MRSA is nu wel de minste van onze zorgen..


Ht gaat maar door jongens, het gaat maar door! Om een uur of vier heb ik de ambulance gebeld om dan maar in godsnaam naar het ziekenhuis te gaan voor die MRSA . Leo was er echt niet slecht aan toe. Als hij even naar de WC ging, moest hij wel weer vijf minuten of zo bijhijgen, maar daarna lag hij weer lekker rustig. Maar wederom was het erg goed dat we gingen. In de ambulance bleek al dat niet alleen zijn saturatie veel te laag was, maar zijn bloeddruk was teruggevallen naar een bovendruk van 80 en een onderdruk van 55. Hij kreeg meteen een nieuw infuus in met vocht en zuurstof. Toen we bij het ziekenhuis aankwamen stonden ze al op hem te wachten. Hij kreeg er nog een infuus bij met vocht en omdat zijn saturatie, zelfs met een zuurstofslangetje onder de 90 bleef, kreeg hij ook een zuurstofmasker. Daar lag hij dan: twee infusen en een zuurstofmasker. Ze namen zijn temperatuur op: 35.9. De dokter werd erbij gehaald. De hele geschiedenis werd verteld. Hij werd naar de röntgen gebracht. Er werden monsters van zijn slijmvliezen genomen voor MRSA. De uitslag van de röntgen wees uit dat zijn longontsteking is toegenomen. Er is nu infectie in twee longen. Zijn antibioticakuur is afgesloten in Bogota en nu twijfelen ze of ze opnieuw antibiotica zullen geven. Ze weten nl. niet zeker of het geen kleine longbloedinkjes of embolietjes zijn, maar ze kunnen dat niet onderzoeken. Dan moet je nl. contrastvloeistof inspuiten en daar kunnen zijn nieren niet tegen. Zijn nieren hebben ook weer een klap gekregen. Ze zijn er zelfs slechter aan toe dan toen we in Bogota het ziekenhuis binnenkwamen. Ik geloof dat ze verder gaan onderzoeken morgen, maar nu ligt hij voorlopig op de afdeling infectieziekten HELEMAAL ALLEEN!!!!
Het was zo gek om naar huis te gaan! Ik heb 14 dagen naast hem in de kamer geslapen, hem zowat helemaal zelf verzorgd en nu mag ik morgen om elf uur bellen voor de uitslag van nieuwe resultaten. Niét dat ik dat doe, ik bel om acht uur. En als dan om elf uur er nieuwe resultaten zijn, dan ben ik er! Heel onzweeds, maar ik doe het lekker toch.
Op zijn kamer was zijn temperatuur gezakt tot 35.1, dus das niet hoopgevend. Wel was zijn bloeddruk gestegen tot 110-60, dus das beter.
Nogmaals bedankt voor jullie medeleven, het steunt me echt heel erg.
Hier en daar hap-snap antwoord ik ook, maar als ik niet antwoord heb ik je toch gelezen hoor! Toen ik thuis kwam om half tien vanavond heb ik eerst de frituurpan opgezet en heb patat voor mezelf gebakken. Ondertussen heb ik mijn kinderen proben te skypen met maar matig resultaat en nu ga ik lekker in televisiekamertje slapen bij de tv dus.. Even mijn hoofd leegmaken bij leeghoofdige tv of een leeghoofdige dvd….. Spreek jullie weer.

28 Reacties op “MRSA is nu wel de minste van onze zorgen..

  1. Sterkte voor jullie allebei!
    Opbeurende groet

  2. Ach,wat een narigheid toch!
    Wel goed dat Leo nu in het ziekenhuis ligt, want hij is behoorlijk ziek, als ik het goed begrijp.
    Wel sneu, dat hij helemaal alleen ligt en jij niet bij hem kan blijven.
    Tjeetje, ik wens jullie wederom veel sterkte en beterschap!
    Groet van Tineke.

  3. Lieve groeten en heel veel sterkte voor beiden!!

  4. Wat een Groote zorg! Sorry voor mijn vraag!

  5. Had die DD jullie niet moeten waarschuwen om Leo te laten controleren op SMRA en de verzekering weet die dat ook niet? Wat een toestanden!

    Gezien de saturatiewaarden, de lage bloeddruk, de lage temperatuur en verdere onzekerheden is het misschien wel beter dat Leo even onder controle in het ziekenhuis blijft. Dat alleen liggen heeft ook zo zijn voordelen, is mijn ervaring.
    Pas je goed op jezelf?
    Heel veel sterkte met alles en beterschap voor Leo. We blijven aan jullie denken in ons gebed.
    Liefs

  6. Heel veel sterkte en hou moed!! Rita

  7. Liefs, en heel veel beterschap!

  8. Hoi Janneke,
    Wat moeilijk allemaal. Veel moed en kracht gewenst. En over die embolie: dat had ik je meteen al geschreven, he. Want ik herkende veel van wat jij schreef van toen ik zelf die embolieën had. Als hij niet onderzocht kan worden, kan in elk geval ws. wel bloedverdunner gegeven worden. Als je bloed dun genoeg is kan er in elk geval géén nieuwe embolie meer komen en kunnen de oude bloedinkjes door het lichaam weggewerkt worden. Misschien kan je deze gedachte aan de arts voorleggen? Ik heb verder geen medische kennis, alleen ervaring. Toen ik destijds zuurstof kreeg was dat net stuff, zo fijn. Het is zo waardeloos en vermoeiend, zo’n lage saturatie… En dan ook nog geïsoleerd. Ik heb met hem en jou te doen.
    Teunie

  9. Jag önskar er all styrka!

  10. He bah, het zit niet mee. Heel veel sterkte. Voor jullie allebei.

  11. Sterkte!!

    Corina

  12. Ik kan gewon niet geloven wat ik lees. Het blijft maar stapelen….jullie hebben dit allemaal niet verdiend! Ik maak me een beetje zorgen ook om jou. Red jij het nog? Heb je steun?

    Dikke, dikke knuff opafstand!
    W.

  13. Ik hoop dat je goed hebt geslapen en er vandaag betere berichten komen. Heel veel sterkte.

  14. Tjonge dat klinkt echt om flinke zorgen over te hebben. Maar vertrouw erop dat ze nu heel grondig gaan zoeken. Heel veel sterkte, hou jullie taai !. Ik denk aan jullie! liefs Marijke

  15. Heel veel kracht gewenst. Leni.

  16. Lieve Janneke, zorg ook goed voor jezelf meis ….. ! Ik ben blij te lezen dat Leo in het ziekenhuis ligt, daar wordt hij zeker goed verzorgd. Heel veel liefde en sterkte, we bidden voor jullie.

  17. Wat een ellende, zeg. Het gaat maar door en door en door. Ik hoop dat er nu snel duidelijkheid komt en een behandelplan dat gaat werken. Leo is ook een doorzetter, zeg, dat ie helemaal niet klaagt, terwijl hij n.b. een dubbele longontsteking heeft.
    Sterkte jij, en ook wel weer grappig dat schrijft dat je de frituurpan aanzet. Zou ik ook doen in zo’n geval. Friet is troostvoer…

  18. Lieve Janneke, Heel Veel sterkte voor jullie !!!!

  19. goh, ik hoopte hier eigenlijk heel wat anders te lezen…dat leo weer helemaal opgeknapt was, nu hij terug in de zweedse gezonde lucht en minder hoog vertoeft… niet dus, wat een ellende zeg! maar mss wel goed dat hij terug in het ziekenhuis is, daar kunnen ze toch sneller inspelen op wat hij nodig heeft… wat zal hij afzien, met zo’n slechte saturatie… mijn eigen zuurstofvoorziening is momenteel ook niet al te best, en dat is errug lastig!
    heel veel sterkte voor jullie alletwee!

  20. Wat fijn dat jullie weer terug zijn in Zweden en dat de reis goed verlopen is. Ik begrijp dat je man nog flink ziek is. Dat is inderdaad een tegenvaller. Hij is nu het beste in het ziekenhuis, maar ik hoop dat hij snel op mag knappen en weer naar huis kan. We denken aan jullie! Met hartelijke groet, Janneke.

  21. Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Wij hebben er veel steun aan. Leo heeft goed geslapen volgens de zuster en zijn bloeddruk en temperatuur zijn aardig genormaliseerd. Ik ga er vanmiddag naartoe . Dan horen jullie verder

  22. We wachten vol spanning op je verslag van na je ziekenhuis bezoek. De eik is geveld, dat voelt niet goed….. Hou je taai en vergeet jezelf niet!
    Lieve groet,
    Jenni.

  23. Klinkt zorgelijk, helemaal omdat hij zich er nog best redelijk bij voelde.
    Hoop dat het snel beter met hem gaat en een passende behandeling gevonden en gestart kan worden!

  24. Verdorie, dat is toch niet de afloop zoals je wilde en had verwacht? Sterkte maar weer.

  25. Jullie krijgen heel wat voor je kiezen , maar ik lees dat het nu weer iets beter gaat met Leo, de bloeddruk 110-60 is al aardig en zal nog wel wat stijgen (ik heb heel lang 120-60 gehad en voelde me daar prima onder.)
    Nu hoop ik dat de nieren wat beter gaan werken, want die moeten niet teveel klappen achter elkaar krijgen. Maar Leo is nu weer in goede handen en hij gaat vooruit begrijp ik uit je verhaal. Sterkte meissie, ik denk aan je XXX

  26. sterkte!!!
    hopen dat het snel allemaal beter en makkelijker wordt.

  27. Oh nee toch, wat een doffe ellende voor jullie beiden. Wat goed dat je de ambulance hebt gebeld zeg. Het was ook nodig, blijkt. Arme Leo, niet weten wat er aan de hand is en dan ook nog eens goed ziek zijn. Het is superrot voor hem.

    Wel fijn dat je blijft schrijven. Zo blijf ik een beetje op de hoogte. 🙂
    Zo te horen ben je druk, maar red je je goed. Dat is ook fijn, niet?
    Dikke knuf!

Geef een reactie

