Het helpt echt als je je hart lucht op je blog!


Nu hier vanmorgen gaat het alweer een stuk beter met me. Ik heb prima geslapen, alleen nog even kort gechat midden in de nacht, toen mijn dochter in Nederland wakker werd. Om te bewijzen dat het goed met ons gaat, volgt hier een piepklein leuk wetenswaardigheidje over Colombiaanse gewoonten. Toen ik vorig jaar in Mexico was, had ik er al van gehoord. Ze gingen dan met een auto vijf uur rijden naar de VS en kochten dan daar kerstcadeautjes en kleren omdat dat zoveel goedkoper is dan in eigen land. Bovendien is er meer keus..
Wij kregen bezoek van een andere Prof hier in Bogota, een Colombiaan. Hij was het weekend alleen met zijn kinderen, omdat zijn vrouw met drie vriendinnen naar Orlando, Florida was met ieder twee grote lege koffers, die ze vol mee terugbrengt met kerstcadeaus en kleren voor een heel jaar! Alles is daar vijf keer zo goedkoop als in Colombia. Het is een vliegreis van drie uur en dan delen ze met zijn vieren een hotelkamer. Als wij een vliegreis van drie uur zouden maken, zouden we in Moskou zijn of in Lissabon! Rome is maar twee uur vliegen, maar het zou toch niet in je hoofd opkomen om daar te gaan winkelen? Alles is zó goedkoop in de VS dat ze de kosten van de vliegreis en het hotel er met gemak 5x uithalen!
Leuk verhaal? Dan heb ik ook nog een mooi plaatje voor jullie van het uitzicht van onze kamer. De avondzon zette de gebouwen tegenover ons in een hele gele glans. Ik heb het snel op de foto gezet, want de zon gaat hier razendsnel onder, volkomen anders dan in Zweden.

11 Reacties op “Het helpt echt als je je hart lucht op je blog!

  1. Gelukkig dat je evengoed nog aan slapen toekomt en de mooie dingen in je omgeving ziet. Ik wens je heel veel sterkte en vooral voor Leo veel gezondheid en dat jullie maar weer snel in Zweden mogen zijn. Eigen haard is gouw waard. groetjes

  2. moet natuurlijk zijn ; goud waard

  3. Goed hoor; even een leuke wetenswaardigheid tussendoor….
    En nee, ik zou er niet zo gauw aan denken om met 2 lege koffers naar Moskou te reizen om te gaan shoppen!! Ha-ha-ha.
    Mooie foto met mooi licht!
    Is er al nieuws over jullie thuisreis?
    Groet Tineke.

  4. Zet hem op; het komt goed.

    Groetjes

  5. Mmm,te gaan shoppen in de States,is not a bad idea.Maar,ik hou niet zo van shoppen en de wegen worden minder ivm het weer(al wegen afgesloten),dus we blijven maar waar we zijn.
    EN voor jou lokt het niet om te gaan shoppen nu.
    Groet,ook aan Leo, Wilma

  6. Fijn om dit blogje te lezen!!
    Moed houden hoor!!

    Corina

  7. Wat een absurd verhaal, eigenlijk te gek voor woorden. Maar wat fijn, Janneke, dat er weer wat ruimte in je hoofd komt iets anders dan zorgen!

  8. Dat is apart, had ik nou niet gedacht.

  9. Mooie foto!
    *denk aan jullie*

    Liefs!

  10. Huh, nou dat zou ik dan dus nooit gedacht hebben, dat het daar zo goedkoop is. Zeker niet in relatie tot Columbia. Bijzonder.
    En je hart luchten helpt sowieso, waar je het ook doet. 😉

Geef een reactie

