Nou heb ik me toch weer laten verleiden……. met piepklein foto-updeetje


Ik hoor het Leo en mij nog eensgezind zeggen voor ik de deur uitging voor boodschappen:”Dit jaar kopen we de kerstkaarten gewoon….” Ik heb het al zo druk. Ik vind het heel leuk om zelf kerstkaarten te maken, maar vorig jaar ben ik er zo’n uurtje of acht mee bezig geweest. Ik ben al niet zo handig met de computer en dan zou ik dit jaar weer dezelfde sneeuwfoto’s moeten sturen. Ik houd er niet van om twee jaar achter elkaar dezelfde foto’s te sturen, dus GEWOON kopen.
Nu was ik in zo’n leuk winkeltje waar je verf en kraaltjes en 3D spullen kan kopen en daar zag ik van die leuke sepia foto’s, een soort poesiplaatjes, maar dan in zwartwit. Er zaten elf verschillende op een groot vel. Ik heb dus vier van die vellen gekocht en 44 bordeauxrode correspondentiekaarten en al die plaatjes uitgeknipt en op de correspondentiekaarten geplakt. Ik dacht dat het zo gebeurd was, maar ik was vergeten hoe moeilijk het voor mij is om 44 plaatjes heel secuur uit te knippen. Het is me dan ook niet helemaal gelukt, maar met mijn motoriek kan ik me niet permitteren om perfectionist te zijn. Ik ben er totaal drie uur aan gezeten en nu gaat Leo ze op zijn gemak schrijven. Ik ga aan mijn Zweeds en geschiedenis en mijn spreekbeurt over de molens van Kinderdijk verder voorbereiden. Maar eerst……de toespraak voorbereiden die ik morgen in de kerk moet geven.
Nu maar hopen dat de mensen een niet-perfecte, echt Zweedse, zelfgemaakte kerstkaart meer waarderen dan een gelikte, onpersoonlijke, gekochte kerstkaart…….

op de achterkant staat : God Jul en een gezond 2012, Leo en Janneke

19 Reacties op “Nou heb ik me toch weer laten verleiden……. met piepklein foto-updeetje

  1. Ik denk dat iedereen die van jullie een kerstkaart krijgt, weet wat voor een hectische en emotionele periode jullie de laatste tijd gehad hebben en dus daarom een zelfgeknutselde kerstkaart mega waarderen. Alle liefde en aandacht spreekt eruit en dat is waar een kerstkaart voor bedoeld is, groetjes

  2. Hoi Janneke,

    Ik lees het al, hetzelfde laken een pak, ik heb ook altijd grootse plannen om van alles en nog wat in elkaar te frutselen, maar daar lukt altijd maar een klein gedeelte van, hahahaha
    Was even niet zo actief op je blog, maar de email heb ik ontvangen en het komt eraan! Ik was druk met een examen vandaar.

    Fijn om te lezen dat jullie de draad weer oppikken.

    Liefs Marja aka Borduurmuppet

  3. oooh Janneke, ik weet niet eens wanneer ik ze moet schrijven en jij maakt ze gewoon……altijd goed als het uit een goed hart komt, toch?…..succes met al je lessen ed. liefs, Lydia

  4. Complimenten dat je het toch nog voor elkaar hebt gekregen om de kaarten zelf te maken.
    Bij blijft het bij een voornemen.
    Hoe was je toespraak vanmorgen in de Kerk?
    Ben trouwens wel benieuwd naar je spreekbeurt over de molens van Kinderdijk. maar dan graag in het Nederlands.

    groetjes en liefs, Barend en Jeannette

  5. Dat je nog tijd hebt gevonden om ze zelf te maken , knap hoor, en perfect. . . .dat moet helemaal niet. Mijn grootmoeder zei altijd, dat je kunt zien dat iets handwerk is, juist als het niet perfect is. En daar had ze gelijk in, zeker weten.

  6. Goed zeg dat je zelf kerstkaarten maakt!!
    Ook ik ben benieuwd naar je spreekbeurt over de molens.

    Corina

  7. @Jeanette, @corina: Als ik woensdag mijn spreekbeurt heb gegeven, zal ik er een logje over maken…. Ik ga beslist niets vertellen wat jullie nog niet weten over de molens. Het mag tussen de 7 en 9 minuten duren, dus ik laat vnl. wat plaatjes zien van de drie verschillende types en de werking van een molen. Dan heb ik nog een foto van het nieuwe gemaal met de Archimdesschroef.. Ik heb nog een plaatje op Internet gevonden van die baby met die kat en ik verteld dat ik er regelmatig kwam/kom en wat ik er zelf van vind/ Thats all.

  8. Heel mooi die nostalgische plaatjes!
    Ik maak altijd 3-D kerstkaarten, maar ik begin er s’zomers al mee!
    Als wij in Zeeland op de camping zijn, en het is regenachtig weer ( bijv. van de zomer ;)), dan ga ik gezellig knippen en plakken. Ik vind het een leuk tijdverdrijf. Maar het is inderdaad een precies werkje! En… de mensen zullen je kaarten echt wel waarderen. Het is toch veel persoonlijker dan een gekocht kant en klaar kaartje?
    Ging je toespraak in de kerk goed?
    Groet, Tineke.

  9. Ze zijn erg mooi geworden!

  10. En toch blijf ik benieuwd Janneke 😉
    Succes woensdag en ik hoop dat het vandaag ook naar wens is verlopen.

    Corina

  11. En nu voel ik me ZOOOOOO schuldig! Ik stuur geen kerstkaarten….niet eens digitale!

    Nee. Eerlijk is eerlijk. Ik voel me niet schuldig. Ik heb een aantal mensen die ik ken (of niet live ken!) uitgenodigd voor kerst omdat het niet makkelijk is voorsommigen en kerst kunnen hele nare dagen zijn…ik weet niet of ze komen. De uitnodiging was blanco…

  12. Oh hemel: vergeet ik nog te zeggen hoe mooi ik je kaarten vind!!!!!

  13. Mooie kaarten Janneke! Ik ben dit jaar (ook) laat met kaarten maken, normaalgesproken doen Svenja en ik dat in de herfstvakantie. Nu zijn we lekker (Zwitserse traditie) bezig met koekjes bakken, maar die kerstkaarten komen we wel…..

  14. Eenvoudige maar sfeervolle kaarten!

    Succes met je spreekbeurt! De inhoud is je bekend, de vrijmoedigheid om een toespraak te houden ook, het komt voor jou aan op je kennis van het Zweeds. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat en ik zal woensdag aan je denken!

    Was je tevreden over je toespraak in de kerk?

    lieve groeten

  15. Wie het niet accepteert moet dat zelf maar weten. Jij hebt je plezier gehad aan die kerstkaarten.

  16. oh Janneke
    wat een mooie kaarten, met de zware weken achter je is het goed om iets anders om handen te hebben en deze zullen absoluut op hun waarde geschat worden dor een ieder die ze ontvangt!!

    succes vandaag en we horen toch zeker wel de uitkomst?

    dikke knuf
    Alie

  17. ik vind ze alvast erg geslaagd hoor!

  18. he schatjes,

    wij hebben hem binnen hoor. je prachtige zelfgemaakte kerstkaart, met een op ouderwets geschreven handschrift stukje van leo erop. We zijner blij meeeee.
    wij moeten nog beginnen… hahah, met de pasen is ie er wel. mar ach gat om het idee.
    Broertje gisteren getrouwd, was een hele leuke bruiloft…. bijzonder hoor van zo dichtbij.
    Blij dat leo lekker op is. Omdat we geweest zijn zie ik hem zo lekker door de kamers lopen, beetje rommelen enzo, kan me voorstellen dat het gezellig is.

    xxxx love jullie

Geef een reactie

