Naar Nowtterêu( met de êu van frêule), rownêu en owlêu…..


Toen ik vorige week met mijn twee vriendinnen in Västerhaninge was, zijn we ook op een avond naar zee gereden. Het stadje ligt er maar 10 km. vandaan. We hebben daar een broodje met worst gegeten natuurlijk en een visburger. Aan de haven lag de veerboot naar de eilanden:

zweedser kan haast niet


De volgende avond (einde van de middag zijn we een wandeling gaan maken. Het bos in juni ziet er ongeveer zo uit:

en zo:

De varens hebben zich net allemaal ontrold:

Overal bloeiden bloemen:

wilde aardbei ...


tuingeraniums


En af en toe kwamen we een echt zweeds huisje tegen:

Mooi, moi, mooi dus!
Maar wat ik me nou de hele tijd afvraag: Zou het op Nåtterö, Rånö en Ålö nou ook zo mooi zijn?

10 Reacties op “Naar Nowtterêu( met de êu van frêule), rownêu en owlêu…..

  1. Haar van Wordpress

    Wel lollig dat Zweeds, Handoek en tractor lijken heel erg op Nederlands toch? (ooit eens samen met een Zweed op excursie geweest) Typ je een keer een logje in het Zweeds met de Nederlandse tekst eronder?
    🙂 en dan niet de woordeloze woensdag hé, dat zou flauw zijn!

    • @Haar van WordPress: Ik zal het je nog sterker vertellen. Mijn zweedse lerares heeft me van harte aangeraden om een blog in het zweeds te beginnen en ik denk er hard over na. Nu heb ik vakantie, maar na de vakantie….wie weet! Ik zal wel eens een zweeds logje typen en dan mogen jullie raden……..

  2. Wow, echt heel mooi daar bij jullie.

  3. Prachtige foto’s.

  4. Of het daar ook zo mooi is, daar kun je achter komen door op de boot te stappen en er heen te gaan, gewoon een keertje doen.
    Dit zijn al heel mooie foto’s trouwens.
    Het lijkt me leuk om eens een stukje zweeds te zien staan, benieuwd of we er wat van kunnen brouwen.

  5. Dan moet je (een volgende keer ? ) eens gaan kijken he 😉

  6. Wat mooi!!

    Corina

  7. dag meid, en dag maar weer.. wat heb je mooie foto’s neergezet en ja als je gaat nadenken over taal zie je steeds meer overeenkomsten

    grts

  8. Jeetje Janneke, ben ik even een paar dagen weg en dan schrijf jij ineens de sterren weer van de hemel! Heerlijk om even bij te lezen.
    Liefs, Lydia

  9. Dat is dan het volgende tripje met je vriendinnen? Ik ben benieuwd.

Geef een reactie

