Voorzichtig optimistisch…..


Nou , er schijnt nu toch iets te gebeuren. Er zijn tickets besteld voor dinsdagavond met Lufthansa. Er moet wel businessclass gereisd worden. Ik kan mee in economyclass, maar ook in businessclass. Leo wil me bij zich hebben, dus hét wordt businessclass. Het kost alleen een rib uit ons lijf, want mijn kaartje moet uit eigen zak betaald worden. ALS ik een reisverzekering had gehad, had dat nog niks uitgemaakt, want ik ben niet ziek. Ik had dus toch geen uitkering gekregen…… Het maakt nu ook niet uit, want we gaan gewoon nooit meer een grote reis maken. We durven niet meer. Ik ga maar eens naar mijn school mailen dat ik morgen niet op de lessen kan verschijnen. Een afspraak met een tandarts om mijn noodvulling die er ondertussen alweer uitgevallen is te vervangen door een echte, zal ik maar maken als we terug zijn en Leo daar veilig in het ziekenhuis ligt…….

20 Reacties op “Voorzichtig optimistisch…..

  1. OOOOOH, ik hoop dat het lukt!
    duim, duim, duim!!!
    Succes nog!
    Lydia

  2. In dit soort gevallen zijn alle andere dingen onbelangrijk. Eerst maar veilig zien thuis te komen.

  3. Mijn oude Oma zei altijd: ach wat betekent geld…(en ze had zelf echt helemaal geen geld!), het gaat om gezondheid! En zo is het, jullie moeten nu echt zo snel, veilig en comfortabel mogelijk naar Zweden. Nog even volhouden , goede reis!
    Marijke

  4. Pff wat een gezeik. Mijn moeder had in Nieuwzeeland problemen met haar knie, ze kon alleen met gestrekte knie vliegen en dat werd dus businessclass. Mijn vader vloog met haar mee en later werd alles vergoed door het ziekenfonds. Ik hoop dat alles wel goed komt bij jullie ….. de hoofdzaak is wel dat Leo gezond en wel weer thuis is straks!

  5. Tsssssssssssssssssssss. Wat een soap zeg. GTST is er niets bij. Hier kun je een heel televisieseizoen wel mee vullen. Compleet met lieftallige en vooral knappe verpleegkundigen, geslepen verzekeringsmensen, een longarts om met z’n allen verliefd op te worden, twee zielige slachtoffers, een zwangere die op alle dagen loopt en ambassadeurs met contacten her en der. Verzin nog iets leuks met dat vliegtuig, met de piloot en de stewardessen en de medepassagiers (een kaping door een stel prettig gestoorden) en voila.

    Maar ik wens jullie natuurlijk een spoedige en behouden terugvlucht toe.

  6. Tsssssssssssssssssssss. Wat een soap zeg. GTST is er niets bij. Hier kun je een heel televisieseizoen wel mee vullen. Compleet met lieftallige en vooral knappe verpleegkundigen, geslepen verzekeringsmensen, een longarts om met z’n allen verliefd op te worden, twee zielige slachtoffers, een zwangere die op alle dagen loopt en ambassadeurs met contacten her en der. Verzin nog iets leuks met dat vliegtuig, met de piloot en de stewardessen en de medepassagiers (een kaping door een stel prettig gestoorden) en voilá, succes verzekerd.

    Maar ik wens jullie natuurlijk een spoedige en behouden terugvlucht toe.

  7. Meeleef meeleef meeleef…

  8. Tjonge, jonge, wat een gedoe zeg! Ik hoop voor jullie dat het nu toch allemaal snel goed geregeld is. Ik was even een paar dagen weg ivm onze reizen, wat er dan allemaal niet gebeurd. Ik dacht even lezen dat Janneke en Leo weer in Zweden zijn, helaas nog niet.
    Heel veel sterkte en en een spoedige en goede reis naar huis.
    Lieve groeten van ons.

  9. zoals purperpolletje al zei het is net een soap!!!

    maar heel veel sterkte en eerst maar zorgen dat jullie veilig en wel thuis komen!

    dikke knuf voor jullie
    Alie

  10. Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie straks samen thuis zijn. Goede reis voor dinsdag!

  11. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie dinsdag eindelijk weg kunnen!
    En sterkte met je kies….(mijn noodvulling is er ook voor de helft af, ik voel met je mee)

  12. Oh, oh, wat leef ik met jullie mee! Het is inderdaad net een soap. Wat jullie meemaken, dat kun je niet verzinnen….
    Maar het allerbelangrijkste is dat jullie nu waarschijnlijk snel naar Zweden kunnen terugvliegen, en dat het met Leo zijn gezondheid weer in orde komt!! Hopelijk hebben jullie nog een “achterdeurtje” om alle kosten op te vangen?
    Heel veel sterkte daar, en een goede terugvlucht gewenst.
    Groet, Tineke

  13. Nounou wat een verloop weer.
    Inderdaad het allerbelangrijkste is zo snel mogelijk weer thuis te komen.

    Corina

  14. Fijn om over iets meer optimisme te kunnen lezen. We hopen van harte dat dit ook gaat lukken. Veilig samen thuis is het allerbelangrijkst. De nasleep zie je dan wel weer. Sterkte, succes en alvast een goede reis gewenst, of die nu dinsdagavond is of iets later. Kram Gon

    • Te vroeg gejuicht Gon. Het ziet ernaar uit dat jullie eerder thuis zijn dan wij….. Net een telefoontje gehad dat er een dokter overgevlogen moet worden t Denemarken en nu duurt het nog langer, er komt geen eind aan heb ik het gevoel…. Logje volgt…met foto’s

  15. Hej janneke…wat een gedoe weg…Ik hoop dat Leo gauw opknapt.

    Ik snap alleen t gedoe om een reisverzekering niet zo. Je zegt dat je niet met Leo mee mag vliegen in zijn klasse omdat JIJ geen reisverzekering hebt. Ik heb in NL met reisverzekeringen gewerkt en daar geleerd dat t zoo belangrijk is om die kleine premies te betalen en alles goed voor te bereiden voor t eventuele grote leed wat er uit voort kan komen. In Nederland kosten die verzekeringen geen drol om t zo te zeggen. Nu woon ik alweer een aantal jaar in Zweden en hou me hier niet zoveel meer mee bezig. Maar ook hier zijn we via onze Villa/hemförsäkring verzekerd tijdens onze reizen. Ook die verzekering kost geen drol op zn plat hollands gezegd.
    Hebben jullie niet zo een verzekering of waardoor komt het dat al je kosten niet worden gedekt?
    Ik weet dat jullie veel reizen en misschien heb je alles goed geregeld, ik ben gewoon erg benieuwd. Het kan een ander helpen om alles goed na te kijken. Ik hoop dat jullie snel weer thuis zijn!

  16. overigens is mn emailadres verkeerd gespeld….de laatste e in mn voornaam moet een a zijn.

    groeten mirjam

  17. Meen je dat nou echt, dat je geen grote reizen meer gaat maken? Of is dat een reactie op de emotie van het moment? Misschien dat over een tijdje alles er weer anders uit ziet? Of ben ik gewoon niet helemaal realistisch aan het denken? *Knuffel*

    • Nee Door. Dat hebben we gehad…. Gelukkig hebben we ze altijd gemaakt en kunnen we er op terugkijken met veel vreugde. Dat hoort nu eenmaal bij het ouder worden. Dan kan je bepaalde dingen niet meer doen. Daarom moet je de dingen die je graag wil doen zo snel mogelijk zien te doen, want je weet nooit wanneer je dat niet meer kan…..We zijn echt heel erg geschrokken hoor! We kijken er natuurlijk wel heel erg naar uit om thuis te komen, maar niet naar de reis. Daar kijken we niet naar uit…

Geef een reactie

