Weer een tjoep hout weggewerkt.


Wat het quilten betreft: ik ben een race tegen de klok aan het houden, maar de klok gaat waarschijnlijk winnen…..
Nou is het ook niet eerlijk, want hij kan alsmaar doorgaan en ik moet allerlei dingen tussendoor doen.
Vanmorgen zijn we kerstcadeautjes naar de homeless wezen brengen die we gezamenlijk gemaakt en gekocht hebben. Vanavond ga ik bij een kind thuis borstelinstructie aan de ouders geven en in januari gaan ze dan het kind borstelen nadat ze eerst op elkaar hebben geoefend om de techniek te vervolmaken.
Verder is er weer een tjoep hout gebracht. Zo noemt de boer het, je schrijft trouwens cub. Maar omdat hij het met de tractor brengt, voorop zijn graafding/schep (hoe heet dat eigenlijk) en het dan zo neertjoept, is het echt meer een tjoep dan een cub. Alles is ondertussen in het houthok en de garage opgeborgen en de kachel snort. Nu moet ik zometeen alweer aan het eten beginnen, want om kwart over zes moet ik naar dat kind. Morgen dan maar weer verder met quilten.

een tjoep hout

10 Reacties op “Weer een tjoep hout weggewerkt.

  1. Hoi Janneke,

    Sorry dat ik ff niet op je blog heb gereageerd, maar ik was ff heeeel druk met 2 examens, maar vandaag resultaten gehad 8,1 en 8,9.
    Je kerstkaart komt eraan, maar het zal meer een Jaarwisselingskaart worden, late aankomst, maar ik ben jullie niet vergeten hoor. Dus voor nu alvast hele fijne kerstdagen!!!

    Liefs Marja aka Borduurmuppet

    • Hoi meid, iedereen is vrij om wel of niet te reageren, dus je hoeft je niet te verontschuldigen. Geweldig zeg die cijfers! Waarvoor? 8,9 is hier VG+ (välgoddkännt+)
      Ik ben ook veel te laat met een aantal kerstkaarten…… Fijne kerst gewenst!

      • Hoi Janneke,

        ik ben bezig met de opleiding apothekersassistente BBL (werken leren tegelijk) 8,9 voor kwaliteitszorg, m.a.w. geen probleem te groot door methodiek toe te passen maak je het overzichtbaar, aanwijsbaar en oplosbaar. 8,1 voor geneesmiddelenkennis, das wel een hele moeilijke, ik ben onwijs blij met deze cijfers. In 2012 hoop ik de eed af te leggen en dan ben ik officieel omgeschoold van bank- en verzekeringswezen naar apothekersassistente!

        Is er werk voor gediplomeerde apothekersassistenten in Zweden, serieuze vraag!

        In elk land gaat dat toch een beetje anders, kijk bijv. naar de doktersassistenten die doen in Zweden toch ander (moeilijker) werk dan in Nederland. Heb ik ergens op je blog gelezen dacht ik.

        Groeten Marja aka Borduurmuppet

      • Ja, dat klopt. Je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Ik zal eens navraag doen…… Als ik bij de apotheek geholpen word, word ik altijd zeer deskundig te woord gestaan moet ik zeggen. Ze geven echt goede uitleg bij de geneesmiddelen en goed advies als je met een probleem komt. Wel zijn ze hier veel voorzichtiger dan in Nederland, maar dat is natuurlijk eigenlijk alleen maar goed.

  2. Borstelinstructies??? Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

    • Borstel- en gewrichtsdrukmassage zoals het officieel heet, is een techniek die je gebruikt om kinderen te helpen hun prikkels beter te verwerken. Je geeft vooral diepe druk en je gebruikt daarbij een borstel om de druk gelijkmatiger over de oppervlakte te verdelen. Deze techniek wordt vooral gebuikt bij kinderen met zintuiglijke afweer, zoals dat heet. Je helpt het zenuwstelsel om beter de informatie (horen, zien voelen) uit de buitenwereld te verwerken, terwijl je tegelijkertijd het zenuwstelsel helpt de informatie uit het eigen lijf t.o.v. de buitenwereld (evenwicht en je diepe spiergevoel=proprioceptie) te werwerken. Mits goed behandeld kan het een aardverschuiving betekenen van een volkomen apatisch kind of juist een ADHD-kind in een normaal leeftijdadekwaat funcionerend kind.

  3. Hoe vaak komt de boer met zijn hout of hoe lang stook je ongeveer van een kub hout?
    Goede dagen gewenst!

    • De boer heeft daar een geheel eigen mening over. Ik bestelde vorige winter altijd twee cub tegelijk, maar als het dan bijna op was, duurde het vaak meer dan een week voor hij opnieuw een of twee cub neerlegde. Dit jaar dacht ik het eens heel anders te doen, Ik bestelde begin oktober 4 cub hout. Toen ik in november wegging had hij met twee weken tussenpoos twee cub neergelegd. Ik heb toen gevraagd of hij wilde wachten tot wij terug waren met de rest. Maar toen we eenmaal terugwaren, kwam hij maar niet, kwam hij maar niet. Deze partij is de laatste van de vier cub. Die eerste twee cub zijn gebruikt sonds we terug zijn. Omdat Leo het zo koud had, hebben we hard gestookt. Normaal gesproken doen we ongeveer drie weken met een cub, maar nu dus ietsje minder… Het ligt er natuurlijk ook aan hoe koud het is.

  4. Succes met quilten!!
    En ook succes met je hout,ik stook ook alleen maar hout.

    Corina

  5. Ik zal binnenkort eens een foto maken van mijn patchwork project van 25 jaar!

    Weet je, ik schrok toen ik zag homeless. Ik was zo naief om te denken dat je die niet had in Zweden. Gek he?

    Hoe is het met jullie samen? Ik kan me voorstellen dat je niet zo snel over het ziekenhuis “avontuur” bent. Er valt nog best wel wat te verwerken kan ik me voorstellen?

    *knuf*

    Ik wens je hele “warme” dagen met elkaar en de jouwen. Alle liefs,

    Repel

Geef een reactie

