o-la-la-one-o-one


Mijn goede eigenschappen worden gevraagd, maar er wordt niet bijgezegd in welke situatie. Een goede eigenschap in de ene situatie is totaal verkeerd in een andere.
Eigenwijsheid is een verschrikkelijke irritante eigenschap, zo wordt mij verteld. Maar de meest eigenwijze mensen hebben de die grootste uitvindingen gedaan.
Geduld is een eigenschap waarom ik vaak bewonderd word. Toch is geduld een verkeerde eigenschap als je huis in brand staat….
Een creatieve geest veroorzaakt veel chaos om zich heen……
Mijn werkelijke talent?: tot bloei kunnen brengen van kinderen, mensen, planten…
Het juiste licht, de juiste achtergrond , juiste hoeveelheid voeding, tijd, geduld en: VERTROUWEN1.

17 Reacties op “o-la-la-one-o-one

  1. Met een eigen wijze ben je geen meeloper.
    En vertrouwen is voor een kind het belangrijkste wat je kunt geven.
    Volgens mij ben je gewoon een mooi mens!
    Vriendelijke en zonnige groet

  2. uniek in jou soort.
    niemand zoals jij.
    goed zoals je bent.
    liefs, Lydia

  3. Dat is een mooi talent Janneke!
    mooi stukje, leuke opdracht (wel 1 keer ik gebruikt)

  4. Je bent nog bescheiden geweest volgens mij. En wat je schrijft is vast ook waar. Ja, dat kan niet anders. Want ze komen hier al vanuit Polen lezen zie ik. Tjonge…

    Mooi stukje Janneke. Maar die ene IK moet nog even weg 🙂

  5. Leuke bijdrage, goede eigenschappen benoemen van jezelf is inderdaad niet makkelijk…

  6. Ja, dat klopt. Je bent daar echt een ster in !!!!

  7. het is maar net wat je met je talenten doet.:-)
    was daar ook niet een bijbelverhaal over??
    maar t is wel moeilijk idd om je eigen talent te ehmmm (h)erkennen?
    mooie foto’s bij je logjes hieronder btw 🙂 leuk ook dat rillebillen van springen we drin of nie 🙂
    wij hebben hier unaniem besloten volgend jaar gaan we weer naar ZWEDEN op vakans Joehoeeee

  8. Mooi om te lezen. Komt me ergens wel logisch voor allemaal, wat je schrijft.

  9. Ja, die ene ik was er tussendoor geslipt. Ik heb het al veranderd….

  10. Via Plato op dit log terecht gekomen. Leuk om het op deze manier in te vullen; je hebt helemaal gelijk de ene goede eigenschap is de andere niet in verschillende situaties (als je me nog kunt volgen hahaha).

  11. hahaha helemaal waar Jan!

  12. Wat een leuke en andere invulling van Plao’s opdracht, goed gedaan zeg.
    En nu ik erover nadenk… je hebt helemaal gelijk. Een goede eigenschap kan in een bepaalde situatie mindergoed zijn.
    Wat het eigenwijs zijn betreft…. ben ik ook, ben tevens opgegroeid met de vermaning dat eigenwijs zijn een slechte eigenschap zou zijn, inmiddels ben ik erachter dat je dat moet nuanceren… ;-))

    Melody

  13. Haar van Wordpress

    En weet je? je kunt dat heel goed digitaal! Jouw (soms kritische) opmerkingen en bemoedigingen op mijn blog zijn 1 van de vele dingen die me door de burn-out hebben gesleept. Ik keek er vaak naar uit terwijl ik schreef, dan dacht ik: benieuwd wat Janneke zegt.
    Dat je dat maar weet!! 😉
    Bij deze mijn dank!!

    • @Haarvan: Nou bedankt, ik zit hier te blozen…. Maar inderdaad: je moet iemand in het juiste licht zien/zetten en dan kijken en je verheugen over de groei! Daar heb ik zelf net zo veel plezier in als de ander. Deze reactie geeft me de moed om te blijven reageren op mijn manier bij deze en gene.

  14. Hahaha, die ene uit Polen is een gewone Hollandse.!.
    Maar ik lees graag mee.
    Groeten, Willemien

Geef een reactie

