Hij maakt alweer lijstjes.


Natuurlijk weet je pas wanneer je de bodem hebt bereikt als je er weer een heel eind aan het bent uitkrabbelen, maar Leo had beslist een goeie dag vandaag. Niet alleen blijkt hij inderdaad GEEEN MRSA te hebben, maar zijn behandeling is ook ingezet. Dat wil zeggen: ze doen niks! Er is geen spoor van wat voor bacterie dan ook in het bloed gevonden en de vervelende waardes dalen allemaal, dus gaan gewoon zo door voorlopig. Hij krijgt alleen ’s nachts nog een infuus en hij heeft nu weer twee slangetjes voor de zuurstof in plaats van een masker.
Wat me nog wel zorgen baart, is dat hij geen tien minuten zonder zuurstof kan of zijn saturatie duikt onder de 90
Hij heeft voor mij weer een lijstje met to do dingen gemaakt, zoals hij altijd doet, heel vertrouwd. Zijn dag was een van de betere dus.
Dat kan beslist niet gezegd worden van mijn dag. Ik stik al de hele dag van de slaap en ik hoest flink. Ik ben niet vooruit te branden. Ik ben net thuisgekomen (half acht) en ik stik van de slaap alweer. Bij Leo op bezoek viel ik ook steeds in slaap, errug ongezellig. Zelfs hier achter dit berichtje zit ik regelmatig te dommelen.Ik geef er grotendeels aan toe. Weet je, al mijn hele leven val ik in slaap na een heftige emotionele situatie. Dat is gewoon mijn manier van verwerken welterusten dus allemaal!

23 Reacties op “Hij maakt alweer lijstjes.

  1. Slaap zacht Janneke!!! Laat het gaan!!!!
    Fijn lichtpuntje vandaag. Wil je hem morgen groeten van ons allemaal!
    XXX Arjan, Lydia, Anna, Sara, Suzanne en Jesse. XXX

  2. Klinkt voorzichtig optimistisch, goed dat de bloedwaardes zich herstellen.
    En nu naar bed jij!

  3. Hoi Janneke,

    Welterusten! Gelukkig geen MRSA. Wat het dan wel is, zal de tijd leren. Fijn dat Leo een betere dag heeft gehad. Wederom gaat er een stuwdam aan positiviteit en beterschap jullie kant op.

    Liefs Marja aka Borduurmuppet

  4. Lieve Janneke,
    val jij maar lekker in slaap hoor…. en verwerk al deze heftige toestanden op de manier die voor jou het prettigst is!!
    let nu goed op jexelf voor Leo wordt goed gezorgd en jij moet het nu voor jezelf gaan doen OK??

    een hele dikke knuffel van mij

  5. Geweldig dat van die lijstjes. En voor nu: sov gott!

  6. Ga jij nou maar lekker slapen na al die emoties van de afgelopen dagen / weken. Welterusten, ik kruip vanavond ook vroeg onder de veertjes. Heerlijk

  7. Wat fijn dat Leo weer aan het opknappen is!!
    Neem lekker je rust, dat heb je verdiend!!

  8. oh gelukkig dat er betere berichten te lezen zijn 🙂
    en slaap maar lekker bij nu je de kasn hebt.

  9. Fijn dat Leo een goede dag had en alweer lijstjes aan het maken is.
    Jij gaat als de wiedeweerga naar je bed en slaapt even alle onrust weg. Welterusten, jammer dat ik je niet even in kan stoppen, dat zou je nu even kunnen gebruiken, iemand die je lekker instopt en je een extra knuffel geeft. Je hebt het verdiend. Slaap lekker .

  10. Welterusten, slaap de emoties en de Jetlag e rmaar lekker uit!
    Geen infectie dus maar wat is het wel? Beterschap

  11. Het is ook niet verwonderlijk zeg,dat je in slaap valt. Gewoon aan toegeven hoor!
    Ze zullen heus wel uitvinden wat het is. Hij is nu in goede handen toch?
    Een groet,
    Wilma

  12. Nou je hebt niet gewacht met je avonturen totdat ik weer veilig terug was in Nederland. En inmiddels is er alweer heel wat gebeurd, en je koffers zijn ook al weer aangekomen. Maar er staat nog veel te gebeuren. Houd moed, alles sal reg kom!

  13. Geef er aan toe,en neem je rust.

  14. Nou, hartstikke fijn dat je in ieder geval weet dat je het op deze manier verwerkt. Slaap lekker!

  15. Welterusten, Janneke. Je zult op dit uur al lang in dromenland zijn, denk ik.
    Voor morgen: gezond weer op, en met ( hopelijk) nieuwe energie kun je de dag weer aan!
    Fijn dat Leo weer lijstjes maakt, dat is een goed teken.
    Beterschap voor Leo en voor jou: goede moed, dat alles weer goed zal komen.
    Groet, Tineke.

  16. Slaap lekker!!

    Corina

  17. Hardstikke blij te lezen dat er een goede dag is geweest. Terwijl ik dit schrijf hoop ik dat jij ver weg in dromenland bent zodat je er weer tegenaan kan morgen.
    Denk ook aan je eigen gezondheid, wat dat hoesten van jou lijkt me geen goed teken. maar ja je bent zoals je zelf schrijft doodmoe.
    Een goede nachtrust dan maar en morgen………Gezond weer op.
    Liefs Jeannette

  18. Slaap is een goede remedie voor heel veel dingen. Slaap jij maar eens flink door en laat de wereld maar doordraaien.
    Bemoedigende groet!

  19. het is al gezegd hierboven, maar ik zeg het toch nog een keertje: zorg nu maar lekker voor jezelf. en als dat is door te slapen, dan is dat zo. emoties kunnen je zo vermoeien…
    voor leo wordt gezorgd, dus geef nu maar lekker toe aan die zelfzorg!

  20. Als je er met een gezond slaapje van een uur of tien uitkomt is dat mooi meegenomen. Ik deel alle goede wensen die hierboven staan, dat je dat ook weet he. En voor de rest doe jij toch wel wat je zelf wilt. En dat is ook maar het beste 🙂

  21. Fijn dat het beter gaat! Zorg dat jezelf niet ziek eindigt hè? Probeer maar veel te slapen!

  22. Beetje een late reactie, ik had bij aankomst in Zweden geen internetverbinding meer. Nu twee dagen verder en gelukkig, ik kan weer! Vroeger misten we het internet niet, we wisten niet beter, maar nu! Vooral als je in Zweden bent en het een belangrijke schakel met Nederland is. Joh, wat mis je het dan. Vroeg me natuurlijk ook af hoe het met jullie ging. Nou, de berichten zijn beter, en gelukkig geen MRSA. En zo logisch Janneke dat je omvalt van de slaap. Zoiets vreet energie en nu kan je het een klein beetje laten gaan. Rust lekker uit en doe Leo de hartelijke groeten van ons met een dosis beterschap erbij!

    • Ja, ik wist dat jullie geen verbinding hadden. Ik reageer wel niet, maar ik lees jullie wel allemaal, tenminste de meesten. Ik zal Leo alles overbrengen….

Geef een reactie

