Update over Leo’s reis….


Omdat ik nog gasten had zaterdag, kon ik niet het hele verhaal vertellen. Ik heb bij elkaar wel vier uur aan de telefoon gezeten. Het vliegtuig van Amsterdam naar Frankfurt vertrok om elf uur. Voor die tijd moest ik ze bereiken om te vertellen dat Leo weliswaar niet van Amsterdam naar Frankfurt vertrok, maar wel van Frankfurt naar Bogota. Daartoe moest ik contact opnemen met de desk van Lufthansa op Schiphol. Eerst googlen natuurlijk en dan krijg je tig mailadressen, maar geen telefoonnummers. Toen ouderwets geprobeerd met telefoongids.nl en ja hoor: een 0900-nummer! Daarmee kan je niet uit het buitenland bellen. Toen heb ik de desk van Schiphol gebeld, maar die konden niets voor me doen. Na een poosje soebatten en dwingen om met me mee te denken, gaven ze me een telefoonnummer van Avia of zo. Ik bellen “Nee mevrouw, u zit hier helemaal verkeerd. Wij hebben niets met Lufthansa te maken. Kunt u de desk van Schiphol niet bellen?” Ja, die hadden me naar haar doorverbonden. Ik weer de Schipholdesk gebeld. Ik kreeg iemand anders en die gaf me het nummer van Lufthansa hoofdkantoor. Daar kreeg ik 10 minuten lang in gesprek.. Ondertussen was het kwart voor elf. Toen kreeg ik ineens het lumineuze idee om mijn dochter in Nederland te bellen. Zij heeft onmiddellijk gebeld, maar tegen de tijd dat zij contact had, was het vliegtuig al bijna vertrokken en Leo was van de passagierslijst geschrapt. Het enige wat die mevrouw kon doen, was een aantekening maken dat hij geprobeerd had te cancelen, maar dat dat niet op tijd gelukt was. Ik was daar niet tevreden mee en o, wat kreeg ik gelijk! Toen ben ik dus met Lufthansa in Frankfurt gaan bellen. Gelukkig hadden die wel een gewoon nummer. Na wat gepuzzel vond ze Leo’s naam nog op de lijst voor Bogota staan als ‘no show’ Dat betekent dat je niet bent komen opdagen. Het kon hersteld worden, maar dan moest hij zelf naar het ticketbureau gaan en het een en ander bijbetalen + luchthavenbelasting. Ze wist niet precies hoeveel dat was, anders had ik het ook vanuit hier kunnen betalen. Om 10 over een belde Leo dat zijn vlucht naar Colombia inderdaad gecanceld was, of althand zijn plaats en dat hij nu in de rij stond voor het ticketbureau….. Het enige wat ik daarna kon doen was bidden….
Uiteindelijk belde hij me om 12 minuten over half drie, vlak voor het vliegtuig vertrok. Hij zat net en was als ALLERLAATSTE passagier naar binnen gegaan op een noodticket. Omdat ik alle toeters en bellen had opengetrokken, stond er daar ergens dat het zijn schuld niet was of zo. Ze hadden geen tijd gehad om het uit te zoeken en een noodticket gemaakt. Wel was hij zijn mooie gangpadplaats kwijt, want die was al een een ander gegeven en dus moest hij ergens in het midden zitten.
Om een uur of zes vanavond belde hij, dat hij goed was aangekomen en zich gewoon geconcentreerd had zodat hij tot rust gekomen was. Helaas is zijn koffer er nog niet, maar daar wisten ze van en hij komt waarschijnlijk vanavond (bij hem vanavond) aan en wordt dan naar het hotel gebracht.
PFOE……
Toen ik gisteren mijn gasten wegbracht, zat diezelfde juffrouw van de KLM er nog. Ik heb haar verteld hoe het was afgelopen en dat KLM een claim tegemoet kan zien van de kosten die we hebben moeten maken… Toen kreeg ik een compensatiebon van 50 Euro, tjonge, jonge, ik heb bij elkaar wel meer dan 1000 Euro schade! Ik hoop dat Leo het terugkrijgt van de Uni…
Nou en hierna komen er alleen nog maar leuke logjes, over de SCHITTERENDE herfst hier en dat ik zo’n leuke week gehad heb met mijn vriendin en haar kinderen en over dat ik – dinsdag al – naar Nederland kom en de volgende dinsdag naar Bogota vertrek, hopelijk zonder al te veel strubbelingen.

14 Reacties op “Update over Leo’s reis….

  1. Jij zal eens zonder een belevenis zitten zeg!
    Keep it cool!
    Groet leo van me als je hem spreek.
    Lydia

  2. Wat een verhaal, zeg!
    Hopelijk verloopt jouw reis met veel minder toestanden.
    Alvast veel plezier in Nederland en Bogota!
    Krijgen we vanuit dat verre land ook je belevenissen te horen? ( Via je blog dan…ha-ha)
    Groet, Tineke.

  3. Pffff wat een verhaal, wat een schade! Succes met je eigen reis / reizen!

  4. Met vliegtuig reizen is het ergste wat er is……Het is een maffia wereld!! Maar ja we kunnen slecht zonder en dat weten ze.
    Nu cooling down en genieten de komende weken
    Marijke

  5. Lieve help, wat een ellende. Ik ben eens (buiten mijn schuld) in het verkeerde vliegtuig gestapt. Werd gearresteerd in Amerika (ging naar Canada) omdat ze dachten dat ik drugs bij me had. Omdat ik een paar uur had vastgezeten was de stewardess die me zou helpen naar het goede land te gaan, inmiddels verdwenen en kon ik alles zelf uitzoeken. Leuk, mijn eerste vakantie alleen op 18-jarige leeftijd. Maar zoals je ziet is dat ook allemaal goed gekomen.
    Je hebt wel altijd iets te vertellen, dat moet je dan maar als voordeel zien.

  6. Een mooi staaltje internationale bureaucratie. Wat een geld gaat er dan in zitten om dat weer te repareren. Onvoorstelbaar.

  7. Jemig, het is dus goed gekomen met de reis, maar wat een gestress en gedoe zeg.

  8. Wat een toestand zeg, ik hoop dat je iets kunt declareren bij die monopolistische vlieglui, is toch niet te geloven, je zou er een hartverzakking aan overhouden.

    Hopelijk vlieg jij luchtiger.

    Groeten Marja aka Borduurmuppet

    PS Hoe is de naaimachine jacht?

  9. Zo’n maatschappij weet ook wel flink de boel te verstoren. Jammer is dat toch altijd. KLM heeft heel wat ingeleverd toen ze gingen samenwerken (?) met France Air en het komt ze niet ten goede. Dat zie maar weer. Hopelijk krijg jullie een groot deel vergoed maar ik vrees dat je daarvoor een lange adem moet hebben.
    Veel plezier in Bogota in ieder geval en hopelijk verloopt jou reis wel vlotjes.

  10. Hemeltje lief wat een enorme toestand! Ik heb net je laatste logjes gelezen: schandalig hoe je dan als consument in je hempje staat! Ik ben het eens met Plofje: je zult van de lange adem moeten zijn…hoe was Leo onder de toestanden? Schoot hij in de stress of is hij redelijk geltaten in die situaties? De Bevelvoerder is heel stoicijns in zulke gevallen. Had hij ook met Wijzemans toe ze de verkeerde TGV hadden naar Disney. Ik daarentegen zou in de stress zijn geschoten…

    Sterkte!

    En….tot zondag! Ik verheug me er enorm op!

    • De stoïcijn in onze familie ben ik. Leo kan helemaal niet tegen dit soort toestanden. Zijn handen waren al aan het trillen toen we nog alleen maar in de rij stonden in Linköping. Voor de rest heb ik alleen nog maar zijn stem horen trillen als ik hem aan de telefoon had…..

  11. We gaan in de herkansing: ik zal oppassen voor busjes.
    Vertel me: wat eet je graag? Iets wat je in Zweden niet kan krijgen?

    • Eigenlijk vind ik alles heerlijk. Ik hou van hollands eten, maar ook allerlei buitenissige, pittige gerechten eet ik graag. Het enige wat ik niet wil is alcohol in of bij mijn eten. Verras me maar zou ik zeggen. Ik kijk er naar uit…

  12. Wat een toestanden Janneke, ik hoop dat jij dat straks niet zult hebben. Trouwens 50 euro, terwijl je zoveel extra geld moest betalen, is natuurlijk een lachertje.
    Ga je gezellig bij Repel en de Daltons eten ? Geniet ervan allebei.

Geef een reactie

