Sjoerd heeft altijd gelijk, deel II


Deel I staat hier…..

Een tijdje geleden alweer zat ik op Skype met Sjoerd en Maaike toen ineens KNAL!!! een vogel hier tegen het keukenraam vloog!
Ik rende naar buiten en daar lag hij, met zijn bek wijdopengesperd te hijgen…. Ik pakte hem op en nam hem mee naar de computer waar ik raad vroeg. Sjoerd zei dat ik hem gewoon ergens op een plekje moest zetten en dat hij vanzelf weer weg zou vliegen als hij bijgekomen was. Dat durfde ik niet want ik had op dat moment die moordenaars katten van Jessica. Ik geloofde er niks van dat die vogel ooit nog zou kunnen vliegen. Hij had minstens een hersenbloeding opgelopen. Zijn bekkie was uitgescheurd bij de mond(snavel-?)hoeken; het was echt heel zielig….. “Je zal het zien”, zei Sjoerd “straks gaat hij ineens bewegen en dan kan hij weer vliegen”.
We praatten nog even door over dat hij gelijk had en dat ik al courgetjes had aan mijn planten en dat ze nog steeds doorbloeiden, terwijl ik de vogel in mijn hand had. Ineens stootte de vogel een paar rauwe kreten uit – ik voelde onder mijn handen dat hij zijn vleugels wilde uitslaan – en begon in mijn handen te pikken heel zachtjes want zijn snavel deed waarschijnlijk nog pijn.
Ik liep naar buiten en deed mijn handen open zodat de vogel los op mijn uitgestrekte hand zat. Even bleef hij verbaasd zitten en toen rrrrrrrrrrt, weg was hij.
Aan dat verhaal moest ik afgelopen vrijdag denken. Ik had al zeker een week geen rondje tuin gedaan. De appels van mijn derde boom zijn nog niet zover, de aardappels zijn gerooid, de uien ook en het is hier flink herfst. Wel hebben we vorige week nog een hele mooie week gehad, net als jullie. Maar vrijdag liep ik weer eens helemaal door de tuin en tot mijn stomme verbazing zag ik dit:

Ik had er al zeker 10 afgehaald, maar deze waren met het mooie weer nog even flink doorgegroeid!
Jullie zien het: Sjoerd heeft ALTIJD gelijk!!!

PS: Zien jullie het geboortekaartje van Naomi op de achtergrond?

12 Reacties op “Sjoerd heeft altijd gelijk, deel II

  1. Mag ik ook het adres van Sjoerd, gemakkelijk zo’n man.
    Mijn zoon had eens een waterhoen gered die was vastgeplakt op het ijs. Het beestje lag voor dood in een doos bij de kachel en ondanks liefdevolle verzorging (de kinderen hadden zelfs levend voer voor hem gehaald bij de dierenwinkel) was er geen leven in te krijgen. Vanwege de kinderen besloten we het toch nog een nacht aan te zien maar we vreesden het ergste.
    ’s Avonds kwam er voorzichtig beweging in de doos, het beestje hapte naar adem, ging staan en rende ineens als een bezetene door de kamer. Haha, we schrokken ons een ongeluk en mijn lief heeft hem de volgende dag samen met de kinderen weer in de natuur uitgezet.

  2. Niet zeggen hoor, daar wordt hij verwaand van (o: Wel fijn om zo iemand in de buurt te hebben. Kaartje is leuk. Hoe doet Naomi het?

  3. Dat wordt courgettensoep vanavond. Wat een joekels.

  4. Ik hoop dat de vogel weer helemaal fit is. 😉
    Mooi geboortekaartje!

  5. Dat is een leuke / lekkere meevaller, zo een verrassende oogst! Mooi kaartje en … handige zoon!

    • Sjoerd en Maaike zijn, hoewel van de leeftijd van onze kinderen, vrienden van ons. Wij kennen Sjoerd uit Nederland, maar zij zijn een jaar voor ons al naar Zweden verhuisd……

  6. Hier ook zo’n vogel…met wijde vleugels zo beng tegen het raam. Het ziet er spectaculair uit, de afdruk die hij of zij achterliet, ik heb het nog niet gewassen, want het ziet er echt heel mooi uit. Mmm beetje bizar dit. Deze vogel vloog gelukkig zelf weer weg!

    Die courgettes zijn groot zeg..

  7. Handig, om zo iemand als Sjoerd “achter de hand” te hebben! 😉
    En die courgettes zijn super, zeg! Wat ga je er allemaal mee maken? Kun je ze ook invriezen, of is dat een domme vraag?
    Mooi en lief geboortekaartje van je kleindochter!
    Groet, Tineke.

    • Courgettes zijn het lekkerst gerooosterd vind ik. Verder gebruik iik ze in de pastrasaus. Je kunt ze ook invriezen en zelfs drogen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. In de koelkast blijven ze 2 maanden goed, dus ik eet er iedere keer wat van nu…..

  8. Maar ja wat voor vogel was het? Ik ben als vogelaar heel nieuwsgierig? Groot, klein, welke kleur?

    • Er zijn hier een aantal vogels waarvan ik de naam niet goed weet! Dit was volgens mij een meesje, geen pimpel- of kool-, maar een ander meesje, vrij klein dus. Er zijn hier iik kwikstaartje, zo schattig!

  9. Courgettes zijn ook heerlijk zoet-zuur ingemaakt! En dan genieten (net als van zure augurken zeg maar), wij eten ze dan bij raclette maar ook gewoon bij een broodmaaltijd

Geef een reactie

