Een hele week bezoek: maandagavond en dinsdag…..


Maandag zouden ze dan eindelijk komen, vorig jaar ging het niet door. Lydia is mijn vriendin geworden toen haar jongste kind en enige zoon bij mij in behandeling kwam. Hij was toen drie jaar en is nu bijna tien….. In de loop van de tijd kwam ook de oudste dochter bij mij en de andere twee zijn ook af en toe heel kort bij mij in behandeling geweest voor onder andere spraaktaalproblemen, dyslexie hypersensititviteit al dan niet vergezeld van PDD/NOS, (soms dat allemaal tegelijk). Dat klinkt heel zwaar, maar dankzij een moeder die heeel goed naar haar kinderen kijkt en luistert, op tijd hulp vraagt en een goede medicatie heeft gevonden en dankzij een vader die gewoon onvoorwaardelijk van zijn kinderen en zijn vrouw houdt, is het een heel gezellig gezin. Lydia en Arjan hebben vier kinderen in 3 jaar gekregen, de laatste was een tweeling. Je begrijpt dat dat niet altijd even makkelijk is geweest, vooral toen bleek dat ze problemen hadden en speciaal onderwijs voor sommigen de beste oplossing was…….
Maar mens, mens mens, wat vind ik kinderen leuk!!!! En mens, mens, mens wat zijn dit leuke, mooie en originele kinderen!

drie prachtige meiden (met de slappe lach)


één van de twee jongsten


Ze stonden al twee weken zo’n honderd kilometer verderop en maandag zouden ze dan komen…….maar ze kwamen niet! Ik bellen: “Ja, we willen de tent even laten drogen (het regende ’s morgens), dus het duurt nog even. We komen in de middag!”
Om vijf uur waren ze er nog niet. Ik weer gebeld: “We rijden net over een meer heen! (Zweden heeft 100.000 meren moet je weten) en we zijn er over ongeveer 20 minuten”……. Om kwart over zes waren ze er!
Eerst de slaapplaatsen geregeld. Ik had van de boer toestemming om op het land tegenover ons huis een tent neer te zetten. Het bleek echter dat de grond TE drassig was. Toen zijn Lydia en Arjan maar in onze woonkamer gaan slapen op de slaapbank. De meiden sliepen met zijn drieën in het gastenhuisje en Jesse sliep in het speelhuisje.
Dat viel wel in goede aarde allemaal:

Daarna eten, eland natuurlijk! Het volgende probleem deed zich voor: ik heb nooit toetjes en ik had er echt niet aan gedacht. Dat kan natuurlijk niet als je altijd een toetje eet en je hebt een beetje PDD/NOS…….. Gelukkig hangen hier de bomen vol met kersen, dus dat was snel opgelost.

De volgende dag hebben we allemaal gewerkt:
er moest een stoeltje en een kist geverfd worden, er moesten boodschappen gedaan worden en ’s middags gingen we zwemmen. Het was de hele dag stralend weer geweest, maar nu moest het precies gaan regenen. We lieten ons er niet door uit het veld slaan!

Na het zwemmen werd het weer heerlijk weer en hebben we nog kersen geplukt en frambozen en bosbessen. ’s Avonds heb ik toen alles nog in de ontsapper gedaan en ik had twee anderhalf literflessen vol met sap! Ik ging wel pas om 1 uur naar bed tot het klaar was….

wilde kersen


frambozen en bosbessen


alleen al het klimmen in de boom is fantastisch!

Morgen gaan we naar het Astrid Lindgrenpark……

8 Reacties op “Een hele week bezoek: maandagavond en dinsdag…..

  1. Wat een prachtige kinderen.

  2. Wat heerlijk zeg zo’n gezin te hebben mogen ontmoeten door je werk. En wat super, dat je er gewoon nog contact mee hebt gehouden!

  3. Het leven is bij jou niet saai hé Janneke!
    Ziet er heel gezellig uit.

    Corina

  4. Wat een prachtige blije koppies!
    Marijke

  5. wat een gezellig logje heb je ervan gemaakt.
    We waren om kwart over 4 in Nysted in Denemarken, het was nat en koud.
    en de volgende dag waren we om 7 uur thuis. We hadden ruim een uur vertraging bij Hamburg. Nu uitpakken en opruimen. Tot schrijfs ofzo.
    Liefs Lydia

    • @Lydia: Er komen er nog een paar aan, maar nu ben ik eerst aan het bessen plukken. Ik ga ijs van de witte bessen maken en sap van de zwarte bessen . De rode bessen weet ik nog niet. Misschien dat ik die zo opeet……
      Ben al een kilo afgevallen sinds zaterdag!

      • je hebt toch wel gegeten hè?
        Lekker hoor al die bessen, ik zit met mijn neus in de was!

Geef een reactie

