Thanksgiving


Vandaag is het Thanksgiving. Natuurlijk wordt het in Nederland alleen maar door Amerikanen gevierd, maar toevallig ken ik er daar een heleboel van. Op Thanksgiving sta je stil bij waar je dankbaar voor bent. Eigenlijk moet je dat natuurlijk iedere dag doen, maar het kan geen kwaad om er af en toe speciaal aan te denken.
Ik ben dankbaar voor het leven dat ik heb en tot nu toe gehad heb. Ik weet dat de dingen die op je pad komen, leuke en minder leuke, je gegeven worden met het doel om je sterker te maken, sterker in je relatie, sterker in je geloof en sterker om het goede te kiezen.
Het kwade wat op je pad komt, is echt niet altijd helemaal kwaad. De relatie tussen Leo en mij is door deze toestand bijvoorbeeld nog weer een stuk hechter en completer geworden.
Ik ben dankbaar voor de vier kinderen die we hebben gekregen en die allemaal hierheen komen tussen vrijdagavond en volgend weekend. Daar voel ik me enorm door gesteund. Ook ben ik dankbaar voor de mensen die me in deze situatie geweldig steunen, mijn bloglezers, mijn familie en de mensen van de universiteit, van Leo’s werk.
Uiteindelijk is het allerbelangrijkste in het leven, belangrijker zelfs dan je gezondheid, het hebben van liefdesrelaties en warme vriendschapsbanden. Wat een gezeur hè? Moest er even uit….
FIJNE THANKSGIVING VOOR WIE HET VIEREN!

Even een updatetje trouwens: de röntgen wijst uit dat de longontsteking nog niet veel verbeterd is inderdaad en dat Leo in ieder geval tot na het weekend in het ziekenhuis ligt en dat hij daarna misschien overgeplaatst wordt naar de nierafdeling. Jammer genoeg heeft mijn gevoel me dus niet bedrogen.

15 Reacties op “Thanksgiving

  1. Waar ik allemaal dankbaar voor ben? Voor het afgelopen jaar! Nadat mijn lief 10 jaar ziek is geweest, waarvan de laatste 2 jaar heel ernstig, is hij in januari geopereerd en hebben ze het probleem op kunnen lossen. Het was wel een loodzware operatie maar het was zeer zeker de moeite waard. Het afgelopen jaar hebben we hier dan ook vreselijk van genoten, om de normale dingen weer samen te kunnen doen. Sinds 2 weken werk ik niet meer en nu vind ik het nog fijner.
    Ik wens jullie veel sterkte toe, het is een aanslag om zo’n zieke man te hebben. En voor Leo om zo ziek te zijn.

  2. Wat een schitterend blog! Dank je wel. Alleen zo jammer van al die kalkoenen (zegt deze vegetarier…). Janneke ik stuur je vanavond een mail . Voor vandaag een hoopvolle en dankbare dag gewenst…

  3. Ik vind het helemaal geen gezeur hoor, Janneke! Men vindt het soms doodnormaal, dat alles “goed” gaat in het leven. Maar soms kom je in een situatie, dat het tegenzit, door bijv. ziekte, ontslag, ruzie, of andere vervelende dingen.
    Ik kan me voorstellen, dat je over hierover gaat nadenken, vooral als je met ziekte wordt geconfronteerd.En dan is het fijn en goed dat je je zegeningen telt!
    Fijn dat je kinderen komen en dat je je gesteund wordt door allerlei mensen uit je omgeving.
    Jammer dat het nog niet echt goed gaat met je man, maar verlies de moed niet hoor! Hij is in goede handen, vertrouw daar op.
    Veel sterkte, ook voor jezelf, gewenst!
    Groet, Tineke

  4. Prachtig geschreven. Heel veel sterkte samen met je gezin.

  5. Janneke, moest aan jou denken toen ik onderstaande op mijn blog schreef. Om kvinnor vore kloka skulle världen stanna. Je kent het boek vast wel van Marianne Fredriksson. Op de flaptekst: Het zijn de zorgen en het afschuwelijke gevoel van ontoereikendheid die vrouwen de das omdoen….Zorgen hebben is de keerzijde van zorg geven. Degene die werkelijk om een ander geeft, hem ziet, naar hem luistert, hem liefheeft en met het meevoelt, moet erin berusten bezorgd te zijn. Styrkekram.

  6. Ik vind dit een heel mooi logje Janneke. Velen zouden kiezen voor de gezondheid, jij kiest voor liefde en vriendschap. Ik denk dat dat juist is. Maar je moet het maar kunnen zeggen juist op het moment dat een dierbare ziek is.
    Ik wens jou en Leo nogmaals veel sterkte. Hij is in goede handen en als alle webloggers nu even hun duimen in beweging zetten (mensen…. zet ze op scherp) dan moet er binnenkort verbetering komen.

  7. Soms denk ik wel eens: het gaat overal bij iedereen goed,waarom hier niet? En dan weet ik,overal is er wel iets,iets kleins,iets meer,nog veel meer of erger.Maar het houd je wel bezig.
    Wees blij dat je relatie nog wweer beter is,hebben hetzelfde ervaren een paar jaar terug.
    En we zijn er toch nog altijd weer dankbaar voor.
    Ze vinden vast wel wat het is en kan er aan gewerkt worden.Denk ook aan je zelf(maar nu ik dit schrijf,denk ik:deed je dat zelf ook toen?)
    Groet, Wilma

  8. Hoi Janneke,

    Prachtig in woorden gezet en zo ‘waar’ als wat. Ik zit zelf al in ‘geleende’ tijd en dat geeft je toch een iets andere kijk op zaken van alledag, dan menig mens om mij heen.
    Ik ben ‘blij’ dat er iets is vastgesteld bij je mannetje en dat ze nu daadkrachtig aan de slag kunnen. Hopelijk komt er een flink stijgende lijn in.

    Liefs Marja aka Borduurmuppet

  9. Mooi geschreven. En heel erg waar!

  10. Fijn dat je zoveel steun hebt en dat je kinderen komen. Zal een stuk rustiger voor je worden (geestelijk dan)/ fijne thanksgiving!! knufzz…peebee

  11. Fijn dat je gedragen wordt door je kinderen en vrienden, jammer dat de longontsteking van Leo nog niet over is, maar dan kan hij ook maar het beste in het ziekenhuis liggen.
    Ik wens jullie weer een heleboel sterkte en voor Leo een vrachtwagen vol beterschp.

  12. We willen jullie even heel veel sterkte toewensen en fijn dat de kinderen komen. Ps ik geniet van je blogs.

  13. Fijn dat je kinderen komen!!

    Corina

  14. Lieve Janneke, wat een mooie blog en wat geef jij daardoor, in al je zorgen, veel steun aan anderen.
    Wat heerlijk dat de kinderen naar jullie toe komen, dat zal voor jou ook een steun zijn.
    Barend en ik zijn in gedachten veel bij jullie en hopen zo dat het goed zal gaan met Leo.
    Geef Leo onze groeten en sterkte.
    Liefs Barend en Jeannette

  15. sterkte en veel liefs in deze moeilijke tijd.
    groet
    mien

Geef een reactie

