We hebben een eigen hotel!


Het dooit heel hard, maar we hadden er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat we hier 400 km. noordelijker zitten en dat het hier nog volop winter is. We hebben vandaag een prachtige tocht gemaakt van Gävle (spreek uit Jèwle) naar Västerås (spreek uit Westeròws) door een gebied met meren, eilandjes en stroomversnellingen. We hadden echt waardeloos weer. Eerst ging er een hele dikke mist boven de sneeuw hangen, toen overal en daarna begon het te miezeren wat overging in ordinair gieten. Het is hier ongeveer 7 graden, dat wel….. Ondertussen is het droog en donker, maar om tien over half acht schemerde het pas. In Gävle, wat 100 km. noordelijker ligt, was het gisteren om kwart over acht nog niet helemaal donker. Op deze hoogte gaat het snel met het licht.
Gisteren naar de baby van onze vrienden gaan kijken. Heerlijk om zo’n prutsje van 14 dagen oud te zien. Het kind keek heel helder uit zijn ogen! Dat is een hele pittige. Oordeel zelf:

Nadat we uit Uppsala weggingen, wilden we naar de zee rijden, maar het lukte niet. Onze vrienden hadden ons al gewaarschuwd. Het is daar zo’n scherenkust: het land is in allemaal stukken opgebroken. Soms moet je 40 km. omrijden om aan de overkant te komen. We hebben het al snel opgegeven en zijn naar Gävle gereden. Wij boeken meestal pas ’s morgens waar we ’s avonds willen slapen. Dat bevalt ons goed, dan kunnen we per dag kijken wat we doen en zitten niet aan een al geboekt hotel vast. Als we zo’n tocht maken als wij nu doen, gaan we altijd 1 avond echt culinair uit eten en 1 avond gewoon bij een Italiaan of chinees. Gisteravond vonden we een prachtig authentiek restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Daar maak ik een apart logje over. De zweedse keuken op deze hoogte is echt apart.
Ik heb prachtige foto’s gemaakt met mijn nieuwe toestel. Met deze natuur (en met dit toestel!)kan iedereen een kunstenaar zijn. Ik verwachtte ieder moment Heeer Bommel en Kweetal om de hoek te zien verschijnen.
Ik moet even wat oude foto’s opruimen dan kan ik ze er op zetten. Ik heb nog ruimte voor 1, de rest houden jullie te goed.

Morgen verder het is intussen kwart voor twaalf, Leo slaapt al…….

12 Reacties op “We hebben een eigen hotel!

  1. Ach, wat een scheetje. En die foto van dat water: wat een kracht!

  2. Wat een prachtig koppetje.

  3. inderdaad zeer pittige oogjes! heerlijk kindje!
    en je foto… mysterieuze mist en net zoals ik me het noorden van zweden voorstel…
    geniet van je tripje!

  4. Hahaha ik zeg tegen onze Chris (3): moet je kijken wat een lief klein baby’tje, zegt hij: is een groot baby’tje. En inderdaad, de foto zal wel meer dan ware grootte zijn op ons scherm…

  5. Voor een kindje van 14 dagen oud, kijkt hij al heel wijs de wereld in. Dat zal een pittig ventje worden, zeker weten. Mooi kereltje ook trouwens.

    De natuur daar is ook al zo mooi, ik hoop dat jullie verschrikkelijk genieten van al dat moois.

  6. Wat een pittig kindje en wat stralen die oogjes! Jullie rijden vandaag weer naar huis? Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt voor jullie.

    Wij zitten aan de Zeeuwse riviera, buiten in de zon koffie te drinken, heerlijk weer!

  7. Wow, 14 dagen pas? Wat een mooi jongetje! En ik zit hier nu even de woorden te ‘proeven’ waarvan jij hier de uitspraak gaf. Lekker!

  8. Kijkt zeker heel helder uit zijn oogjes voor 2 weken! en wat lijkt ie op zijn vader!

    liefs

  9. Ja, zeg, inderdaad, het is heel Bommeliaans, dat landschap. En dan waren jullie juffrouw Doddel en prof. Prlwezkofski. Ik hoop niet dat jullie in de Oude Schicht reden!

  10. Wat een mooi mannetje!!

    Corina

  11. Hij kijkt inderdaad heel kwiek uit zijn oogjes zeg!

    Hoe is dat nou, zo’n lange winter? Verlang je naar de lente, of valt dat wel mee?

  12. Prachtig ventje hoor! Hij kijkt zo wijs uit z’n oogjes!

Geef een reactie

