Ja, veilig aangekomen en de gevangenen ook.


Ik stond om half negen al op Schiphol, auto ingeleverd en al…
Toen heb ik toch zoiets leuks gedaan! Ik was het al een tijd van plan, maar nu had ik geld te goed van de overdracht van mijn zaakje. IK HEB EEN IPAD GEKOCHT!! Het valt nog niet mee om er op te werken, maar daar zal ik jullie later nog wel eens naar vragen. Ik kreeg voor 100 euro gratis accessoires er bij, dus ik heb eerst zo’n kek groen opvouwbaaar hoesje gekocht voor eroverheen. Daarna heb ik een doorzichtig velletje over mijn toetsenbord gekocht en een achterbeschermer. Vervolgens heb ik nog een ding gekocht waarmee je foto’s er op kan zetten en toen was mijn 100 euro op. De vlucht naar Frankfurt verliep zonder problemen. Ik zat aan het raam en het was prachtig weer. Ik had 45 minuten in Frankfurt tot ze daar gingen boarden. Na 50 minuten stevig doorstappen (voor zover dat gaat met een vervelende knie)was ik eindelijk bij de incheck! Gelukkig waren ze nog niet aan het boarden, want we moesten allemaal wachten. Na tien minuten kwamen er vier politie-agenten met twee gevangenen aan en die gingen er eerst in. Ik heb ze de hele vlucht niet meer gezien, maar toen we aankwamen, werd er een heel cordon om het vliegtuig gelegd en zij moesten weer eerst uitstappen….. Verder was het een prima vlucht, niet veel geslapen, niet veel gegeten, maar wel veel films gezien. De vlucht duurde 11 uur en 50 minuten. Ik kwam hier in het hotel om 03.00 uur ned. Tijd en 21.00 uur hier. Ik ben meteen gaan slapen en ik werd om een uur of zes uitgerust wakker. Straks nog even een middagdutje en ik ben er doorheen Tot nu toe voel ik me prima, Leo heeft veel last van de hoogte (2600m), maar ik heb er nog niet veel van gemerkt…. Vanavond het einddiner van Leo’s intensive en dan: vakantie!! Eerst wat bezienswaardigheden in Bogota, Dan gaan we vrijdag een weekend naar een prachtig dorp met koloniale trekjes in een prachtig landschap. Daar blijven en we tot zondagochtend en dan gaan we weer terug naar Bogota om maandagochtend het vliegtuig naar Cartagena te nemen aan de Caraibische kust, aan zee! Jullie horen nog verder en krijgen foto’s als mijn camera is opgeladen…..

22 Reacties op “Ja, veilig aangekomen en de gevangenen ook.

  1. Fijn dat je veilig aan gekomen bent. Geniet ervan, we volgen je wel en doe Leo de groeten!
    Liefs, Lydia

  2. Wat een lange reis! Heeft Leo last van zijn oren of wat is het precies? Geniet maar lekker van elkaar en van de vakantie!

    • Hij heeft vooral last van kortademigheid en hij moet hoesten. Ik werd ook al gewaarsch uwd voor hoofdpijn, maar ook daar heb ik geen last van.

  3. Zo die reis heb je in ieder geval in the pocket dus dat kan al vast niet meer fout gaan. Meevallertjes moet je altijd snel verzilveren voordat ze omslaan in tegenvallertjes. Dat is de les die ik ooit heb geleerd. Mocht je dan alsnog een tegenvallertje hebben of krijgen dan heb je in ieder geval je meevallertje al binnen gehaald.
    Veel plezier aldaar in het verre Bogota!

  4. Wow, gij wereldreizigster!!! Geniet!

  5. Heerlijk om zo met jou mee te reizen. Zo kom ik nog eens ergens 🙂 Ik kijk alweer uit naar je reisverhalen. En een ipad? De hele familie zit aan dat ding gekleefd, van Henk tot Willem. Maar ik heb er geen geduld voor om ermee op te leren gaan. Ik hou het maar bij m’n laptoppie.

    • Nou, dan mag je vandaag met me mee naar de tandarts! Vlak voor ik weg ging, kreeg ik een gaatje in mijn kies en ik heb er veel pijn aan. Nu hebben ze hier een tandarts geregeld . Het is nu half zes en om half acht word ik opgehaald. Ik neem voor de zekerheid van te voren een flinke doses paraceatamol, want ik weet niet of ze hier verdoven.

  6. Je komt overal, Janneke. Ook op de plekken waar het, volgens de kranten, gevaarlijk is. Het stelt me een beetje gerust. Want Maria gaat in december voor veertien dagen naar Guadalagara (Mexico) vanwege familiebezoek. En je hoort zulke verschrikkelijke dingen over dat land dat ik haar node laat vertrekken. Maar men zegt dat die dingen zich in andere delen van het land afspelen. Enfin, er zijn dingen die je moet leren loslaten.

    • Ja hoor Plato, ik ben er ook geweest. Met de bus, want het is gevaarlijk om een auto te huren in Mexico. Als je even ergens naartoe gaat, vind je hem zonder wielen terug! Prachtige omgeving, ga je niet mee?

      • Nee, ik heb een hekel aan vliegen. Ik schrik een beetje terug van dat Mexicaanse drugsgeweld en ik spreek geen Spaans. Dus om nu veertien dagen er een beetje bij te zitten en wat dom como estas te mompelen, daar doe ik niemand een plezier mee. Vermoedelijk ga ik met zoon een minitripje maken per trein.

  7. bogota…. brengt jeugd herinnneringen terug, daar gingen we vaak heen op kleine vakanties 🙂 ( ik vond de mensen er altijd zo mooi)

  8. Ik hoop dat het bezoek aan die tandarts is meegevallen.

    Verder een fijne tijd en geniet van de vakantie. Ik kijk uit naar je volgende reisverhaal!
    groetjes en wees voorzichtig!

  9. Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Ik ben benieuwd naar je reisverhalen! Geniet er maar van.
    Je bent wel een bereisd persoon, zeg!
    En succes bij de tandarts; altijd vervelend als je in het buitenland naar een arts of tandarts moet. 😦
    Groet, Tineke

  10. Wat heb je toch een spannend leven! Heerlijk, geniet van al het reizen en al je ervaringen. Ik wilde dat ik even met je mee kon….

  11. Geniet heerlijk samen aan de Caraïbische kust volgende week. We kijken uit naar je volgende logje en naar foto’s.

  12. Pff,even bijgelezen.Niet mis allemaal.Hebben ook eens zoiets gehad.Vliegtuig was vol,dus manlief kon niet mee!Hij had een ticket,maar dat maakt niets uit,zeiden ze.Gelukkig kwam hij wel mee.
    Succes bij de tandarts en wss is het al voorbij als je dit leest.
    Groet uit een vriezend land!
    Wilma

  13. Goede morgen fijn dat je heel bent aangekomen, geniet straks van alle leuke dingen die jullie gaan doen.

  14. Cool Janneke! Je hebt het gewoon gedaan.

    Geen Wordfeud installeren, want anders ben je verkocht.
    Hoewel… ik doe het inmiddels alweer een stuk minder.

    Nogmaals, heerlijk dat je er was vorige week 🙂

    Liefs!

  15. He jullie: geniet!
    Ik hoop op foto’s….

    *knuf*

  16. Een iPad en reizen is een prima combinatie!! Ik heb de iPad al, nu het reizen nog… 😉 (hoewel we vorige week nog bij Ellen in Zwitserland zaten!! Jaaaa!!)

Geef een reactie

