Het rimpeleffect van een nieuwe naaimachine…


Nu ik dat ding heb, moet hij natuurlijk een plaatsje hebben. Hij stond op het bureau in de huiskamer, maar die is in de winter nogal donker en ook niet helemaal warm. Bovendien is het een houten bureau en dan geeft de was misschien af op de stof….. Het liefst wilde ik hem op zo’n echte naaitafel met wielen, zodat je hem overal waar je maar wilt neer kan zetten. Op Internet gekeken, maar die krengen zijn 1000 Euro of meer… De naaimachine zelf was ook al 1500 Euro dus dat vond ik wat overdreven. Het werd dus Ikea…. , Ons logeer-televisie-quiltkamertje is nu omgetoverd tot logeer-televisie-quilt-naaikamertje. Daartoe moesten verschillende maatregelen genomen worden. Ik wilde tegen de achterwand de naaitafel zetten, maar dan moest het logeerbed een slag draaien zodat het onder het raam kwam te staan. Dat kon niet. want er stonden twee Malm-ladenkastjes, dus die heb ik in onze slaapkamer gezet.

Doordat de Malmkastjes daar niet meer stonden, had ik niets om de Canal Digitalzender (van onze zendmast) en DVD-speler op te zetten. Er moest dus ook nog een kastje komen om die dingen er op te zetten met ook een la waar ik mijn DVD’s in kwijt kan, want die zaten in een lade van het Malmkastje..
Ikea dus. Op vrijdag eerst een paar uur rondgekeken, tafels en televisiekastjes met elkaar vergeleken en maten opgenomen
Op zaterdag heb ik alles gekocht, tafel van 1.42/50 met twee laden. Je kan er ook nog aan de zijkant zitten. Ik ben echt verschrikkelijk onhandig en Leo ook. Vroeger zou ik er niet over gepiekerd hebben om iets te kopen, terwijl ik niemand heb die het voor me in elkaar te zetten. Sinds we in Zweden wonen, heb ik geleerd om ALLES in elkaar te zetten.Je moet niet vragen hoe, maar het lukt me. Eerst leg ik alles klaar en doe de schroeven gesorteerd in verschillende bakjes.

Dan lees ik de gebruiksaanwijzing door en daarna ga ik plaatje voor plaatje alles maken. Daarbij laat ik alle schroefjes wel een of twee keer vallen, maar soms laat ik hetzelfde schroefje wel acht keer achter elkaar vallen of twaalf keer. Jullie begrijpen dat het vrij lang duurt voor alles in elkaar zit. Maar het lukt, het lukt. Zaterdagmiddag heb ik de naaitafel in elkaar gezet en zondagmiddag en -avond het kastje. Tot en met het deurtje zit er aan, maar ik krijg het niet recht. Sjoerd heeft telefonische aanwijzingen gegeven over het stellen, maar toen werd het alleen nog erger! Ik ben twee uur bezig geweest, maar op een gegeven moment ging hij niet meer open, of de la kon niet meer open en hij hing helemaal scheef. Na een hele poos zweten en bijna huilen, lukte het me om het kastje weer in dezelfde stand te krijgen als voorheen en toen heb ik het zo maar gelaten. Het deurtje gaat open, de la gaat open, ze staan alleen niet recht tegenover elkaar, jammer dan……

Uiteindelijk had ik een naaitafel met twee laden, een televisietafeltje met twee planken en een la met zo’n mooi rubberinlegblad waar je je DVD’s keurig op zijn kant in kan zetten zonder dat ze omvallen.
Voor 167,– Euro was ik klaar i.pv. 1000, exclusief verzendkosten. Ik ben een tevreden mens. Als ik nog een keer zin heb, ga ik toch nog eens proberen die ellendige deurtjes te stellen hoor! Het is mijn eer te na.

met stiekem nog een kijkje op mijn quiltje....

8 Reacties op “Het rimpeleffect van een nieuwe naaimachine…

  1. Maar toch wel mooi hoor! Succes ermee, uit ervaring kan ik zeggen dat bloed, zweet en tranen beloning brengen.

  2. Het kastje is wel artistiek…..apart hoor!!
    Geniale oplossing voor je naaimachine….voor mij zou die niet diep genoeg zijn……
    ziet er allemaal netjes uit…en een nieuwe metamorfose voor je huis…net of je verhuisd bent.
    Lydia

  3. Oh, het is heel herkenbaar, dat “frobelen met de Ikea meubelen”. ( Ik weet niet hoe je de o met 2 stipjes moet typen…)
    Het lijkt altijd best wel eenvoudig, maar in de praktijk levert het je bloed zweet en tranen op!
    Maar het staat netjes hoor die naaimachine op het nieuwe tafeltje.
    En voor het kastje met het scheve deurtje komt ook wel weer een oplossing. Heb je niet een handige buurman??
    Groet, Tineke.

  4. Janneke……you did it…..sjapoo…
    Veel freubel en naai plezier..
    kussssssssss
    Rita moeke van jorisenrens

  5. Voor iemand die niet kan klussen is dit toch een heel mooi resultaat!
    Voor scharnieren en het stellen ervan: http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/24129-scharnieren-kastdeuren-afstellen.html

    Succes!

  6. Mooi geworden!! En leuk om je quilt alvast te zien!!

    Corina

  7. hahah ahhhhha hahahahahahaha
    wat ben je toch een heerlijk mens. zie je het doen.

    xxx

Geef een reactie

