EDH en DDW


Een van de nadelen van bezoek is dat ik weer eens op de foto sta. Sinds wij digitaal fotograferen, ben ik degene die de foto’s maakt en dus sta ik er nooit meer op. Ik heb dus nu weer foto’s van mezelf gezien en dat viel behoorlijk tegen.
Dus heb ik besloten om maar weer eens te gaan lijnen. Alle diéten behalve Sonja Bakkeren heb ik in de loop van de tijd gehad….. Na ieder kind is er vijf kilo lichaamsgewicht blijven hangen en daarna stopte ik ook nog eens met roken wat nog 15 kilo lichaamsgewicht opleverde. Dat is bij elkaar dus 35 kg. lichaamsgewicht die er regelmatig (bijna helemaal)af gaan en dan er ook regelmatig weer bij komen
Ik heb het Montignac-dieet gehad. Dan mocht je alles van eiwitten en vetten, bijvoorbeeld gebakken eieren met spek, alle soorten vis, heerlijk denk je dan. Je mocht zo min mogelijk koolhydraten en na een week of twee ga je verschrikkelijk verlangen naar een gewone boterham. Bovendien kon je gewoon voelen dat al die verzadigde vetten in de buurt van je hart gingen zitten.
Ik heb een brooddag gehad. Dan at je een dag gewoon en de volgende dag at je alleen maar brood, witbrood, bruinbrood, geroosterd maakt niet uit, maar enkel brood. Na verloop van tijd schoof ik iedere keer een dag op met mijn brooddag, want dan gingen we uit eten of het was zondag of het was zaterdag en zondag, dus dat schoot niet op.
Ik heb “Een leven lang fit” gedaan. Daarbij ben ik 23 kg. afgevallen. Dan dronk je ’s morgens alleen maar vruchtensap en daarna at je òf koolhydraten en vetten met groente, òf eiwitten met groente, maar daar mocht dan ook geen vet bij zitten. In de praktijk is het dan handiger om vegetarisch te eten met een gezin. Ook hier kon ik na verloop van tijd ontzettende trek in een gewone boterham met kaas krijgen, maar dat was nu net verkeerd gecombineerd……. Bovendien ging Leo klagen dat we nooit meer vlees aten en zei een van de kinderen toen we een keer bij de slager stonden om vlees voor de katten te kopen “Wanneer koop je nou weer eens mensenvlees?” Aan dat dieet heb ik nu zelfs een hekel aan fruit overgehouden behalve het fruit wat ik nu zelf pluk natuurlijk
.
Ik heb ook het Weight Watchers dieet gevolgd. Het ging me nog net iets te ver om iedere week/14 dagen me te laten wegen en dan een complimentje of op mijn donder te krijgen, maar ik had een kookboek en kookte daar uit. Dat ging ook als een tierelier, maar ik liep tegen het feit aan dat ik precies uit het kookboek moest koken en dat kan ik niet. Ik heb begrepen dat dat bij Sonja Bakker ook is, ik ben daar niet zo goed in. Ik verzin liever zelf wat ik eet.

Het beste voel ik me nog met EDH gecombineerd met DDW. Dan kan ik gewoon mijn eigen eten blijven koken en eten.Toen mijn jongste dochter ging trouwen had ik een goede aanleiding en ik ben in een jaar tijd 27 kg. afgevallen en ik heb het een jaar weten vast te houden. Helaas kreeg ik toen iets wat lijkt op een weeënstorm, maar dan met caloriën. Mijn lichaam snakte naar koolhydraten, enkel koolhydraten en vetten. Ik kon aan niets anders denken dan koolhydraten. Ik at de pindakaaspot leeg, ik at gewoon stukjes boter uit de koelkast, noem maar op. Toen ben ik alles weer aangekomen. Ik had me voorgenomen om nooit meer te lijnen, maar nu heb ik die foto;s van mezelf gezien en ik ben toch maar weer begonnen. Tot nu toe (vanaf zaterdag) ben ik al 1 kilo kwijt. Het plan is om 2-3 kg. per maand kwijt te raken, dan kan ik volgend jaar zomer het bezoek met vreugde tegemoet zien…..

EDH= Eet De Helft
DDW= Drink Dubbel Water

18 Reacties op “EDH en DDW

  1. EDH en DDW lijken me heel verstandig. Succes met je unieke dieet!

  2. Je geeft me bijna een reden om ja te zeggen op de wens van de kinderen (en Arjan ws.). We zullen zien. Dan kunnen we naar Niels Holgerson, met z’n allen op een gans naar de zon. (jij ook!). Vragen we gelijk of Pippi daar langskomt, want ja……You know!
    Nou succes, ik wil ook een poging gaan wagen……maar ben er nog niet uit hoe…..je hoort het tzt wel. Lydia

  3. Goede morgen Janneke,
    Bij ons heet dit het BMW-dieet: Bewust Minder Eten Dieet. Zo zie je maar dat een ieder er een eigen benaming voor heeft.
    Sandra

  4. Hallo Janneke,
    Je bent goed zoals je bent hoor! Dik of dun. Lang of kort.
    Groet,
    Ingrid

  5. Succes met het afvallen. Al denk ik inderdaad dat je goed bent zoals je bent!

  6. Afvallen wil hier maar niet lukken – dus geen gouden tip, enkel veel succes !!!

  7. Prima dieet volgens mij. Als je nu ook nog; ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een pauper, toe gaat passen, komt het allemaal prima in orde met die grote verpakking.

    Maar het belangrijkste is dat in jouw grote verpakking ook een heel groot hart is meeverpakt, zorg dat dat wel zo blijft, hoe de verpakking straks ook uitvalt.

    • Dat grote hart is met niets stuk te krijgen!!!!

    • @Haba: Ja, dat van die keizer en koning en pauper weet ik ook, maar ik doe het precies andersom! ’s Morgens is mijn maag nog niet ontwaakt en heb ik absoluut geen honger. Om een uur of elf (of twaalf!) bedenk ik dan dat ik nog helemaal niet gegeten heb, soms zelfs nog niet gedronken. Dan is het al bijna lunchtijd, dus dan wacht ik daar maar op…… Heel slecht, ik weet het, maar ja, zo gaat het mijn hele leven al. Als ik aan heet lijnen ben, begin ik in ieder geval ’s morgens al met een groot glas water en daar eindig ook me ’s avonds.

  8. Ik doe mee…. (ook foto’s van mezelf gezien!)

  9. Ik herinner me helemaal niets maar dan ook niet van een dik mens als ik aan jou denk. Maar toch begrijp ik wat je bedoel. Ik zag vandaag ook een foto van mezelf waarop ik alleen maar dat ene vetribbeltje teveel zag. Ik lijn nooit. Als ik me te dik vind of voel stop ik een poosje met snoepen. Als ik merk dat ik me beter ga voelen ga ik vanzelf een tandje verder en eet ik niet alleen gezonder, maar vanzelf ook matiger. En gek he, je blijft gewoon in leven, ook al eet je de helft!
    Iets heel anders is, dat ik de afgelopen weken meerdere keren totaal niet van iets lekkers kon genieten als ik dacht aan die uitgemergelde mensen in Afrika. Ach, wat doet dat een pijn 😦

    • @Teunie: Ik begrijp wat je bedoelt. met die uitgemergelde mensen, maar ik geloof stellig dat het ook bedoeling is dat wij vreugde kennen in dit leven en dan mag je best en graag genieten van o.a heerlijk (evt. zelfgemaakt) eten! Die mensen krijgen heus niet meer te eten als jij niet geniet. Jij doet hardstikke veel voor andere mensen, meer denk ik, dan menig persoon die het meer zou kunnen missen. Je kunt niet anders doen dan gewoon waar JIJ macht over hebt om te helpen.
      Enne: als ik jouw figuurtje had (en dat na 10 voldragen kinderen!), zou ik ook nooit lijnen!

  10. Haar van Wordpress

    Dieten, breek me de bek niet open, maar bij mij is er nu 5 kg af, na maand of twee beperken van suiker en koolhydraten en idd heeeeeeeeeel veeeeeeeeel drinken (en piesen)

  11. Ha jojojanneke,
    Foto van jezelf….te erg. Een paar maanden geleden ben ik om dezelfde reden “goed” gaan eten. Dwz, niet zomaar alles in mijn mond stoppen.
    Regelmatig eten, is ook goed voor mijn moodswings, en vooral gezond voer.
    Maar wel lekker!! Tenslotte heb ik geen straf.
    Het werkt. Ook zonder weegschaal merk ik dat ik wat minder ruimte inneem.
    Maar nu verschijnen er opeens miljoenen nieuwe rimpels in mijn hoofd.
    tssssj, moet ik zeker naar de botoxdokter.
    Succes met je afvalgedoe, het lukt je vast en zeker.
    Wil

  12. Een laagje om je heen……… om je grote en kwetsbare hart te beschermen? Ik kan bij wijze van spreken op mijn kop gaan staan maar kilo’s eraf lukt eigenlijk niet. Ja ook wel, maar heb ik dan nog een leuk leven? Dik geworden door ladingen prednison, jaren lang.
    Ik accepteer het maar, ik weet dat ik weinig snoep (alleen met een verjaardag doe ik mee of op een feest) en gezond eet, Ik krijg ongeveer 1400 cal. per dag en 120/130 koolhydraten. Al jaren!
    Alleen veel bewegen lukt me niet meer. Vaak denk ik dat een ander er meer last van heeft dan ikzelf.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    • @Gerrie: Dat is een hele diepe van dat laagje om je hart te beschermen, daar zit heel veel wijsheid in. Een ander oplossing is natuurlijk dat je nooit meer op de foto gaat. Als je gewoon die kilo’s niet kwijtraakt, moet je het gewoon accepteren. Het is natuurlijk waar wat iedereen schrijft dat het niet uitmaakt of je groot, klein, dik of dun bent. Maar ik wil toch wel een aantal kilo’s kwijtraken en bij mij lukt het ook….. Als je jaren prednison hebt gebruikt, is het wat anders……..

  13. EDH en DDW ga ik proberen.
    Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan “die eet”.
    Zonnige en vrolijke vakantiegroet

Geef een reactie

