Voornemens


Dit jaar ben ik niet zo van de voornemens. Er zijn jaren dat ik echt denk :”Zo, dat en dat ga ik dit jaar eens heel anders aanpakken”, maar dat heb ik dit jaar niet. Misschien klinkt het gek, maar ik ben best tevreden met hoe het gaat en hoe ik het doe. De zaken die moeten veranderen, moeten al mijn hele leven veranderen. Ik weet niet of ik mijn karakter kan veranderen……
We zitten hier een beetje in een verstilde wereld tegenover elkaar allebei aan een laptop en af en toe staat een van ons tweeën op om hout op de kachel te doen. Morgen begint het grotemensenleven weer, maar hier is het nog een weekje rustig aan. Hoe is dat bij jullie? Grootse plannen? Gestopt met roken? Gestopt met nagelbijten? Weer met frisse tegenzin aan de studie begonnen? Morgen weer werken? Ik ben benieuwd……

22 Reacties op “Voornemens

  1. Geen goede voornemens hier. Of je moet op dezelfde voet doorgaan ook als een goed voornemen beschouwen? En daarbij, net als jij, ben ik gewoon tevreden met hoe het gaat.

  2. Geen goede voornemens, maar wel plannen…..genoeg!!!
    Het kan altijd goed, beter best……..
    Maar met voornemens heb ik altijd aan het einde van het jaar dat er niets van gekomen is, terwijl er altijd wel iets op je pad komt waardoor je anders tegen dingen aan gaat kijken…..het komt vanzelf allemaal wel…….
    Wij gaan nog lekker een weekje weg….de laptop gaat mee, dus mailen moet zeker lukken en misschien skypen we nog wel.
    Lydia

  3. Geen overvolle agenda (met overigens allemaal leuke dingen), dat is mijn plan voor dit jaar. Ik vond het zelf allemaal wel leuk, maar het was net iets teveel van ’t goede voor de jongens. Verder ben ik errug tevreden met ons leven!!
    En ik hoop dat ons huis in NL snel wordt verkocht! Dat is geen voornemen, maar een wens 😀

  4. Ja morgen weer werken. Ik ga nu een gedeelte van de UITbijlage (een bijlage in onze krant) beheren en dat stond hoog op mijn lijstje. Daar ben ik dus erg tevreden over. En verder is het ons voornemen om de winter hier te ontvluchten en te gaan overwinteren in Spanje. We hebben al een appartement dus hopelijk gaat het lukken.
    En verder? Ach, we zijn tevreden. Hopelijk gaat de operatie van mijn lief goed en duurt het niet te lang meer. Wachten op zoiets is nooit leuk. Maar we wachten rustig af.

  5. Voor nieuwjaar NUL goede voornemens…..net als jij doe ik daar niet aan.

    De Bevelvoerder is wel gestopt met roken, maar dan al ietsje eerder: hij is de 24e december 40 geworden en hij zou voor zijn 40e stoppen, dus ja: hij moest wel!

    Daarbij heeft Spelmaker bedongen dat hij een euro krijgt voor elke keer dat hij zijn vader ziet roken: hij heeft een mening over roken….als hij in de regering zou zitten zou hij het verbieden.

    Morgen gaan wij allemaal weer aan de bak….nou ja. de Bevelvoerder ludde het nieuwjaar sowieso al werkend in….dus voor hem wordt morgen werken business as usual…

    Op een nieuw jaar vol logplezier…..jij hebt nog steeds een speciaal plekje bij mij vanwege de diagnose van Wijzemans, dankzij jou…

    Liefs,
    Rap

  6. Mijn goede voornemens,aankomen,en dus geen Nutri voer meer nodig te hebben om op gewicht te blijven,verder heb ik er nog wel een paar die ik (nog) niet aan het www bloot geef.
    En heel,heel misschien start ik wel een eigen blog.

    Corina

  7. Dus je gaat niet als goed voornemen alle 4 je zeepkloppertjes tegelijk gebruiken? 😀
    Ik heb dagelijks goede voornemens, niet jaarlijks. Dat vind ik overzichtelijker.

  8. Voor vandaag is mijn goede voornemen: het hele huis kerstvrij maken, tot op de laatste kerstelf.

    Nog de beste wensen voor 2011!

  9. Ik heb geen praktische goede voornemens, alleen het verlangen me soepel op te stellen tegenover wat het leven me biedt.

  10. Ook geen goede voornemens hier – maar wél beste wensen voor jullie allemaal xxx

  11. Ik neem me nooit iets voor en doe van alles (“Loesje”)
    Dit jaar gaan we wel naar Zweden verhuizen (vanuit Zoetermeer).
    Sinds ik je blog onlangs ontdekte (op zoek naar van alles over Zweden) heb ik weinig slaap gehad. Ben bij het begin begonnen en zit nu bij maart 2010. Ik geniet van al je schrijfsels en foto’s

    • Hè LEUK!! Waar komen jullie te wonen?

      • We (manlief, 63 en ik. 58) gaan in Västra Höle wonen, Gävleborgs lan, Hälsingland, dus wel een stukje noordelijker.
        Ik ben verliefd geworden op Zweden midden 70er jaren en hij wat later toen hij er werd uitgezonden voor zijn werk. Toen we elkaar 15 jaar geleden ontmoetten was het eerste wat hij zei; “als ik gepensioneerd ben ga ik naar Zweden”. Aha riep ik “vi tåler Svenska, ik ga met je mee”. En dat gaan we nu doen!
        Ik ben ook maar een blog gestart om onze avonturen te beschrijven voor kinderen (nog geen kleinkinderen), en andere geïnteresseerden. (www.svensksaga.blogspot.com)

  12. Hier geen voornemens, daar doe ik nooit aan eerlijk gezegd. Ik ben toen ik stopte met roken, daar speciaal in april aan begonnen om er geen ‘goed voornemen’ van te maken.
    Je weet wat ze zeggen van de weg naar de hel. . . .

  13. Geen grootse plannen,
    geen houtkachel…

    Maar wel de beste wensen voor jullie =)

  14. hahahaha al vanaf mijn 21 ste jaar neem ik mij elk jaar voor om GEEN goede voornemens te maken, als ik iets wil veranderen doe ik het METEEN 😉 En dat werkt goed, per dag kijken en zien, tenslotte kun je elke seconde, elke minuut besluiten maken en doen we dan ook niet telkens?

    Jij hebt toch ook niet gewacht met naar Zweden verhuizen/emigreren tot het nieuwjaar was? 😉

    Ik leef bij de dag, en bovenal in het nu, en dat is dan mijn enige voornemen die ik behoud, want dit heb ik ooit ook midden in een jaar besloten namelijk 😀

    Gelukkig nieuwjaar nog, en hier is het nieuwe jaar vrij heftig begonnen, alleen al daarom…

    XXX

  15. Yep, mijn oude weblog kan uit de lijst. Ik voel me bijna lichter, met zo’n nieuw blog.

  16. Echt voornemens heb ik ook niet. Maar wel hoop ik dat het een goed en mooi jaar mag worden.

Geef een reactie

