De beste wensen?


Natuurlijk wens ik jullie allemaal een heel gelukkig nieuw jaar en dat al jullie goede voornemens jullie maar betere, gezondere en gelukkigere mensen mogen maken. Maar de beste wensen kan ik niet meer geven, want die heb ik al gegeven. Nu kan ik jullie alleen nog maar de een na beste of zelfs de twee na beste wensen geven.
Leuk van die taal dingetjes. De Drs. schrijft er ook regelmatig over. Je kan iedereen het beste wensen, maar de beste wensen kan je maar en keer geven. Zo heb ik enkele jaren geleden een paar dozen met van die tubes plakkaatverf gekocht bij Het Kruidvat. Die hebben af en toe zo’n actie, dan is zo’n artikel bijna gratis.
Maar enfin: op die doos staat “Voor beginners en gevorderde” en nu loop ik me al jaren af te vragen wie nu die gevorderde is……
We hebben een hele gezellige jaarwisseling gehad. Ik had in plaats van oliebollen, wafels gebakken en we hadden dus heerlijke oesters met alcoholvrije champagne. Ik vind oesters heerlijk, maar vooral Leo is er heeeeeeel dol op. Om half twaalf ben ik al begonnen om ze open te maken. Dat is niet zo makkelijk. Zo’n oester geeft zich niet zo gemakkelijk gewonnen. Je hebt ook het gevoel dat je heel erg in iemand zijn privacy inbreekt (letterlijk). Ik heb me in de loop van de jaren trouwens al heel wat keren verwond aan het mes dat uitschoot. Deze keer ging het goed. Om twaalf uur hebben we even naar het vuurwerk gekeken vanuit binnen en het eerste glaasje champagne gedronken en toen oesters gegeten.
Mijn quiltje is opgespannen en ik ben begonnen met quilten. Foto’s volgen later…
Verder kon ik vandaag niet naar de kerk, want het is twee graden onder nul en het sneeuwt en regent door elkaar. Je hebt hier natuurlijk heel wat heuvels en ik bang dat ik gezellig zo’n heuvel afglijd. Volgende week beter. Zo, en nu ga ik mijn eerste blogrondje van het nieuwe jaar maken. Morgen of vanavond volgt mijn laatste ondeugende kinderstreken logje en dan gaan we maar weer eens op een ander onderwerp over.

14 Reacties op “De beste wensen?

  1. Voor jullie een goed en gezond 2012!

  2. Hoi Janneke en Leo,

    De allerbeste wensen voor 2012, dat het een prachtig, gezond(er), creatief en leerzaam jaar mag worden.

    Liefs Marja aka Borduurmuppet

  3. Ik wens jullie 366 gezonde en liefdevolle dagen.

  4. Oesters, daar heb ik helemaal niets mee eigenlijk. Glibberdingen vind ik het. 😉
    Een fijn jaar daar voor jullie in het verre Zweden.

  5. Haha, inderdaad een leuk taaldingetje, ik vond het altijd al zo raar klinken maar ik kon er de vinger niet op leggen. Weer een mysterie opgelost!
    Een heel mooi 2012 voor jullie!

  6. Lieve Janneke en Leo, van harte een gezond en blij 2012 toegewenst!
    Dat er maar veel mooie momenten zullen zijn en nieuwe dingen te ontdekken.
    Liefs!

  7. Een goed nieuwjaar gewenst!!

    Corina

  8. Voor jullie alle goeds gewenst in 2012.

    Wat oesters betreft, nee dank u , zo’n levende kwak doorslikken, je ziet hem(of haar) nog inkrimpen als je er citroen op druppelt, dat gaat mij te ver.

    Ik hoop dat Leo komend jaar weer helemaal gezond wordt en dat jullie beiden een heel gezond en vrolijk jaar te wachten staat.

  9. Als we zo op onze taal moeten letten, alle dubbelzinnigheden moeten vermijden kunnen we geen zinnig woord meer zeggen of schrijven …
    Toch de beste wensen voor 2012
    😉

    • De ALLERbeste wensen waren zeker al weg? Toch heel erg bedankt hoor. Ik kick nu eenmaal op dat soort taaldingetjes, maar daarom veroordeel ik mensen er nog niet op hoor…..

  10. Ik vind De Drs. wel leuk. Ik hou wel van de manier waarop hij met de taal omgaat. Vanaf de computerplek gewoon de beste wensen voor 2012 in gezelschap van mensen die je lief zijn en in goede gezondheid!

  11. Twee heerlijke graden onder nul terwijl het in Nederland een warmterecord betrof van rond de 12 graden. De EU wordt nooit één op die manier. En een heuvel afglijden naar een kerk, waar vind je zoiets? Zweden lijkt me een leuk land.

Geef een reactie

