Doe er nog maar een paar dagen bij, maar dan heb je ook wat….


Eindelijk EINDELIJK weten we wanneer we naar huis gaan. Vanmorgen (voor ons dan) kwam dan eindelijk het mailtje dat we vrijdagavond pas vliegen en dan zaterdagavond om 6 uur ongeveer in Stockholm zijn. We vliegen niet over Amsterdam, waarom niet werd me niet helemaal duidelijk. Ze had het over luchtvaartregels of zo. Ik denk dat het voor hun te ingewikkeld te duur is om ook nog de KLM te organiseren. Hoe we van Stockholm naar huis moeten (drie uur rijden) is nog onduidelijk. Ze zeiden dat daar nog nader medisch advies over moet worden ingewonnen. Ze denken zeker dat Leo in Stockholm wonderbaarlijk genezen is en dat hij de koffers op kan pakken en in de trein kan springen. Het zou wel eens kunnen dat hij daar zonder zuurstof kan. Hier zijn we tenslotte op 2600m. En wij wonen zowat op zeeniveau. We zijn net naar de röntgen geweest voor een foto,in een rolstoel zonder zuurstof. Na een minuut of vijf begon Leo weer te hoesten en hij kreeg weer dat masker in zijn gezicht dat hij had voor we naar het ziekenhuis gingen. Ik ben benieuwd wat de foto laat zien…… Nu kon je ook goed zien hoeveel hij afgevallen is. De weegschaal hier liet een verschil van 8 kilo zien met vorige week. Hij wees vorige week al vier kilo lichter aan dan de weegschaal thuis, maar dat kan een verschil in weegschaal zijn. Hij is dus in ieder geval 8 en waarschijnlijk meer dan 10 kg. afgevallen. Nou is dat ook voor een gedeelte vocht wat in zijn benen zat b.v, maar zijn horloge is b.v veel te wijd geworden en hij heeft een beetje een dun nekkie gekregen. Ik ga eens op avontuur uit in de supermarkt. Straks als hij wakker is, hebben we nog een avontuur te verwachten: ik ga zijn nagels knippen! Ook van zijn tenen! Ja, we beleven hier verschrikkelijke spannende dingen!

21 Reacties op “Doe er nog maar een paar dagen bij, maar dan heb je ook wat….

  1. Een wonderbaarlijke genezing zou natuurlijk te gek zijn, maar het is handiger als er toch netjes vervoer naar huis geregeld wordt voor jullie. Gelukkig weet je nu wanneer jullie daadwerkelijk terug gaan, gevoelsmatig zal dat toch wel schelen, denk ik.
    Goede reis alvast voor jullie beiden!

  2. Het is wel een toestand zeg. Nog even volhouden! Wat zullen jullie blij zijn om weer gewoon in Zweden te zijn. Fijn dat jullie nu weten wanneer je naar huis kunt. Jullie geduld wordt wel erg op de proef gesteld! Het zou handig als het vervoer van Stockholm naar huis ook netjes geregeld werd!
    Leo is wel erg afgevallen,10 kg (op z’n minst) is niet niks! Hij is dus niet alleen benauwd van zijn slecht functionerende longen, maar lichamelijk ook behoorlijk verzwakt.

    Heel veel kracht en sterkte voor jullie beiden en voor Leo nog een flinke portie gezondheid! We denken voortdurend aan jullie! Lieve groeten van ons en een goede reis alvast voor jullie beiden.

  3. Nou das niet niks zo veel afvallen, gelukkig kunnen jullie binnenkort dan echt richting huis!! Kan me voorstellen dat je daar beide erg aan toe bent!
    Houd goede moed! En sterkte en beterschap voor beiden!
    gr sillie

  4. Nu kunnen jullie eindelijk gaan aftellen! Dat lijkt me wel heerlijk, na zo’n onzekere tijd.
    En komt er nu een arts uit Denemarken, om met jullie mee te vliegen?
    Er zal vast wel een oplossing komen voor de thuisreis in Zweden….
    Ik hoop, dat Leo, als hij eenmaal thuis is, snel aansterkt en helemaal zal genezen!
    Houd de moed erin hoor!
    Groet, Tineke

  5. Blij dat je weet waar je aan toe bent nu. Het blijft spannend allemaal. Ik zal blij zijn als jullie thuis zijn. En jullie natuurlijk ook! Hoop dat het allemaal goed geregeld gaat worden, dat moet gewoon. Sterkte lieverd en hou nog even vol. Gooi Leo maar vol met volle yoghurt, volle melk en slagroom. Of mag dat niet?

    • Nee, hij heeft een kaliumarm dieet en in yoghurt zit heel veel kalium en in melk iets minder, maar hij mag maar één glaasje per dag….

  6. Hehe,eindelijk hebben ze iets dus. Nah,als ze nu in Stockholm niets hebben,moet je maar naar de emergency gaan.Maar die dokter zal toch bij de landing niet verdwijnen?Alles sal reg kom.
    Kun je niet iets voor hem maken in een keukentje van het hospital?
    Groet en sterkte en alvast een voorspoedige reis!
    Wilma

    • Iets klaarmaken hier? Volkomen onmogelijk! Ik weet niet eens waar de keuken is. Hij heeft een strict dieet,maar krijgt allemaal zaken waar ik thuis niet over zou piekeren om te geven…. Soms durft hij ook bepaalde dingen niet te nemen omdat de dokter in Linköping dat echt zwaar afgeraden had. Ik heb hier natuurlijk ook die lijst met caliumgehalten op internet maar de helft van de vruchten kennen we niet. Er is hier een hele lekkere vrucht b.v. met kikkerdril (of sperma zo je wilt) erin, maar we kunnen de Spaanse naam niet eens uitspreken, laatstaan dat we de naam in het Nederlands weten!

  7. Mag toch aannemen dat een ambulance jullie keurig van Stockholm naar het ziekenhuis in Linköping brengt…..
    Nog even volhouden daar en voorspoedige reis

  8. Hoi Janneke en Leo,

    Ik ben een paar dagen afwezig geweest en heb mezelf net weer bijgelezen. Wat een toestand allemaal weer. Ik hoop dat jullie echt gaan vertrekken naar Zweden en MET zorg thuiskomen.

    Dan kan Leo weer aansterken en dat heb jij waarschijnlijk ook nodig na al die perikelen, petje af voor jullie beiden, zulke sterke mensen!

    Veel suc6 en beterschap!!!

    Groeten Borduurmuppet aka Marja

  9. Ik wens jullie heel veel sterkte. Voorzichtig knippen, hè?

  10. Hahaha die Marja, voorzichtig knippen. Dus Janneke: voorzichtig knippen hoor!
    En een goede reis voor vrijdag!

  11. Lieve Janneke, ik zou zo graag eens weten hoe het met LEO gaat, hoe hij zich voelt, wat hij voelt, of hij pijn heeft, wat de dokters zeggen over zijn lichamelijke toestand, of er een oorzaak is voor zijn zuurstoftekort (hart??) heeft hij medicijnen, is hij somber, slaapt hij veel? Gaat het beter of slechter of is hij stabiel? Slaap jij ook op zijn kamer in het ziekenhuis?
    Sterkte voor de komende 3 fagen en de reis terug.
    Liefs noortje

    • Je kan je misschien wel voorstellen dat ik daar een goede reden voor heb, Noortje en die reden is niet dat ik alleen mezelf interessant vind. Ik ben het helemaal met je eens dat mijn leven hier niet erg interessant is.
      Ik schrijf alleen over Leo en zijn gevoelens voor zover hij dat ook openbaar wil en dat is niet zo veel. Uit respect voor hem vertel ik dus een aantal dingen niet. Hij gaat onmiskenbaar vooruit, maar het gaat nogal langzaam. Ik slaap op de bank bij hem op de kamer, zie het stukje ‘a room with a view’ Over de oorzaak en zo, komen wij ook niet zoveel te weten en van wat wij weten, wil Leo een aantal dingen niet op het net hebben. De doktoren spreken een beetje Engels, maar ze voelen zich er duidelijk niet happy mee. Dit land heeft ook een hele andere mentaliteit, meer zoals bij ons vroeger. Het is dat we steeds vragen hoe de bloeddruk was, anders zouden ze helemaal niets zeggen.

  12. Ah lieve Janneke ik snap het hoor … mijn man zou ook niet zijn medische gegevens op het internet willen zien staan …. vandaag lekker kunnen poepen maar de bloeddruk was nog steeds 140/90 ..hahaa hij zou spontaan over scheiding gaan nadenken zeg!

    Sterkte .. beterschap …goede reis … we bidden voor jullie!

  13. Fijn dat je een datum weet. Maar het is toch wel heftig zeg. Hoop dat het thuis idd weer beter zal gaan…

  14. Goed, een datum en dag is er dus…..goed vasthouden hoor! Moet Leo straks in Zweden naar het ziekenhuis of mag hij mee naar huis? Het lijkt me echt een nachtmerrie om “zo ver van huis” in gezondheidsproblemen te komen (of in wat voor problemen dan ook). Heel veel sterkte samen…..
    Lieve groet,
    Jenni.

  15. Het is te hopen dat hij in Zweden weer snel de oude wordt. En dat jullie in de toekomst weer gewoon met vakantie kunnen gaan. Misschien dan alleen in de lage landen? Hoe dan ook. Het moet een prettig gevoel zijn te weten dat er veel webloggers meeleven. Nog een paar daagjes doorbijten.

  16. Hoewel het lang lijkt zijn een paar dagen nu misschien te overzien..
    Sterkte met wachten!!

    Corina

Geef een reactie

