Ondeugende kinderstreken Deel 1



Ter ere van Kerstmis het volgende verhaal:Toen mijn jongste dochter naar HIA ging verhuizen, kreeg ze van mij voor haar verjaardag de kerstversiering. Ze heeft toen alles op kleur uitgezocht, precies naar haar zin. Enkele maanden geleden had ze een vriendin op bezoek met een meisje ongeveer van de leeftijd van haar oudste. De kinderen hadden gezellig gespeeld, terwijl de moeders gezellig aan het beppen waren. Toen de visite weg was, ging mijn dochter naar boven en vond een ravage van kapotte kerstballen overal. “Wat is er gebeurd?” riep ze, “Is de doos eruit gevallen?” “Nee”, zei haar zoontje, “We hebben ze samen kapot gegooid, ze deden zo leuk PANG! als je ze gooide”….. Navraag bij het vriendinnetje leverde precies hetzelfde verhaal op “PANG, PANG deden ze”, zei ze en ze deed beeldend voor hoe je een kerstbal met veel geweld kapotgooit… Ze hadden blijkbaar erg veel plezier gehad.

11 Reacties op “Ondeugende kinderstreken Deel 1

  1. Op zo’n moment komt er stoom uit je oren…..later kan je erom lachen……..
    Oude jaars avond is voor de kinderen al voorbij, welkom in het nieuwe jaar….
    Liefs, Lydia

  2. Hahaha, ik moest erg lachen! Zie het hem doen! 😀

  3. Het spijt me,maar ook op mijn gezicht kwam een glimlach………
    Onbreekbare ballen is misschien een optie?

    Corina

  4. Haha, zo lees je de online de ondeugende streken van je dochter terug! Wat zo dom van de mama’s was, dat toen een van de kinderen met een kerstmuts op naar beneden kwam (het was lente/zomer….) er bij niemand van ons een belletje ging rinkelen…..

  5. oh ho ho aan de ene kant zonde van de ballen maar ik had de snoetjes willen zien bij de pang pang dan kun je toch niet boos worden 🙂

  6. Wanneer de kindjes stil spelen, mamma’s wees op je hoede, sprak de oma uit ervaring wijs geworden.

    Ik moest wel een beetje lachen, maar toch ook wel zonde van de mooie kerstballen!

  7. Oh jemig, da’s niet zo heel erg leuk. 😦

  8. Eigenlijk moest ik gelijk wel erg lachen, ja, zie het zo voor me. Het doet mij zelfs aan mijn moeder denken die een jaar of 30 geleden uitte dat ze zin had om een doos eieren (stuk voor stuk dan natuurlijk) kapot te gooien tegen de deur van de koelcel (op de kwekerij). Mijn vader kon de humor er niet van inzien en vond het verspilling, mijn man en ik wel en ze ging gooien! Wat had ze een lol om nog eens zoiets ‘ondeugends’ te doen. Het opruimen was minder, ha, ha.
    Het is trouwens wel een beetje zonde van de ballen, die waren best een beetje speciaal!

  9. Proest! Ik ben gerust gesteld…..*pang* is te mooi….Bij roosvicee zou ik uit mijn paat zijn gegaan….deze zou ik hebben begrepen….

  10. Ik zou hier geloof ik ook niet zo blij van worden, maar aan de andere kant, ze zijn wel eerlijk geweest en dat siert ze!

Geef een reactie

