ET phone hooome!!!!!


Af en toe voel ik me net een alien hier,,,,
Zegt mijn zweedse vriendin tegen me: “Bij de ICA, die hele grote weet je wel (ik weet het), daar hebben ze zo’n machine en daar moet je een brood in doen en dan op een knop drukken. Dan doet die machine zo z-z-z-z-z-z-z-z-z- (maakt een gebaar dat het midden houdt tussen zagen en bibberen) en dan is je brood gesneden! Ik kijk haar stomverbaasd aan. Zegt ze: ” Echt waar! Je brood wordt in 1x in allemaal boterhammen gesneden!”

16 Reacties op “ET phone hooome!!!!!

  1. Nu is het wachten op een apparaat dat het brood belegt en zelf opeet.
    Vrolijke groet,

  2. ’t Is niet waar ………..

  3. ’t moet niet gekker worden 😉

  4. Hahaha, kennen ze dat dan niet in Zweden?

  5. Haha, ben benieuwd wat ze je nog meer gaat vertellen?

  6. gniffel gniffel, héérlijk toch?
    ik herinner me de eerste keer dat ik op vakantie ging in zweden… en maar zoeken naar “brood”, want al wat we zagen was knäckebröd in al zijn vormen en soorten en smaken.
    tot we inderdaad in de ICA iets zagen dat voor brood kon doorgaan. gekocht maar oooh zo ontgoocheld. het was echt zo’n ‘fabrieksbrood’, voelde plastic, smaakte net niet naar plastic en gaf het gevoel alsof je lucht gegeten had.
    hopelijk heeft het échte brood ondertussen zijn intrede al gedaan bij ICA? 😉
    ik ben inderdaad net als door ook wel nieuwsgierig naar wat ze nog allemaal gaat vertellen!

    • @Eva en allen: Er wordt gewoon niet echt veel brood gegeten in Zweden, wel knäckebröd….. Er is nu wel echt brood, maar ze houden van zuurdesem en er zit bijna altijd rogge in…. Je moet grieks brood nemen of italiaans of frans boerenbrood. Maar eerlijk is eerlijk: het haalt het niet bij het nederlandse brood. Dat plastic brood is er ook nog steeds.

  7. Janneke

    ik vond een linkje naar je blog bij Teunie en dacht laat ik ees gaan kijken
    Heb je hele blog gelezen tijdens de paasdagen (nachten)

    wat een boeiend leven hebben jullie !!!!

    groetjes ui het bewolkte Schijndel

    carla

    • Wat leuk dat je alles gelezen hebt! Pfoe!! We hebben echt wel tijden dat ik denk dat we niks meemaken, maar ja: misschien is ons leven best wel afwisselend. Bedankt en blijf lezen, zou ik zeggen. Dan zal ik extra mijn best doen om regelmatig van me te laten horen!

  8. hahahahaha tja lopen we ook eens ergens mee voor op die Zweden 😉 er wordt toch altijd zo vererend gedaan hier in Nederland over het zweden waarin alles perfect geregeld is, nou: behalve het brood!!!!

  9. Echt? Bestaat dat? Kunnen wij dat hier niet krijgen? Lijkt me het einde!

  10. oh….zie ineens dat de link naar mijn log verkeerd staat in je menu: rapunzeltje moet het zijn….

    (sorry dat ik zo dram, maar ik maak zoveel gebruik van die lijstjes bij iedereen, heerlijk vind ik het!)

  11. Tjonge wat een nieuwe uitvinding daar in Zweden. Voor het brood hoef je er dus niet te zijn zo te lezen.

  12. Wow… het is me toch wat. Haha, mooi verhaal 🙂

  13. Laat ik nu toch trek hebben in een boterhammetje……….

    Corina

Geef een reactie

