Ondeugende kinderstreken deel 2, de Roosvicee


Picture this: een klein mannetje van net twee jaar, een hongerig mannetje van net twee jaar, een moeder, een vader en een grote broer die nog even uitgeteld zijn, want het is vroeg in de morgen. Hij heeft dus honger en ook dorst. hij gaat naar beneden zonder dat iemand hem hoort, hij pakt zijn opstapje (Ikea, 2,50) en haalt de fles Roosvicee (nog bijna helemaal vol) uit de deur van de koelkast. Dan loopt hij weer zachtjes naar boven en gaat boven aan de trap op de overloop zitten. Hij KAN zo zachtjes lopen omdat boven op de overloop en op de trap naar beneden vloerbedekking ligt. Hij haalt de dop van de fles en wil drinken. Helaas smaakt het niet zoals wanneer mamma het klaarmaakt. Wat wel leuk is, is dat je die fles kan rondslingeren en dan komen er allemaal leuke straaltjes Roosvicee uit. Je kan het ook van de trap af gieten, dan kan je zien hoeveel treden het naar beneden druppelt. Als de fles eindelijk leeg is, is het hongerige kleine mannetje een plakkerig mannetje geworden, de muren rondom en de vloerbedekking van de overloop en van de trap zijn ook bijzonder plakkerig geworden en alles ruikt naar rozebottel.

Je begrijpt dat het een minder fijne verrassing was voor mijn dochter toen er een Roosvicee-monstertje aan haar bed stond. Je begrijpt dat ze de neiging had om boos te worden, maar ze heeft diep ademgehaald en haar zoon met pyjama en al in de badkuip gezet en is aan het ruimen gegaan. Dat was nog niet zo makkelijk: het droop van de muren en OVERAL plakte de vloerbedekking. Ze vertelt dat ze een week en heel veel sopjes later nog steeds plakkerige plekjes tegenkwam………
Wat moet het heerlijk zijn om gewoon zoiets te kunnen doen zonder dat je in het minst verantwoordelijk bent voor de gevolgen van je actie……….

17 Reacties op “Ondeugende kinderstreken deel 2, de Roosvicee

  1. Hihihi, wanneer was dit? Deze had ik nog niet gehoord 😉

  2. oh wat had ik dan een engeltjes van kinderen, hoewel ik zie het Lucas ook wel doen en dan een hele grote glimlach op zijn snuitje 😛

  3. Prachtig verhaal. Ook altijd leuk als het een andere moeder overkomt (-: wat moet het een vreselijke puinhoop geweest zijn… Maar ja, beter dat dat een suf kind dat nooit iets verzint..

  4. Geweldig! Ook van je dochter! (goed opgevoed)

  5. Mooi verhaal, maar wat een rotzooi. Gelukkig had hij geen gevaarlijk spul te pakken gekregen. Je moet er niet aan denken.

  6. Hihi wat een ondeugd. Daar heeft de mama haar handen en sopemmers vol aan gehad. ikzelf had ook een incident met roosevice tegen een net gespachteld poetste muur aan bij mijn ouders thuis, gelukkkig kreeg ik alles eraf voordat ze thuis kwamen, ben nu bijna 33 jaar en ik krijg het er nog warm van.
    Janneke heb je last gehad van de storm? Het zag er zeer onstuimig uit op het nieuws, ik moest gelijk aan jullie denken.

    • Het heeft hier wel gestormd, maar eer zijn geen bomen om en geen electriciteitsstoornissen geweest, zlefs geen regen. Het is hier ruim, zeer ruim boven nul trouwens. Op het ogenblik hebben we een stralende blauwe lucht. Als dat zo blijft, hebben we vannacht weer vorst……

  7. Wat een pracht verhaal en herkenbaar in een andere vorm . UIERZALF !!!
    Wat heb ik toen gelachen . De dader is nu 25 .

  8. Wat ben ik blij dat mijn kinderen nooit op dat idee zijn gekomen, ze waren wel inventief, maar gelukkig niet te kliederig.
    Arme moeder om alle kleeftroep op te moeten ruimen als je net wakker bent.
    De narigheid met dat spul is, dat je het met water alleen maar verdunt en het dan nog blijft kleven.
    Ik kon weer een tijdje niet op je blog komen en kreeg ook een keer een viruswaarschuwing toen ik eindelijk hier was.
    Nu ging het gelukkig wel.
    Alvast de beste wensen voor 2012 , want wie weet hoe moeilijk ik straks misschien weer hier kan komen.

    • Dank je, jij ook. Ik zal er weer even naar kijken. Ik den kdat ik wel weet wat er is gebeurd. Volgens mij heb je ooit twee keer dezelfde reactie bij me achtergelaten en teon heb ik er een gedeleted. Op de een of andere manier heeft mijn computer toen jou als een soort spam genoteerd……

  9. Oh, ik geloof niet of ik niet boos geworden was. Waarschijnlijk was mijn eerste reactie wel een boze geweest namelijk.

    Mijn vader doet altijd roosvicee in zijn pudding. Op een gegeven moment pakt hij de fles en begint te schudden. Helaas zat de dop niet vastgedraaid. Werkelijk de hele keuken zat onder.

  10. Wat baal ik nu van mezelf! Wat een prachtverhaal en chapeau voor jouw dochter! en wat weet ik van mezelf dat ik toch zo’n boos-worden-moeder ben af en toe. Het heeft geen zin, ik weet het, maar soms heb ik niet wat jouw dochter heeft: niet boos worden en het kind zien voor het kind….

    Wat een prachtig logje is dit Janneke, wat een prachtig logje.

  11. Ohhhh wat stout! Veel te stout om boos op te worden. Leuk he dat soort ondernemende typetjes. Ook hier weten ze er raad mee. En boos worden kun je nauwelijks. Je vaak te verbouwereerd om boos te reageren. En, zo lees ik hier dus, het zijn echt verhalen voor in de boeken!

  12. Haha, wat beschrijf je het heerlijk. Mooi kereltje. Arme mama…

  13. Lijkt een beetje op het verhaal van mijn tweeling, toen ook een jaar of 2 en nu 18. Zij hadden zin in iets te drinken en te eten en hebben in de keuken zitten kliederen met een grote fles zwartebessensiroop en een groot pak muesli. Gelukkig alleen de keukenvloer en zijzelf in hun slaapzakjes.
    De oudere broers hadden een keer een plastic seviesje in de oven gezet, had mijn man niet gezien toen hij die wilde opwarmen voor pizza,s. Zag er heel artistiek uit dat gesmolten plastic, maar wat een werk om dat weer schoon te krijgen.

  14. Opnieuw een glimlach.
    Pasen 1996,in een creatieve bui een mobile gemaakt van paaseieren waarvan kleine uk er toen één te pakken kreeg en er lekker op ging liggen……Verder heb ik 3 schatjes 😉
    (zal maar niet vertellen van hun nieuwsgierigheid van een boterham in de videorecorder,of uitvinden hoelang je een kraan kunt bewegen zonder dat hij afbreekt,of ontdekken of een slak eetbaar is………..Gebroken armen,tandarts bezoekjes vanwege ongelukken,100.000 pleisters en verbandjes en bla bla bla…)

    Je inspireert me trouwens wel tot een blogje.

    Corina

Geef een reactie

