Nou mijn koffer nog….


Vanmiddag om kwart over vier landde mijn vliegtuig veilig in Linköping. Mijn koffer was te zwaar, dus ik heb op Schiphol nog snel het een en ander eruit gehaald en een extra tasje ingepakt met kaas, belze mayoneis en een heleboel quiltstoffen die ik had gekocht. Het pakje had zo’n rare vorm dat ik het af moest geven bij odd sizes. Toen de band ging lopen zat dat pakje er wel bij, maar niet mijn grote koffer met al mijn kleren en de rest van de spulletjes die ik uit Nederland heb meegenomen/-gekregen. Er was gewoon een heel wagentje op Schiphol achtergebleven, want er waren zeker 25 mensen die geen koffer hadden. Voor mij is het niet erg, want ik heb hier gewoon kleren, maar voor mensen die met vakantie gaan of de Saab failliet gaan verklaren, is het heel vervelend natuurlijk. Hij zal morgen wel komen.
Thuisgekomen heb ik eerst vreselijk genoten van het mooie en schone huis (Leo gedaan) en van de tuin (door het serreraam heen want het giet pijpestelen). Daarna ben ik aan de slag gegaan. Ik krijg nl. weer een kleinkind, in januari, van mijn jongste zoon en schoondochter die in Rotterdam wonen. Het kind komt in januari en dan moet ik een quilt af hebben. De vorige heb ik net weggegeven en is te bewonderen in mijn vorige logje. Omdat mijn zoon en schoondochter liever het geslacht niet zeggen voor de geboorte, heb ik andere kleurtjes gekocht dan roze of blauw. Vanmiddag en vanavond heb ik het patroon uitgezocht, mallen gemaakt en de quilt ontworpen in grote lijnen en morgen ga ik de stof wassen en beginnen met het uitknippen van de stukjes stof. Morgen ga ik ook weer naar school. Ik heb niets gedaan vorige week, al had ik wel het een en ander meegenomen, maar ja: zo gaat dat nu eenmaal……Ik heb het heerlijk gehad in Nederland, maar man o man, wat is het hier heerlijk rustig en wat is de lucht fris en helder zelfs als het regent en wat is het licht bijzonder! Wat is de weg bijzonder mooi naar ons huis toe door het bos en het natuurreservaat. En Leo heb ik natuurlijk ook gemist, dus alles is in orde. Nou mijn koffer nog.

9 Reacties op “Nou mijn koffer nog….

  1. Wat moet die rust heerlijk zijn als hij je na een poos Nederland zo opvalt!

  2. Fijn om te lezen dat je hebt genoten in Nederland.
    Fijn om te lezen dat je het thuis ook weer fijn hebt.
    Succes met je quilt.

    Corina

  3. Welkom thuis

    Sandra

  4. Fijn te horen dat je weer veilig geland ben.
    Dat wordt doorgaan met die nieuwe quilt……..
    Geniet van het thuis zijn en succes met leren!
    Liefs, Lydia

  5. hej janneke

    wat maak je een prachtige quilts ,mijn complimenten. Vind je de stoffen hiervoor in Nederland beter, ik kon de laatste tijd bij Erikshjälpen merkstoffen kopen. wij waren ook voor een bliksembezoek van 5 dagen in Nederland. Druk en gezellig om iedereen weer te zien maar wat was het weer lekker om thuis in Zweden te zijn. Geen razend verkeer langs je slaapkamerraam. Onze jongste was met zijn oom en tante op het strand en het schuim van de zee zag hij aan voor sneeuw grappig hé.

    Groetjes Karin

  6. Wat fijn dat je weer goed bent thuisgekomen, alleen jammer van je koffer, maar dat zal wel goed komen.
    Je zult inderdaad wel genoten hebben in Nederland met je kinderen en kleinkinderen; vooral na de geboorte van je jongste kleinkind!
    En nu weer genieten van de rust van Zweden!
    Succes met de nieuwe quilt! De roze voor je dochter is erg mooi geworden.
    Groet, Tineke.

  7. Hoera een nieuw kleinkind op komst!!! Van harte! En succes met het quilten.

Geef een reactie

