Een prachtig toetje


De zomer is hier nu echt voorbij. Net zoals mensen bij het verouderen grijze strengen in hun haar krijgen, krijgen de berken hier gele strengen in hun loof. De eiken verschieten langzaam naar bruinrood en ik heb al een enkele vuurrode boom zien staan (ik vergeet steeds hun naam). Alleen het gras is nog verschrikkelijk groen. Het is hier nog redelijk van temperatuur, meestal rond een graad of 15/17 en iedere paar dagen hebben we een aantal uur regen.
In mijn tuin zijn de herfstanemonen en zonnebloemen zo goed als uitgebloeid, de flox heeft nog een enkele verlate bloem en er komen aarzelend wat herftasters uit. Meestal begint het hier te vriezen als ze goed uitkomen. Gelukkig bloeit de lathyrus stug door. Maar het absolute toetje is mijn koninginnekruid! De hele zomer is het gegroeid en moest ik het steeds hoger stutten. Begin augustus begonnen de bloemknoppen zich te ontwikkelen, maar pas in september zijn de knoppen opengegaan.Prachtig en majestueus staat het in nu volle bloei. Uit ieder klein bloempje komt na verloop van tijd een klein sterretje en dan lijkt de plant overdekt met waterduppeltjes(hele kleine waterdruppeltjes). De kleur is prachtig. Ik heb heel veel kleding in die kleur, dus misschien ben ik stiekem ook wel een koninginnetje ……

Alles in het kader van http://momentsandmore.wordpress.com/2011/09/12/moments-on-monday-challenge/

11 Reacties op “Een prachtig toetje

  1. Geniet je ook fijn van de vlinders op je Koningin.
    Vrolijke groet

    • Nou, ik moet zeggen Rob, dat ik nog niet zo veel vlinders op mijn koningin heb gezien! Er zijn uberhaupt niet zo veel vlinders meer denk ik.

  2. Heel mooi!!

    Corina

  3. Ze staat er prachtig bij.

  4. Wat een prachtig stukje heb je hier geschreven…..en ja, de koningin is een toetje!

  5. Koninginnekruid, ik had er nog nooit van gehoord maar ik vind hem prachtig!!! En trouwens ook mijn favoriete kleur 🙂 ivm kleding.

    Bedankt voor je reactie op “opruimen”. Ik was er bijne zéker van dat jij wel naar de filmpjes zou kijken en dat je zou zitten schateren!

  6. Wat heb je dat prachtig beschreven!

  7. Oooh, wat kijk ik uit naar het moment dat ik ook trots kan zijn op mijn tuin… (duurt nog minstens een jaar…. of twee, ben ik bang… *kreun*)

    • @Wondelgijn: Maar meid: je hoeft in ieder geval niet te wachten tot je 63 bent! Enne ik kijk er ook naar uit dat jij trots bent op jouw tuin!

  8. Ha Janneke, Ik heb weer al je logjes gelezen, dus ben ik weer helemaal “bij”. (Wij waren nl. op de camping in Zeeland).
    Prachtige plant met die paarse bloemen, zeg!
    Groet, Tineke.

Geef een reactie

