Boerenbedrijf


Omdat die school in Mexico op Facebook zit, heb ik ook maar eens een pagina aangemaakt. Er is een wereld voor me opengegaan zeg! Zoveel mensen die op Facebook zitten, mensen waar ik al een tijdje sporadisch contact mee had, vrienden van vroeger, vrienden van niet zo heel vroeger, mijn huidige buren, noem maar op!
Maar hier komt mijn verslaafde karakter weer boven: ik ben ook een spelletje gaan spelen op Facebook, het heet Farmville,,….
En nu heb ik een compleet boerenbedrijf met gewassen, dieren en bomen en zo….. en ik heb het er maar druk mee. Ik wilde altijd al bijen houden, dat kan nu. Ik heb een sneeuwpop en een pinguin broederlijk naast een sinaasappelboom en een bananenpalm staan (overdrachtelijk dan, want ik kan nog geen bananenpalm betalen) en ik ben voortdurend aan het oogsten en planten, mijn veestapel aan het verzorgen en uitzoeken hoe ik mijn krappe ruimte het meest economisch kan indelen. Daarnaast help ik ook nog flink mee in het boerenbedrijf van mijn ‘buren’. Ik verdien flink geld, maar ik heb nog niet alle mogelijkheden uitgebuit. Leo ziet met lede ogen aan hoe ik uren aan mijn Farmville zit en af en toe wordt het hem te gortig bijvoorbeeld als ik midden in de nacht moet opstaan om een gewas te oogsten waarvan ik de groeitijd verkeerd had uitgerekend.
Het enige voordeel is dat ik er geen rugpijn van krijg…..

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!!!!

21 Reacties op “Boerenbedrijf

  1. Jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar!!

  2. Eeehm, snakker du sant? ….
    Selg da gården!
    😉

  3. hahahha ik zie ze heel vaak ja op facebook mensen die dat doen enne voeg jij mij eens toe zeg op facebook !

  4. oeh zo bekend! Ik ben erg verslavingsgevoelig voor dit soort dingen!
    Ik heb het uiteindelijk, cold turkey in een keer weggedaan, heerlijk wat ik weer een tijd over had!
    En verder een heel goed nieuw jaar!!

  5. Hahaha, farmville, ik speelde die spelletjes ook op Facebook, stel Leo maar gerust, mits je er geen echt geld in wilt stoppen houdt het een keer op, dan krijg je ze niet meer tevreden wat je ook bouwt, koopt, weghaalt…..maar ze zijn leuk en verslavend. Tiki resort is ook wel leuk en Social city ook.

    Een fijn jaar voor jou en Leo. xx

  6. O enne die van die winkel die is gaaf, dat je je eigen winkel hebt……

  7. Succes met je boerderij! Enne een heel mooi, goed en tevreden 2011!

  8. Happy New Year Janneke!
    En lol@Farmville!
    Ik ben ook een tijdje heel druk geweest daarmee, maar gelukkig ging het vanzelf over! 😉

  9. Gott Nytt År 🙂

    Neeeh ik zoek je wel even op hoor op facebook, kunnen we zo gezellig kletsen maar die farmdinges ga ik niet lid van worden hahaha… succes met de oogst

  10. Het vreemde van facebook (ik heb daar geen account) vind ik , dat ik steeds van wildvreemde mensen een uitnodiging krijg om daar ook wat de gaan doen. Nee dus. Niet dat die mensen zo wild zijn, maar ze zijn mij ten enen male totaal vreemd.
    Ik heb het al druk genoeg om mijn puntblog bij te houden, dus ik ga niet twitteren of faceboeken. Ik heb ooit een hyves aangemaakt, maar daar doe ik dus weinig tot niets mee, ik wil allen af en toe mijn kinderen via hyves een berichtje sturen en hun foto’s bekijken. Anders had ik dat account ook al lang weer opgeruimd.
    Janneke veel plezier met je boerderij en bereken de tijden even goed, anders ga ik nog medelijden krijgen met Leo die wakker wordt als jij bij nacht en ontij moet gaan oogsten.

  11. Als eerste de beste wensen voor het jaar 2011 en daarbij als eerste een goede gezondheid zodat je niet meer zolang in de gezondheids-centrum hoeft te zitten. Maar goed dat je hier niet woont met telkens haperend internet. Je zou zo maar te laat zijn met het oogsten. Wij houden het hier maar op de gewone veestapel, varkens (2) kippen (variabel, maar minstens 20) konijnen ook variabel korhoenders en duiven. plus hond en kat en de hele dag door hout halen voor de 4 kachels dus vervelen is er niet mee. Gr. Cisca, Servie

  12. Ik facebook ook maar vergeet vaak dat ik het heb,zo ook met hyves.

    Gelukkig nieuwjaar.

    Corina

  13. Hahaaaa ik begin er niet aan #farmville. Gelukkig nieuwjaar..en ik hoop dat we elkaar eindelijk eens gaan ontmoeten!!!

  14. Ooooh Janneke, was je echt wel oliebollen aan het uitdelen dan? Haha……kijk jij nog maar uit dat je geen vierkante ogen krijg…..
    En dat leo protesteert begrijp ik best dan….als ik er maar eventjes achter zit om jou blog te lezen en te mailen met diverse vriendinnen krijg ik al commentaar…..dus ik hou me verre van facebook….en zeker van een boerderij…….ook van een eigen blog……vind het genoeg zo!!!
    Je hebt in iedergeval wel lol. Nou een gelukkig nieuwjaar dan maar voor allebei.
    Lydia

  15. hahahahah, daarom begin ik er ook niet aan. Oliebollen waren heeeeeerlijk. Thanx, tenminste echt oudennieuwgevoel. Want zeg nou zelf… oud en nieuw zonder oliebollen bestaat niet in mijn wereld!!

    Appelflappen zijn nog niet gemaakt….

  16. Facebook, oke, kan ik inkomen … maar Farmville ? neeeeee toch zekers …. 😉

  17. Uh ik loop heel erg achter geloof ik…leuk deze nieuwe hobby van je!

  18. Plant gewoon elke keer sojabonen: moet precies een dag, is goedkoop en is volgens mij het meest gewilde product ter wereld. De vleesindustrie drijft erop…

    En? Is Esther een beetje een goede buurboer?

    • Ik vind het juist leuk om iedere keer wat anders te planten en iedere keer wat anders te moeten doen op verschillende tijdstippen (niet midden in de nacht!). Esther is een gewledige buurvrouw, ze helpt mij en stuurt cadeautjes en ik help haar en stuur cadeautjes. Wat meer kan je van een buur nog wensen?

  19. Heb ik he-le-maal niks mee.
    En al die groente en fruit in m’n timeline ook niet…

    Maar ik zal je ‘ns opzoeken.

Geef een reactie

