MRSA of ni


we gaan vanmiddag gezellig weer naar het ziekenhuis. We hadden nooit direct naar huis mogen gaan. Met Leo gaat het redelijk zolang hij niks doet. Als hij even opkomt, hijgt hij nog wel verschrikkelijk en moet een minuut of vijf bijkomen. Onze buurman kwam echter. Hij had gepraat met een kennis die in het ziekenhuis werkt en zij had gezegd dat hij onmiddellijk moet komen in een ambulance om op MRSA getest te worden. Zij was erg verbaasd en boos dat we naar huis gebracht waren. Als je uit bepaalde landen uit het ziekenhuis komt, moet je altijd eerst in isolatie en dan kijken ze weer verder tot je ‘schoon’ verklaard bent. Ik heb zijn koffertje al gepakt, deze keer wel met sloffen en een kamerjas. Over mij zwijgen we wijselijk. Ik heb natuurlijk ook in het ziekenhuis gelegen, of tenminste: ik heb er gekampeerd en gegeten. Ik heb er ondergoed uitgewassen. Als Leo MRSA zou hebben, is het tijd genoeg om ook mij te onderzoeken. In Zweden is helemaal geen MRSA en dat willen ze natuurlijk zo houden. Ik proef wel weer een beetje de arrogantie, zo van: hét is allemaal vies en gevaarlijk in die landen. Als Leo er zometeen aan toe is, bellen we 112 en gaan we met een ambulance naar het ziekenhuis
BAH, BAH, BAH!!!! Jullie horen weer……

14 Reacties op “MRSA of ni

  1. Ooh, ooh, het lijkt wel een “never-ending-ziekenhuisstory”.
    Maar had de DD niets over een kans op een MRSA-bacterie moeten zeggen? En had hij dit niet bij het betreffende ziekenhuis moeten melden dan?
    Nu moeten jullie het nota bene van een kennis van de buurman horen!
    Ik kan me voorstellen, dat jullie hier van balen, zeg.
    Maar als ik het goed begrijp is Leo nog niet beter, dus is het misschien sowieso wel goed, dat jullie naar het ziekenhuis gaan.
    Veel sterkte met alles, en het allerbeste!!
    Groet, Tineke.

  2. He jakkes!! Nou succes en sterkte maar weer!

  3. Het houdt maar niet op …. Sterkte.

  4. Balen weer zeg!! Sterkte!!

    Corina

  5. Ook dat nog! Het is zo dat je geïsoleerd wordt als je direct vanuit het buitenland wordt opgenomen in een zkh, wist niet dat dat (in Sweden) ook geldt als je gewoon naar huis overgeplaatst wordt… Je bent er mooi klaar mee…

  6. Sterkte gewenst, wat een toestanden, die DD had er natuurlijk ook aan moeten denken. Mijn zus is eens in Oostenrijk in het ziekenhuis terecht gekomen door een ski ongeval. Daar heeft ze een tijdje gelegen en uiteindelijk is ze met haar man, gewoon in de auto (op de achterbank) naar huis gekomen. Toen ze een afspraak had om de pennen en schroeven uit haar been te laten halen, werd ze eerst gelijk weggestuurd, want ze zou MRSA kunnen meenemen, toen hebben ze haar nog wel in een quarantaine afdeling bloed afgenomen om dat te controleren (door helemaal steriel ingepakte personen), later werd ze gebeld dat ze kon komen want er was geen MRSA gevonden.

  7. Oh ja, natuurlijk! Dat had m’n zwager ook, toen hij in Italie had gelegen in het ziekenhuis. Wat een gedoe weer. Hou nog even vol! Je bent in ieder geval weer in Zweden.

  8. Ach wat een toestanden weer …sterkte! Had de verzekering dat niet moeten weten trouwens??? Heb je nu ook niks meer aan natuurlijk ….

  9. He bah wat naar dat het allemaal zo moet lopen. Ik duim voor jullie allebei.

  10. Veel sterkte, ik heb gisteren met Maarten gebeld, lekker bij gebabbeld, we leven met jullie mee.
    Je blog lezen we wel eens maar nu dagelijks, Leo is tenslotte de broer van Marian.
    Groetjes Hans en Marain

  11. Veel sterkte, ik heb gisteren met Maarten gebeld, lekker bij gebabbeld, we leven met jullie mee.
    Je blog lezen we wel eens maar nu dagelijks, Leo is tenslotte de broer van Marian.
    Groetjes Hans en Marain

    • Ik heb jullie gisteren gemaild Hans. Toen ik vanmorgen wakker werd bedacht ik me ineens dat ik misschien naar je zoon heb gemaild. Vraag maar even bij hem na…… Sorry, mijn hoofd loopt een beetje om.

  12. Fijn dat Leo weer thuis is, we hopen dat hij snel weer aansterkt en weer uit de voeten kan. Het is hopeloos om beperkt te zijn.
    Groetjes Hans en Marian

Geef een reactie

