Heb ik weer……


Verstrooid tot op het bot ben ik! Allles keurig geregeld! Koffer gepakt op de laatste dingetjes uit de droger na, reispapieren in een keurig mapje, kleren klaargelegd die ik aandoe, fototoestel ingepakt, stekkertje erbij, oplader erbij, mijn twee mobielen in het tasje en toen heb ik nog even mijn portemonnee uitgezocht.De kaartjes en kaarten en het geld dat ik niet meeneem, keurig in een la gelegd, mijn portemonnee erbij en vervolgens, als ik mijn creditcard, bankpasjes, mijn rijbewijs en mijn Zweedse identiteitsbewijs in het tasje wil doen, BEN IK ZE KWIJT!!!! Overal gezocht, alles overhoop gehaald, gebeden, weer gezocht, de vuilnisbak leeggehaald BWAAAH en tenslotte – na anderhalf uur koortsachtig zoeken – in paniek mijn dochter gebeld. Zij heeft heel rustig en lief gevraagd wat ik allemaal gedaan had en waar ik allemaal al gekeken had. We kwamen er niet uit. Kijk, geld heb ik wel, desnoods ruil ik zweedse kronen voor euro’s in of dollars, maar ik heb een auto gehuurd op Schiphol en die krijg je niet mee als je je rijbewijs niet kan laten zien. Trouwens ook niet als je je creditcard niet kan laten zien……
Ik had nog twee uur om te zoeken. Bijna onmiddellijk nadat mijn dochter opgehangen had en beloofd heel hard aan mij te denken, vond ik ze op de rand van het bureau. Mijn rabobankpasje heeft ongeveer dezelfde kleur als het hout. Ik had nog even gekeken in een la of er misschien nog een bankpasje lag wat ik mee moest nemen en helemaal vergeten dat ik daar nog had gekeken…………. Pfffff, nou de reis kan beginnen. Ik kan zelfs nog even stofzuigen, ik heb nog een goed uur. Ik ga mijn koffers in de auto zetten, tot later!

23 Reacties op “Heb ik weer……

  1. Weet je zeker dat we geen tweeling zijn? Ik ben nl. precies zo.
    Ik wens je in ieder geval een goede reis.

  2. Met een grote lach op mijn gezicht, want wat klinkt dit bekend. (Zowel met jou in de hoofdrol, als ikzelf). Ben blij dat je toch nog op weg kan. Be carefull!!

  3. Oh, wat een paniek. Gelukkig is alles goedgekomen. Een goede reis.

  4. herkenbaar, misschien meer reiskoorts dan verstrooidheid?
    Goede reis
    Marijke

  5. Irritant zeg, en dan op zo’n moment… Ik zou helemaal inde stress schieten! Glukkig is het goed gekomen. Prettige reis en verblijf!

  6. Denk aan je en hoop dat je nu alle stressvolle dingen achter de rug hebt en nu alles zonder problemen verloopt. Ben je wel voorzichtig?

    Liefs,
    Mariam

  7. Ik zeg niks ….. ik denk 3 letters… 🙂

  8. heel herkenbaar!!! Goede reis… knufzzz,,,peebee

  9. Goede reis hoor! Geniet ervan en hopelijk heb je snel weer gelegenheid om hier te schrijven!

  10. Welkom in het ijzig koude Nederland!!

    Corina

  11. Mensenkinderen wat een spanningen. Gelukkig is het goed afgelopen. Heel fijne reis gewenst.

  12. Je bent gelukkig weer veilig aangekomen. Wij hebben het eens gehad, dat we in Faro aankwamen en toen bleek pas, dat mijn man niet zijn eigen paspoort had gepakt, maar dat van onze dochter en die is veel mooier dan haar vader natuurlijk en ze heeft ook geen baardje.
    Nou dat was nog een hoop gedoe, naar de nederlandse consul in Faro, onze dochter bellen die de pas van Pa moest faxen, hij pasfoto’s laten maken en toen een nooddocument gekregen. (nou ja moeten kopen natuurlijk)
    Dat was een zeer chaotisch begin van onze vakantie.
    Ik hoop dat jij een fijne week hebt hier en dat Repeltje iets lekkers echt nederlands voor je te eten maakt.

  13. Oh, zo chaotisch kan mijn moeder ook af en toe zijn. Maar gelukkig kwam alles goed!

  14. Zo herkenbaar Baasbraal…zo herkenbaar…gelukkig komt alles vaak op z,n pootjes terecht hè..
    Hé daar is Evelien met Jaimey en Dean.. ik ga van de kinderen genieten:)

    spreek je wel weer

  15. Huh? Ik had een reactie gezet maar ik zie het niet staan . . .

    Ooit is mijn man bij aankomst op het vliegveld in Faro, tot ontdekking gekomen dat hij het paspoort van onze dochter bij zich had iplv dat van hemzelf.
    Op schiphol hadden ze er kennelijk niet naar gekeken.

    Nou ja jij bent goed aangekomen en hebt een gezellige week voor de boeg begrijp ik.

  16. Och reisstress: herkenbaar!
    Gelukkig heb je alles en mag ik je zondag verwelkomen!

  17. Kan ik nu niet meer reageren hier?

  18. Ik heb al een paar reacties neergezet, maar die verdwijnen zeer mysterieus in het niets. . . 😦

  19. Dat is stressen…..goede reis!

  20. Ik had het vandaag over Janneke. Toen zei Draakje: bedoel je “lieve Janneke”? Ja jongen, die bedoelde ik.

Geef een reactie

