Sjoerd heeft ALTIJD gelijk!!!!


Hoewel ik erg blij was om weer thuis te zijn, werd ik redelijk radeloos van het gemis aan contact. Mijn mobiel was overleden in de wasmachine, mijn skype was verdwenen. Al mijn telefoonnummers staan in die mobiel, dus ik kon ook niemand bellen….
In het commentaar op mijn logje van dinsdag heb ik een oproep geschreven aan Sjoerd of hij mij wou bellen. Natuurlijk belde hij meteen, ook al had hij uitgebreid visite uit Nederland. Binnen vijf minuten had hij mijn skype er weer op gezet….
Hij heeft van afstand toegang tot mijn computer. Hij zei dat ik met mijn telefoontje even moest wachten, want hij zou het best wel weer eens kunnen gaan doen. “Haal hem maar uit elkaar en leg alles te drogen in de zon en dan doet hij het heus wel weer”. Ik probeerde het nog even en ja hoor, hij ging aan. Ik blij!! Toen ik die avond een skype-oproep kreeg van een vriendin, kon ik niet opnemen! Toen ik haar probeerde te bellen, kreeg ik een mededeling dat ik niet genoeg krediet had! Ik in paniek natuurlijk, ik heb geen vertrouwen in de techniek. wij hebben een haat-liefde-verhouding. Toen ik probeerde telefoonnummers op te zoeken in mijn mobiel, werd hij een beetje woest. Hij voerde allerlei ongevraagde commando’s uit en begon spontaan te bellen als ik de s indrukte…. Moest ik toch een nieuwe mobiel kopen! Ik had even gechat dat skype niet werkte en de volgende dag belde hij weer heel lief terug en fixte het probleem. Ik vertelde hem dat mijn telefoontje het wel weer deed, maar bezirk was geworden en toen zei hij : “O maar dan gaat hij het weer helemaal goed doen, hoor! Haal hem nog maar een keer uit elkaar en leg hem goed te drogen, hij gaat het heus weer helemaal goed doen. Er zit waarschijnlijk nog wat condenswater onder”. En WEER had hij gelijk! Mijn mobiel doet het weer prima; ik kan iedereen bellen en iedereen opzoeken. Hij liet me ook zijn prachtige courgetterek zien dat hij over zijn balcon heen gebouwd heeft van een spijlenrekje van een ledikantje. Nu groeien er courgettes buiten zijn balcon op een rekje. Ik zei tegen hem dat ik ook zo graag courgettes wilde hebben, maar dat ik vergeten was ze te zaaien en toen zei hij: “O maar je kan ze nu nog zaaien hoor! Die worden geweldig groot en daar komen heus nog genoeg courgetttes aan!”
Dus nu heb ik gisteren zaad gehaald en nog zo’n moestuinbak en daar ga ik courgettes in zaaien. Bovendien komen er ook aardappels in. In het tuincentrum gisteren hadden ze kant en klare aardappelplanten. Ik heb er twaalf gekocht.
Ik twijfel er niet aan dat ik aan het einde van de zomer heerlijke courgettes heb en – daarvoor nog – heerlijke bloemen voor echte italiaanse minestronesoep, want Sjoerd heeft ALTIJD gelijk!

5 Reacties op “Sjoerd heeft ALTIJD gelijk!!!!

  1. hehe, Marja je haalt me de woorden uit de mond 😉

  2. Joepie, lang leve Sjoerd en een uur geskyped, was weer gezellig Janneke!
    Tot gauw!
    Liefs, lydia

  3. Hoera voor Sjoerd. Die hebben wij trouwens ook een in de buurt. Hier heet hij Ben. 😉

  4. Die verse bloemen in de minestronesoep is heerlijk, hebben we vorig jaar ook gedaan!

    ‘Sjoerd’ heet voor ons Sander, het is buitengewoon wat die mannen kunnen met een computer!

    Hulde aan alle ‘Sjoerds’!

Geef een reactie

