Het is echt waar: je bent nooit te oud om te leren!!


Dit wordt een kort logje, want ik ben aan het werk, hard aan het werk. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik zelfs een uittreksel gemaakt! In het Zweeds, want dan hoef ik die woorden en zinnen die ik verwerk niet iedere keer weer op te zoeken.
Ik, die altijd onder mijn schriftelijke opdrachten uitkwam, weigerde mijn huiswerk te maken, ik, die zelfs soms onderzoeksverslagen niet schreef omdat ik er zo’n hekel aan had, IK HEB EEN UITTREKSEL GEMAAKT VAN 12 BLADZIJDEN…en ik, ik vind het LEUK! Ik vind het leuk om een zweeds verslag te schrijven van 10 A4tjes over de tijd van 1815-1850. Het kost alleen veel meer tijd dan ik had gedacht. Ik kom er op mijn ouwe dag achter dat ik eigenlijk best wel ambitieus ben, dat ik het leuk vind om HOGE cijfers te halen….
Met Leo gaat het goed, langzaamaan, maar steeds iets beter. Hij gaat nog niet echt naar buiten(krijgt het dan te koud). Hij heeft het Julbord(traditionele zweedse kerstmaaltijd) voor morgen op de Universiteit afgeslagen, hij heeft een uitnodiging voor een belangrijke vergadering volgende week afgeslagen, hij moet nog niet aan werken denken maar hij vult de afwasmachine en de wasmachine wel en is meestal gewoon de gehele dag op. Soms slaapt hij weleens overdag, maar dan moet je nog maar afwachten of je ’s nachts slaapt. Zijn bloeddruk en temperatuur zijn goed, saturatie kan ik niet meten, maar die zal dan ook wel goed zijn. Het is erg gezellig om Leo zo om me heen te hebben…..
Verder beleven we niet zo veel, maar we hebben het wel naar onze zin…..
Ik ga snel weer verder….

16 Reacties op “Het is echt waar: je bent nooit te oud om te leren!!

  1. Fijn logje!!

    Corina

  2. Hihi grappig dat je dat nu opeens wel leuk vind!
    Zo fijn dat het goed gaat met Leo!

  3. Wow, respect! (ja sorry, zulke taal ga je bezigen met twee puberzonen in huis)

  4. hihihihihihihihihihihihihihi 😉

  5. Wat fijn dat het beter gaat met Leo! Enne… petje af voor al dat studeren !
    Groet, Tineke.

  6. Nou zo kort was het nu ook weer niet. Je bent zo te lezen goed bezig. Een uittreksel in een relatief vreemde taal lijkt me best moeilijk. Maar je zult er bij die Zweden zeker eer mee inleggen.

    • Ja, en daarom heb ik nu geen tijd om een WE-300 te schrijven. Ik zat de denken of ik nog ergens een kerstverhaal uit mijn hoofd kan peuteren, maar het zit vol met zweeds…. jammer.

  7. Ooo, het is jammer dat wij geen Zweeds lezen!! Oudste zou het geweldig vinden om te lezen. Hij studeert geschiedenis namelijk…. 😉

  8. Stoer hoor. En fijn dat het zo goed met Leo gaat.

  9. Knap dat je dat al kunt in het Zweeds. En fijn om te lezen dat het met Leo goed gaat, houden zo .
    Ik heb bewondering voor je, dat je dit allemaal doet en er nog plezier in hebt ook. Nu vind ik geschiedenis ook altijd heel interessant en ik hou er ook van om de taal van een land waar ik verblijf wat op te pikken, maar dat is dan meestal in vakanties.
    Ik wens jullie ‘God Jul’ en een geweldig 2012 toe.

  10. even bijlezen na een week Terschelling! (bijna weggewaaid). Mens wat ben je goed bezig en wat fijn dat Leo langzaam opkrabbelt.
    Grappig dat je nu zo’n lol in huiswerk hebt en voor jouw doen ook systematisch te werk gaat. Bij mij is het nu net andersom. Van een heel ambitieuse studeerder en efficiënte werker val ik nu de eerste maanden van mijn pensioen totaal stil, maar ik geniet er enorm van dus geef ik het maar de tijd…..Ik voel langzaam de inspiratie weer opkomen door het lezen van je blog..(ja ja je bedenkt niet wat een blog voor effect kan hebben bij lezers)

Geef een reactie

