babyfoto’s en babies die praten


Op verzoek van de ouders heb ik hier de foto’s weggehaald……
En dan kreeg ik via Facebook nog dit bijzondere filmpje toegestuurd. Echt heel bijzonder!! Allemaal kijken, speciaal de mensen met een baby.

26 Reacties op “babyfoto’s en babies die praten

  1. Ooooooooooh…..ik smelt helemaal. Wat een droppie! Ik zou er spontaan nog eentje van willen!

    En holy, ik heb met fascinatie gekeken naar het fimpje….ze heeft gelijk he? Hoe bijzonder!

    • Ja hè, en hoe hij zo gefronst ligt te kijken, zo van: “Ik slaap, stoor me niet!!” Hij is natuurlijk zomaar uit de baarmoeder geplukt, waarschijnlijk ook terwijl hij lag te slapen….. Maar ja, die eerste was er bijna niet geweest en had een Apgarscore van 4-7-7 en deze van 10-10-10. Dan begin je je leven toch wel heel anders……

      • En de apgar 4-7-7 boy kijkt nu zooooo blij en trots met zijn broertje op schoot. Mooie ventjes allebei!

  2. Wat een mooi kindje! Wat een trotse grote broer, heeft hij ook zo een aparte en mooie naam? En pappa is duidelijk vertederd bij het kijken naar zijn zoon!

    • Ja, deze zoon is altijd al DOL op kinderen geweest. Toen zijn kleine zusje werd geboren – hij was drie- was hij er niet bij weg te slaan. Hij was heel laat met praten, maar hij deed niets anders dan naar haar wijzen (op 1 mm. van haar gezicht) om dan opgetogen te zeggen “Baby!! BABY!! en dan triomfantelijk van de baby naar ons te kijken. Hij is ook echt een goede vader, een leuke vader.

  3. Wat LIEEEEF !!!!
    Grote broer heeft ook echt een koppie dat bij jullie hoort ! Ze lijken allemaal op elkaar .
    Genietze .

  4. Janneke en leo,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon. Wat en prachtig snoetje.
    Die uitzending van Oprah heb ikjaren terug gezien en ik was total verrast en ondersteboven van de taal van babies… dat zou echt schelen als iedere ouder hiervan op de hogte zou zijn. Tevreden babies, relaxte ouders, problemen zouden eerder
    opgemerkt worden.
    Nogmaals gefeliciteerd.
    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  5. Mooi Janneke!

    Dat filmpje is trouwens ook bijzonder! Zoiets waarover ik me schuldig HAD kunnen voelen als ik het idee had gehad dat ik dit niet goed had kunnen “lezen” bij mijn kinderen ;-).

  6. Wat een snoepie. filmpje nu helaas geen tijd voor. Moet zo gaan werken.

  7. O, smelt… wat een heerlijke baby. Doe mij er ook nog een stuk of tien!

  8. Gefeliciteerd! Drie mooie kerels! 🙂

    De ‘Dunstan Baby Language’ ben ik een stuk sceptischer over,. Ik heb de indruk dat we het hier op de eerste plaats over een commerciële onderneming hebben:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dunstan_Baby_Language#Criticism

    ‘The most helpful critical review’ bij Amazon vat het mooi samen denk ik:

    http://www.amazon.com/Dunstan-Language-universal-language-newborn/product-reviews/B000PDZ9SU/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt/192-5785113-1682954?ie=UTF8&showViewpoints=1

    […]
    “As for the value of the information: Neh (hunger) was the best one. Eairh (sound babies (and adults, for that matter) make when they are struggling to poop) and Owh (yawn) are totally intuitive no-brainers. And it’s next to impossible to distinguish between Eh (upper gas) and Heh (discomfort). So my main take-away was knowing the difference between hunger and not-hunger.”
    […]

    De instructieset kost in NL €28.

    🙂

    • Ja, dat commerciële is natuurlijk typisch Amerikaans. Die maken van alles een commerciële onderneming. Maar ik ben het niet eens met de kritiek dat een aantal klanken nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn. Met name die twee klanken waar ze het over hebben met stress van boven en stress van onderen zijn heel goed uit elkaar te houden door de LENGTE van de klanken. In onze taal (en in de Zweedse ook trouwens) is het verschil in lengte significant voor de betekenis (bomen en bommen, vila eller villa). In het Engels heeft de lengte van de klinker geen betekenis in de taal, vandaar dat Amerikanen daar ook altijd moeite mee hebben als ze Nederlands en Zweeds leren (“ga je mee waandelen in de boos”). Dat die geleerden het verschil dus niet horen, zegt me niks. Ik hoorde het duidelijk. Draai nog maar eens af, dan kan je het ook horen.Maar wel bedankt voor je link, het is altijd goed om zaken kritisch te bekijken….

      • Vooral bij dingen die we graag willen geloven is het oppassen. 🙂 Maar bij ons volgende exemplaar zullen we er zeker aandacht aan besteden hoor!

      • Voel je vooral niet schuldig omdat je het niet wist. Jullie hebben het , ook zonder, prima gedaan met Owen!

  9. PROFICIAT xxx

  10. Wat een rijkdom, Janneke, geweldig!
    En het is fascinerend om te zien hoe kinderen al met ons communiceren. Ik heb nooit zo de woorden herkend maar kon gelukkig vaak wel op intuitie afgaan en voelde wat mijn babietjes nodig hadden. Maar voor moeders die onzeker zijn lijkt me dit een fantastische ondersteuning!

  11. Wat een leuke foto’s van een heerlijke baby met zijn vader en zijn grote broer.
    Wat fijn dat alles zo goed met hem gaat.

    Het filmpje is ook leuk, een tikkie laat voor mij, maar ik geloof dat ik het op intuitie altijd goed heb gedaan, zonder de taal te kennen. Je weet meestal toch wel welk huiltje welke betekenis heeft.
    Trouwens geen van mijn beide kinderen heeft eigenlijk veel of vaak gehuild.

  12. Wat een schatje, die kleinzoon!
    Ik ga het filmpje straks op mijn gemak bekijken.
    groet, Tineke.

  13. Wat een schatje!!

    Corina

  14. Inderdaad, wat een dropje!

  15. Jaah, ik vind hem ook helemaal lief, wat een heerlijk mannetje!

  16. Wat een sweety!!! Zo lief…. *zucht* Waar blijft de tijd?

Geef een reactie

