Sinterklaassurprises


Ten eerste:

het eerste suikerlaagje sneeuw van het seizoen....

Ten tweede:
Vandaag heeft Leo weer bloed laten en het is goed van samenstelling. Zijn bloed is niet te dik (trombosegevaar) en niet te dun (gevaar voor spontane bloedingen overal)
Ten derde:
Ik ben vandaag naar school geweest en mijn achterstand valt reuze mee. Mijn Zweeds ga ik gewoon halen. De lerares was super schattig. Mijn boekbespreking kan ik morgen onder de cursus uitspraak doen en mijn werelderfgoedspreekbeurt doe ik de laatste les voor de hele klas(volgende week woensdag) Dan moet ik nog een schriftelijke opdracht argumenteren doen, maar dat doe ik volgende week dinsdag bij de uitspraakcursus. Dan hebben we volgende week maandag de laatste repetitie waarvoor we a.s. woensdag de generale hebben, kan ik nog even oefenen.
Voor geschiedenis moet ik een aantal opdrachten maken en ook volgende week maandag een repetitie doen. Omdat ik een echte auditieve leerling ben die 7 lessen college heeft gemist, is het voor mij moeilijk al die schriftelijke informatie tot me te nemen.Dat vak ga ik misschien niet halen, maar uiteindelijk heb ik het genomen om beter Zweeds te leren en dat doel is gewoon gehaald. Hij was ook heel aardig…..
Ik ben een hele grote fan van Sinterklaasvieren. Ik had nooit kunnen denken dat ik het niet zou vieren en toch is dat nu gebeurd. Als ik er niet van mijn kinderen van had gehoord en niet over op de blogs had gelezen, had ik er waarschijnlijk helemaal niet aan gedacht. Geen gedichten dit jaar, geen cadeautjes en geen chocoladeletter maar wel drie surprises! Ik ben een gelukkig mens.

P.S. En jongens, wat vind ik leren toch LEUK!!!!!

12 Reacties op “Sinterklaassurprises

  1. En dat allemaal op 5 December 2011!

  2. Nou, dat zijn drie prachtige surprises. Hier was het ook top. Maar daar volgt nog wel een logje over.

  3. Heerlijk dat het zo goed met Leo gaat, dat is al een heel groot cadeau.
    En ook goed nieuws dat je nog niet zo heel erg achter loopt met je school.
    Heel knap van je trouwens.

    Ik ben ook een enorme Sintvierster, elkaar een spiegel voorhouden, grapjes en kleine cadeautjes, kortom een hoop gezelligheid, dat is voor mij Sinterklaas.
    Kerst vind ik ook een prachtig feest, maar ik heb een bloedhekel aan die luidruchtige Hóhóhóhóhó roepende obese kerstman, ik vind het een nepper, een slap aftreksel van onze statige heilige. Ik hoop dat ik nu niet op veel tenen ga staan , let wel het is slechts mijn mening. Kerst is voor mij een feest van licht, vergeving en vredig samenzijn. Met mooie muziek en kaarsen in huis. Niet een feest van hebberigheid , bovendien kun je voor mijn gevoel met kerst de mensen niet plagen, met dingen van het afgelopen jaar.

  4. Super, dat je toch nog 3 sinterklaassurprises hebt gekregen!
    Vooral de uitslag van Leo zijn bloed is een mooi cadeautje.
    Uiteindelijk komt alles ( hopelijk) weer goed….
    Groet, Tineke.

  5. gefeliciteerd, met alle drie!

  6. Heerlijk dan het de goede kant op gaat met Leo. en ook geweldig dat jij straks toch nog je zweeds kan gaan halen. Ik hoop dat Sinterklaas volgend jaar voor jullie wel aanwezig kan zijn.

    Sinterklaas hebben we afgelopen zaterdag met alle kinderen en kleinkinderen gevierd en het is zo leuk om te zien dat ook Chris en Vera hun best hadden gedaan op de gedichten en surprises.

    Groetjes aan Leo en liefs van Barend en Jeannette

  7. Fijn hoor!!

    Corina

  8. Dat klinkt alsof je tòch fijne cadeaus hebt ontvangen! ‘Sackerhets tandstickor’ is het enige Zweeds dat ik ken. En de Swedish Chef van de Muppets natuurlijk, Abba en Rebecca de Ruvo. En dat terwijl mijn vader (naar verluid) een Zweed was!

  9. Hallo Zweden
    Ik ben de moeder van Elly Slegers,welke een weblog heeft met naam CARPE DIEM in Belgie
    Was even terug in de tijd gaan lezen,waardoor ik jullie naam bij de reactie’s tegen kwam,en ben spontaan ,direkt bij jullie uitgekomen!
    Jullie leven momenteel in Zweden,mooi land ikzelf ben er 1maal geweest met mijn werkmakkers en directie om onze fabriek enz enz te bezoeken ,ik werkte als vertegenwoordigster van een grote papierfabriek namelijk” HOLMEN HYGIENE”waardoor ook de beste kwaliteit papier natuurlijk!!

    Toch spijtig genoeg wil ik jullie melden dat onze dochter op 1 September overleden is aan die kanker welke 9 jaar geleden begonnen is.
    De weblog word door mijn man Willy goed verzorgd omdat Elly dat zo mooi gevraagd had,dus moest je eventueel nog intresse voelen bestaat de mogelijkheid van lezen!
    In ieder geval heel vriendelijk van de zonnebloemen waarover je toen schreef aan Elly!
    Veel groetjes uit Mol tot in Zweden!

  10. Goed te horen dat het beter gaat met Leo. Leuk te lezen dat de studie Zweeds je zo goed afgaat. Dat is nog eens een fikse manier van inburgeren.

    Ik lees de reactie hierboven van Ma Elly. Nu kende ik Elly niet maar dit stukje ademt zoveel moederliefde dat ik er flink door geraakt werd. Ik weet niet of het ooit door haar zal worden gelezen maar bij deze: ontroerend. Gecondoleerd met het verlies van uw dochter.

  11. Fijn, dat het allemaal weer (redelijk) goed gaat daar… Kan me voorstellen, dat met alle beslommeringen rond Leo, de Goedheiligman er bij in is geschoten. Ik zou me maar focussen op ‘jul’ ; )

Geef een reactie

