog een lekker recept met shoarmavlees in een hartige taart verwerkt. Simpel, niet veel troep ( 😉 ) en errug lekker!! Interesse??

    • Er zit te veel paprika in Shoarmavlees……. Bovenden kan je dat hier volgens mij niet krijgen, maar bedankt voor de tip. Ik kan ook gewoon dezelfde taartjes maken, maar dan met uien en ham (prei kan niet).

  7. heerlijk eerlijk!

  8. Zo lang het maar lekker is, wat doet dan een ontplofte keuken er nog toe.
    Lekker ziet het er in ieder geval wel uit, ik gaa ook eens googlen

  9. en Leo ruimt dus op , begrijp ik….? Verdient hij zo zijn 50% salaris bij 😉

    Maar wat een lastig dieet zeg kaliumarm! Ik zou het echt niet meer weten aangezien ik vegetarisch eet…

    Die broccolitaart ga ik morgen proberen, ziet er verrukkelijk uit!

  10. Ziet er toch nog redelijk uit? Is volgens mij allemaal vrij snel opgeruimd. En die hartige taart lijkt me heerlijk!

  11. “Je moet vaker iets lelijk maken voordat je iets mooi maakt” zeg ik altijd maar et voila het resultaat ziet er overheerlijk uit. Ik ben heel benieuwd naar die broccolie/camembert taart. Het water druipt me langs de kin naar beneden zo lekker ziet die eruit.
    En dan die ene zin van je dochter:” dat ik van die kinderen heb met peutertantrums(schrijf je dat zo?) en dat ik soms geen tijd heb voor de was en zo.” Dat is zoooo herkenbaar! Het zal nog wel even bikkelen zijn met drie kleintjes onder de vijf?

  12. goh, valt wel mee met de keuken. Je zou eens moeten zien hoe die van ons eruit ziet als zoonlief gekookt heeft. Die maakt zoveel borden en schaaltjes enz. vies dat de vaatwasser meteen aan gezet kan worden. Moet gezegd worden , hij kookt heerlijk. Je brocollie taartje ziet er erg lekker uit. De lasagne trouwens ook , maar dat kan ik nhier niet maken wat zeevis is niet te betalen. Groetjes

  13. Ik krijg honger..

    Corina

Geef een reactie

