Never a dull moment, zullen we maar zeggen..


Nu werden we vanmorgen weer opgeschrikt door iets nieuws! Leo gaat de hele weg onder medische begeleiding, maar ik mag niet mee! Althans: zo voelt het. Omdat het over een zakelijke verzekering gaat vanuit de universiteit, hebben ze niks met mij te maken en wordt mijn terugreis helemaal niet gedekt en ook niet geregeld. Wat hun betreft, kan ik gewoon vanavond mijn oorspronkelijke vlucht nemen en Leo doodziek in Colombia achterlaten. Na wat paniekerige telefoontjes en mailtjes hebben we nu de verzekering zo ver dat ze gaan PROBEREN mij op dezelfde vlucht te krijgen en dan hebben ze creditcardgegevens nodig. Weet je, wij hebben wel eens uitgererekend wat een premie kost om een reisversekering af te sluiten en we hebben geconcludeerd dat wij nu al deze hele reis aan premie betaald zouden hebben, als we altijd een reisversekering zouden hebben afgesloten. Tant pis! Ondertussen hebben we nog wat ijzers in het vuur voor het geval ze het toch niet willen regelen.
Het ziekenhuis heeft een speciale afdeling voor gevallen waarin de verzekering moeilijk doet, onze vriend Bart, die hier woont en vloeiend Spaans spreekt, heeft een voetbalmaatje die op de Nederlandse ambassade werkt en hij kijkt of die wat kan doen en wij kunnen natuurlijk ook nog rechtstreeks weer met de verzekering bellen, een woedende baasbraal is niet te versmaden namelijk.
Het was precies wat Leo nodig had, niet dus. Nadat we gisteren gehoord hadden dat we niet op vrijdag konden reizen, was zijn bloeddruk al flink omhooggegaan en heeft hij een kwartier liggen hoesten. Vanmorgen heeft hij drie happen ontbijt door zijn keel kunnen krijgen, thats all. Ik hou jullie op de hoogte…

12 Reacties op “Never a dull moment, zullen we maar zeggen..

  1. Als dat soort instanties eens zouden beseffen dat regels er zijn voor de mensen en dat mensen er niet zijn voor de regels…. Sterkte met wachten, bellen, wachten, regelen, bellen, wachten etc.
    En hopelijk knapt Leo in de tussentijd een beetje op.

  2. 😦 Nou ja zeg, kunnen ze niet nadenken daar? Vervelend, ik hoop dat het geregeld kan worden.

  3. Jeetje ….. wat een gezeur ….. niet te geloven zeg! Sterkte daar!

  4. Tant pis ja. Je zou er gek van worden toch? Bureacratie….

  5. Pff,wat is nu het werkelijke doel van een verzekering?Geld inpikken en ze gewoon letterlijk en figuurlijk te laten stikken.Sorry,maar ik maak me altijd woest om dat.Ga eens een discussie met ze aan,houden ze niet van.
    Maar apart vliegen heb ik al eens eerder gehoord! Raar maar waar.Maar goed,we wensen jullie heel veel sterkte met dit en Leo,probeer rustig te blijven en kijk ze alleen maar aan,net als bij een boze hond of een beer,strak in de ogen kijken!!
    Groet, Wilma

  6. Wat een ellende allemaal, ik vind het nog vreselijk knap van je dat je niet totaal door het lint bent gegaan en ze er vreselijk van langs hebt gegeven.
    Ik hoop dat Leo al wat opknapt en dat de reis straks niet te belastend voor hem zal zijn.
    Sterkte met alles en hopelijk zijn jullie snel weer thuis in Zweden.

  7. Yesssssssssssssss gelukt 🙂

  8. Nah jah, wat een geneuzel! Het zou toch gestoord zijn als jullie niet samen kunnen reizen, Leo zal er niet van opknappen als jij niet bij hem bent dat snapt iedereen toch zeker wel?
    Ik hoop dat jullie kruiwagen baat heeft en jullie snel thuis zullen zijn!

  9. Wat afschuwelijk als je niet samen zou kunnen reizen. En in ieder geval ook niet voor midden volgende week thuis begrijp ik nu. Wellicht kan Leo nog wel wat meer opknappen dan voor de reis. En……..heb je tijd om te regelen dat je wel met dezelfde vlucht mee kan. We denken aan jullie, heel veel sterkte en beterschap. Inderdaad heel jammer Janneke dat we niet langs kunnen komen, ik denk ook dat we de eerste dag proberen door te rijden tot Gävle. Dat zal wel later in de avond worden, maar dan hoeven we de laatste dag nog maar 6 uur te rijden en zijn we voor het donker in Hoting.
    Nogmaals sterkte en wel thuis samen!!!

  10. Wat een tegenslag nu weer! Vreselijke instanties die verzekeringsmaatschappijen. Doen altijd moeilijk.
    Hopelijk vreet het niet te veel aan Leo, want zo wordt je bijna nog zieker.
    Veel sterkte met alles! En nu maar hopen dat jullie op de zelfde vlucht naar huis kunnen.
    Groet, Tineke

  11. Wat naar,opnieuw sterkte gewenst!!

    Corina

  12. Ik hoop zó dat het allemaal in orde komt. Sterkte!

Geef een reactie

